Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:40:49 GMT

گام های پرهزینه اروپا به سمت اقتصاد سبز

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۱۱۳۹

گام های پرهزینه اروپا به سمت اقتصاد سبز

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای یورونیوز انگلیسی؛ آلمان قصد دارد تا سال ۲۰۳۸ سوخت ذغال سنگ را از منابع نیروگاه های برق خود خارج کند و طرحی برای پرداخت چهار میلیارد و ۳۵۰ میلون یورو غرامت به شرکت های اداره کننده این نیروگاه ها برای سود از دست رفته به علت تعطیلی زودهنگام، در دست دارد. اما کمیسیون اروپا تصور می کند که این مبلغ ممکن است نوعی کمک دولتی محسوب شود که ناقض مقررات اتحادیه اروپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مدار خارج شدن این نیروگاه های ذغال سنگی، بخشی از طرح گسترده حرکت به سمته اقتصاد حامی محیط زیست در راستای دستیابی به اهداف توافق سبز اروپا به شمار می رود. بر اساس طرح توافق سبز کمیسیون اروپا؛ انتشار گازهای گلخانه ای در کشورهای عضو این نهاد باید تا سال ۲۰۳۰ تا ۵۵ درصد میزان سال ۱۹۹۰ کاهش یابد.  

اکنون سه چهارم گاز های منتشر شده در اتحادیه اروپا، از تولید و بهره برداری انرژی در بخش های اقتصادی این قاره ناشی می شود.

بر اساس برآورد انستیتو فرانهوفر برای سامانه های انرژی خورشیدی، تنها بیش از نیمی از برق آلمان در سال ۲۰۲۰ از منابع تجدیدپذیر تولید شده به گونه ای سهم باد ۲۷ درصد، انرژی خورشیدی ۱۰.۵ درصد، ذغال سنگ قهوه ای (لینگیت) ۱۶.۸ درصد و ذغال سنگ ۷.۳ درصد بوده است.

این موسسه افزود: بالا بودن سهم انرژی های تجدیدپذیر بخشی به علت کاهش تقاضای برق در پی اجرای اقدامات به منظور محدود کردن گسترش همه گیری کووید – ۱۹ از فصل بهار گذشته بوده است.

https://www.euronews.com/2021/03/02/brussels-probes-germany-s-4-35-billion-coal-plant-pay-off-plan

برچسب‌ها انرژی برق نیروگاه حرارتی اتحادیه اروپا برلین آلمان كميسيون اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق نیروگاه حرارتی اتحادیه اروپا انرژی برق نیروگاه حرارتی اتحادیه اروپا برلین آلمان كميسيون اروپا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور