Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در آیین نمادین واگذاری منازل مسکونی به خانوار‌های مددجوی استان که در روستای تازه آباد شهرستان گیلانغرب برگزار شد، با بیان اینکه نیازمندان و محرومان تحت حمایت این نهاد عائله خداوند هستند، گفت : بارِ مهربانی نظام بر دوش کمیته امداد است و کمیته امداد وظیفه خدمت رسانی بدون منت به این محرومان را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : دغدغه اصلی و جدی انقلاب، امام راحل (ره) و امروزه رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) خدمت به محرومان و نیازمندان است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس آیه قرآنی "اسس علی التقوی" بنا نهاده شده است، افزود: به دلیل آن که انقلاب اسلامی قرآنی بود، انقلاب محرومان لقب داده شد.

بختیاری با اشاره به مقاومت مادران، فرزندان و رشیدمردمان شهرستان گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: شهرستان گیلانغرب بعد از دزفول به حق مقاومترین شهر در کشور بوده و دلیرمردان این شهر قهرمان تاریخ و الگویی برای تمام افراد هستند.

بختیاری به واگذاری ۳۲۰ واحد مسکونی مددجویی در روستا‌ها و شهر‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کمیته امداد ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه برای ساخت این منازل مسکونی به خانوار‌های مددجو پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اقدامات جهادی این نهاد در انجام انشعابات رایگان آب، برق و گاز برای خانواده‌های مددجو و رایزنی با استانداران استان‌های کشور به همین منظور، افزود: همزمان با آئین امروز ۷۵۰ خانوار تحت حمایت در استان کرمانشاه که به صورت رایگان انشعاب گاز دریافت کرده و ۷۸۰ خانوار مددجوی دیگر نیز که از خدمت تعمیرات منازل مسکونی برخوردار شده اند، منازل خود را به صورت تکمیل تحویل خواهند گرفت.

بختیاری با اشاره به سفر خود به استان کرمانشاه در مهر ماه امسال و کلنگ زنی ۵۰۰ منزل مسکونی برای مددجویان کرمانشاهی، افزود: هم اکنون کار ساخت این منازل به خوبی پیش می‌رود که امیدواریم با کمک خداوند و همراهی دستگاه‌های اجرایی این منازل در سال آینده به خانوار‌های مددجو تحویل شود.

او به انعقاد تفاهم نامه ایجاد فرصت و طرح‌های اشتغال برای محرومان با بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: شبکه مردمی بسیج از یادگار‌های نفس قدسی امام خمینی (ره) در سراسر کشور است.

بختیاری با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی به هرکجا ورود پیدا کرده با سرافرازی خارج شده و دستاورد‌های موفقی به همراه داشته است، گفت: تفاهم نامه ایجاد اشتغال برای محرومان در یازده استان کشور پیش از این منعقد شده و دیروز چهار استان دیگر از جمله کرمانشاه به جمع این استان‌ها اضافه شدند.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: تفاهم نامه همکاری با بسیج سازندگی صرفا به ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت محدود نمی‌شود و شامل افراد نیازمند غیرمددجو نیز خواهد شد.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر یک روزه خود به استان، از دو طرح اشتغال موفق مددجویی بازدید و با تعدادی از خانواده‌های مددجو دیدار و از آنان دلجویی کرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد مددجویان کمیته امداد کمک های مردمی حمایت مالی رئیس کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  از ابتدای سال گذشته تاکنون بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: اصولی‌ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و ... است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این موضوع در مدت سال 1402 تا پایان فروردین‌ماه امسال 3هزار و 521 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

نخعی از مشغول به کار شدن 233 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال گذشته تاکنون از طریق کاریابی‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد  امام‌خمینی(ره) با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت این نهاد و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات، و مجتمع های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام می‌کند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت 100 درصد حق  بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال تا سقف 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار پس از اطمینان از واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به‌کارگیری شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت هر کارگاه از اعتبارات قرض الحسنه بانکی است. 

وی افزود: گام نهادن و نیت خیر کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست که در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/252

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی