Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:06:37 GMT

کارخانه فناوری استان قم افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۲۲۶۱

کارخانه فناوری استان قم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدحسین اخوان در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم که در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات و خدمات مؤثر اجتماعی، معنوی و مادی مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم اظهار کرد: اکنون استان قم دارای پارک، مرکز رشد، پنج شتاب دهنده و پنج مرکز نوآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها خزانه اصلی توسعه و فناوری را تشکیل می‌دهند و با پررنگ شدن آنها زیست بوم وسیع‌تر و از نظر کیفی غنی‌تر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری کریمه خوش نام و معتبر است، گفت: صندوق پژوهش و فناوری کریمه با عملکرد خوب توانسته در این زیست بوم ایفای نقش کند.

وی عنوان کرد: کارخانه فناوری استان قم با تفاهم سه جانبه بین معاونت علمی، پارک علم و فناوری و دانشگاه ادیان در حال احداث است که با همت دانشگاه ادیان و پیش‌بینی تا تابستان سال آینده افتتاح می‌شود.

اخوان با اشاره به افتتاح فن بازار منطقه‌ای استان اوایل اسفند ماه گفت: برنامه عملیاتی این فن بازار برای سال 1400 در نخستین جلسه شورای فن بازار به تصویب اعضای شورا رسید.

رئیس پارک علم و فناوری قم یادآور شد: بیش از 200 واحد فناور در پارک و مراکز فناور مستقر هستند و مرکز رشد سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مستقر است که در آینده به پردیس سلامت ارتقا پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: 95 شرکت دانش بنیان در استان قم وجود دارد که سبب رتبه هشتم استان شده است که ظرفیت فناوری استان را نشان می‌دهد.

اخوان با بیان اینکه استان قم دارای 22 شرکت دارای برند صنایع خلاق است، گفت: رتبه استان قم ششم در کشور است و فناوری در اولویت استان قرار دارد زیرا می‌تواند در خدمت دولت و نظام باشد.

وی ضمن مقایسه صنعت و زیست بوم فناوری یادآور شد: 550 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان در حوزه‌های مختلف داده شده که هزار و 400 اشتغال جدید ایجاد کرده است در حالی که به کل زیست بوم فناوری استان حدود 6 میلیارد تومان تسهیلات داده شده که حدود 400 نفر اشتغال جدید ایجاد شده که اشتغال بیشتری نسبت به صنعت دارد.

رئیس پارک علم و فناوری قم با اشاره به نگاه حمایتی به صندوق گفت: 10 هزار و 700 متر مربع زیربنا در تملک پارک است. ساختمان‌هایی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه شهاب دانش، دانشگاه قم، شهرک ثامن، خیابان امام و منطقه‌ای در خیابان باجک برای فعالیت واحدهای فناور وجود دارد.

انتهای پیام/78003

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری قم علم پژوهش صندوق پژوهش و فناوری کریمه پارک علم و فناوری فناوری استان زیست بوم استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: جایگاه کشوری پارک علم و فناوری استان از بیست‌وششم کشور به سیزدهم ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی قربانی امروز _ چهار شنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیرخانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان توصیف کرد و افزود: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحدهای زیر مجموعه عملاً وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری خبر داد و خاطرنشان کرد: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

کد خبر 747455

دیگر خبرها

  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد