Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:29:21 GMT

۱۰۰۰۰ نهال شهری در سطح شهر زنجان غرس می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۲۰۳۰

۱۰۰۰۰ نهال شهری در سطح شهر زنجان غرس می‌شود

گروه استان‌ها - مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه به یاد شهدای استان زنجان تعداد ۳۵۳۵ نهال درمنطقه چهار شهر زنجان غرس خواهد شد، گفت: جمعا ۱۰ هزار نهال در هفته منابع طبیعی در شهر زنجان غرس می‌شوند. - اخبار استانها -

محسن قربانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  زنجان ، در مورد روز درختکاری که 15 اسفند ماه است اظهار داشت: مراسم روز درختکاری امسال نیز همانند سال‌های گذشته با همکاری شهرداری، سازمان منابع طبیعی و دیگر سازمان‌های ذیربط در روز 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی تعداد 10 هزار نهال مناسب شهری در سطح شهر غرس خواهد شد، گفت: هرچقدر بتوانیم پوشش گیاهی را در سطح شهر زنجان افزایش دهیم خیر و برکت آن به خودمان و فرزندانمان برگشت داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان افزود: در طول سال موضوع درختکاری همیشه مورد توجه شهرداری بوده و فقط منوط به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نیست ولی در این روز برنامه‌های ویژه‌ای در چهار منطقه شهرداری از جمله کاشت درخت در پارک‌های گلستان و ملت اجرا خواهد شد.

امام جمعه سمنان بر حفظ ‌فرهنگ منابع طبیعی در جامعه تاکید کردنماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: حفظ منابع طبیعی یک رسالت و ضرورت است43 پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد

وی به برنامه ویژه روز درختکاری شهرداری اشاره کرد و افزود: این برنامه در منطقه چهار و کوی رضائیه با حضور استاندار، امام جمعه زنجان و دیگر مسئولان استانی اجرا خواهد شد که در این برنامه اقدام به غرس 3535 نهال برای گرامیداشت یاد و تعداد شهدای استان زنجان اجرا خواهد شد.

قربانی در مورد توزیع نهال رایگان بین شهروندان زنجانی گفت: توزیع نهال رایگان هر سال از طریق سازمان منابع طبیعی انجام می‌شد ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا که توزیع نهال می‌تواند سبب تجمع شهروندان شود بنابراین توزیعی در سطح شهر نخواهیم داشت.

وی با اشاره به این که تعداد گونه‌های درختان کاشته شده در فضای سبز به بیش از 50 گونه می‌رسد بیان کرد:  کاشت بیشتر نهال‌ها بر اساس شرایط آب و هوایی در نظر گرفته می‌شود از جمله کاشت درختان چنار، افرا، زبان گنجشک ولی سعی ما بر این است که از نهال‌های مثمر ثمر از جمله سنجد و آلبالو نیز برای کاشت در فضای سبز شهری استفاده شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و قصد ما ایجاد تنوع در کاشت درختان در فضای سبز شهری است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روز درختکاری منابع طبیعی سطح شهر شهر زنجان خواهد شد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران - منطقه نوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دامداران از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است:
از کلیه مرتعداران و دامداران استان مازندران درخواست می‌شود در عمل به تکالیف قانونی خود با مامورین منابع طبیعی همکاری کرده و موجبات پایداری و سلامت مراتع و رونق بخشی به تولید را فراهم کنند.

بدین منظور رعایت موارد ذیل الزامی می‌باشد:

۱_ از کوچ و چرای زودرس دام در مراتع اجتناب گردد.


۲_ از چرای دام مازاد و بیش از ظرفیت مندرج در پروانه چرا و طرح مرتعداری جدا" خودداری گردد.


۳_ دامدارانی که فاقد پروانه چرای دام می‌باشند به هیچ وجه حق تعلیف و گسیل نمودن دام به مراتع را ندارند.

کلیه دامداران و فرزندان آنها که از مزایای خروج دام از جنگل بهره‌مند شده اند، حق استفاده از مراتع را ندارند.

عدم رعایت موارد فوق توسط دامداران تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده و تکرار آن برابر ضوابط و مقررات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی