Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:59:17 GMT

رئیس FBI: حمله به کنگره مصداق تروریسم داخلی بود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۱۱۲۱

رئیس FBI: حمله به کنگره مصداق تروریسم داخلی بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریستوفر رِی» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا روز سه‌شنبه گفت، حمله ششم ژانویه به کنگره این کشور مصداق «تروریسم داخلی بود».

به نوشته نشریه «پالتیکو»، رِی در جلسه استماع کمیته قضایی سنای آمریکا گفت: «من هم مانند شما از خشونت و تخریبی که آن روز شاهد بودیم، وحشت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که دیدم شما، رهبران منتخب کشورمان در همین صحن‌ها گرفتار راست‌گرایان شدید، وحشت کردم».

رئیس اف‌بی‌آی در اولین اظهاراتش از زمان حمله به کنگره، از توضیح درباره تحقیقاتی که درخصوص نحوه مرگ «برایان سیکنیک» مأمور پلیس کنگره خودداری کرده و گفت هنوز علت آن مشخص نشده است.

در حال حاضر اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره ماهیت ماده‌ای شیمیایی است که عوامل حمله به کنگره علیه پلیس استفاده کرده بودند. این تحقیقات نشان داده است که علت مرگ سیکنیک که ششم ژانویه حین حمله به کنگره جان باخت، عوارض ناشی از ضرب و جرح نبوده است.

رئیس اف‌بی‌آی افزود حمله به کنگره الهام‌بخش شماری از افراط‌گرایان تروریست در داخل و خارج از آمریکا شده است و تحقیق درباره مداخله عوامل خارجی برای بهره‌برداری از این گروه‌ها در جریان است.

وی تأکید کرد حمله ششم ژانویه مصداق «تروریسم داخلی» محسوب می‌شود و تحقیقات فشرده‌ای برای شناسایی افراد حاضر در آن در جریان است.

ری همچنین گفت، برخلاف ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و دیگر جمهوری‌خواهان، «هیچ شواهدی» از حضور گروه چپ‌گرای«آنتیفا» در حمله به کنگره وجود ندارد.

او در ادامه گفت، پیش از حمله به کنگره، دفتر حوزه «نورفولک» اف‌بی‌آی گزارشی شامل اطلاعات «خام، تأیید‌نشده و فاقد شواهد کافی» را از محتوای آنلاین ارائه کرده بود که سریعاً به مجریان قانون ابلاغ شد. پلیس کنگره و پلیس شهر واشنگتن دی‌سی در جلسات استماع پیشین در کنگره گفته بودند به‌دلیل قابل تأیید نبودن این گزارش آن را مطالعه نکرده بودند.

اظهارات ری در حالی صورت گرفته است که با نزدیک شدن به تاریخ ادعایی ۴ مارس (۱۴ اسفندماه) که گروه راست‌ افراطی موسوم به «کیواِنان» می‌گویند ترامپ در این تاریخ بار دیگر رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهد شد، پنج هزار عضو گارد ملی آمریکا در نزدیکی کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

هفته قبل نیز پلیس کنگره آمریکا به دلیل دست به دست شدن مطالبی در شبکه‌های مجازی مبنی بر احتمال حمله مجدد به این ساختمان در تاریخ چهارم مارس، خواستار باقی ماندن چند هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن شد. ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

شمار زیادی از عاملان حمله به کنگره، افراد سفیدبرترپندار و عضو گروه‌های راست‌گرای افراطی از جمله «پسران مغرور» و «وفاداران به سوگند» بودند که تجربه حضور در ارتش آمریکا را نیز در کارنامه داشتند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تروریسم سنای آمریکا آمریکا اف بی آی حمله به کنگره ششم ژانویه اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: به شدت به السنوار نزدیک شده بودیم اما در لحظه‌ای از دست ما گریخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگویی که شامگاه امشب با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش اسرائیل به شدت به یحیی السنوار نزدیک شده بود اما او موفق شد متواری شود.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی که سعی در آرام کردن اعتراضات و انتقادات جامعه صهیونیستی نسبت به ناکارآمدی رژیمش دارد، در این گفتگو ادعا کرد، کار رسیدن به یحیی السنوار زمان بر است، آمریکایی‌ها هم برای رسیدن به بن لادن 10 سال وقت صرف کردند.

وی مدعی شد ما به شدت به او نزدیک شده بودند اما در لحظه از مخفیگاهش به مخفیگاه دیگری متواری شد فقط ظرف چند روز او را گم کردیم.

همزمان با انتشار این مصاحبه چند رسانه عبری زبان از جمله معاریو تصاویری را از محلی منتشر کردند که ادعا شده است، قبلا یحیی السنوار رهبر حماس در آن حضور داشته است، اطلاعاتی که امکان تایید آن از سوی حماس یا منابع بی طرف وجود ندارد.

تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری داردرسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: اولویت اصلی ما استقرار صلح است
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روایت یک دانشجو از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا + فیلم
  • نکته جالب در معماری کنگره آمریکا (فیلم)
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار