Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:55:48 GMT

۸۰۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از استان مرکزی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۲۴۴۱

۸۰۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از استان مرکزی صادر شد

سید «علی آقازاده» عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان مرکزی افزود: برای نخستین بار، مقصدصادرات غیرنفتی استان به بیش از ۱۰۰ کشور رسیده است.

وی بیان کرد: شاید میزان صادرات استان مرکزی به یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار سال ۹۷ و ۹۸۰ میلیون دلار  سال ۹۸، نرسد اما ارزش ۸۰۰ میلیون دلار صادرات ۱۱ ماهه امسال با این شرایط اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد تسهیل و دبیرخانه اقتصاد مقاومتی، استان مرکزی رتبه نخست پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی کشور را دارد.

آقازاده اظهار داشت: نرخ تورم در این استان پایین‌ترین نرخ در کشور اعلام شده است که این آمارها همه حکایت از همکاری خوب بخش خصوصی و دولتی است.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام مراجع بین‌المللی، هیچ تحریمی در دنیا در طول ۴۲ سال گذشته به اندازه تحریم‌های وارد شده علیه جمهوری اسلامی نبوده و بیشتر کشورها در مقابل تحریم‌ها از پا درآمده‌اند اما جمهوری اسلامی سرافرازانه در حرکت است.

استاندار مرکزی افزود: جمهوری اسلامی ایران جزو محدود کشورهایی است که به ساخت واکسن کرونا دست یافته و به زودی این محصول پزشکی به  تولید انبوه می‌رسد.

آقازاده بیان کرد: ۱۱۱ واحد تولیدی تعطیل در استان مرکزی، امسال احیا شده است که به معنی جان بخشیدن به اشتغال‌زایی  است.

وی تصریح کرد: هفته‌ گذشته سفری با برخی از مدیران این استان به پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی کشور انجام شد و از پالایشگاه‌های ستاره و نفت بندرعباس نیز بازدید شد که در تمام بازدیدها جای پای صنعتگران و هنر آنها وجود داشت و این افتخاری بزرگ است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در این سفر مقرر شد از امکانات و ظرفیت‌های صنعتی این استان بیشتر بهره‌گیری شود و کارگروهی دایمی در استان مرکزی تشکیل شود تا ایجاد سایت‌ها و تولید قطعات و ماشین‌آلات در این کارگروه بررسی شود.

آقازاده بیان کرد: دشمنان بدانند هرچه تحریم‌ها علیه کشور سخت‌تر شود، تامین نیازهای داخلی کشور از سوی تولیدکنندگان داخلی سهل‌تر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی هم در این آیین گفت: صاحبان صنایع در جنگ واقعی اقتصادی، سرمایه خود را در حوزه تولید حفظ کردند و تمام تلاش بخش دولتی این است که کمترین دخالت را در حوزه بخش خصوصی داشته باشد و تنها گره گشایی مشکلات مد نظر است.
«سعید جعفری‌کرهرودی» افزود: فعالان اقتصادی علاوه بر ارائه خدمات گسترده در حوزه تولید، مسئولیت اجتماعی خود را در حوزه سلامت به خوبی ایفا کردند و در راستای مقابله و کنترل بیماری کویید ۱۹ به صورت مستقیم و غیر مستقیم خدمات قابل توجهی ارائه دادند و خوش درخشیدند.  
وی بیان داشت: استان مرکزی به عنوان استان صنعتی کشور مطرح است و عمده شرکت‌های این استان در حوزه تولید و صادرات کشور نقش به سزایی ایفا کرده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: با حمایت فعالان اقتصادی کلینیک‌هایی در حوزه صنعت و معدن ایجاد شده که در این مرکز مشکلات واحدهای فعال و نیمه فعال عارضه‌یابی می‌شود و راهکارهای مناسبی برای ایجاد رونق تولید در واحدهای صنعتی ارائه می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: تحریم‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران برای کشور فرصت ساز بوده است.

«ناصر بیگی» افزود: امروز تحریم‌های داخلی تولیدکنندگان را بیشتر اذیت می‌کند و باید در این راستا تدبیری اندیشیده شود.

وی بیان کرد: سال‌های سال است که بخش خصوصی واردات کالاهای مشابه داخلی را سم  مهلکی اعلام کرده و این مهم امروز بیشتر از هر زمان دیگری احساس است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: نبود شفافیت در اقتصاد و نظام پولی کشور از دیگر مشکلات بخش خصوصی و تولیدکنندگان است.

بیگی عنوان کرد: اصلاح ساختار خصوصی‌سازی یکی از نیازهای ضروری است که امید است در فرصت باقی مانده از عمر دولت دوازدهم تحقق یابد.  

وی گفت: کرونا ضربات سنگینی در روابط بین‌الملل در دنیا، کشور و استان مرکزی ایجاد کرده اما همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا از هر روزنه امید به بازارهای هدف دسترسی پیدا کنیم.

رئیس هیات هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم دراین آیین گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان سربازان جبهه اقتصادی هستند که در شرایط سخت و طاقت فرسا، همه تلاش خود را برای توسعه کشور و حفظ اشتغال به کار گرفته‌اند.

«عماد مردانی» افزود: مدیران استان مرکزی تلاش‌های ویژه‌ای در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی داشته‌اند که این تلاش‌ها جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: نتیجه همبستگی دولت و بخش خصوصی، موجب افزایش خانواده صنعت در استان مرکزی شده و از بهمن‌ماه پارسال تاکنون ۸۰۰ جواز تاسیس در این استان صادر شده است.

در این آیین از ۳۸ واحد برتر صنعتی و معدنی استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

یش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها اراک وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی توسعه صادرات استانداری مرکزی سیدعلی آقازاده صادرات غیر نفتی