Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@20:38:58 GMT

برقراری روزانه حدود ۷۰۰ ارتباط زنده در شبکه شاد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۳۲۹۱

برقراری روزانه حدود ۷۰۰ ارتباط زنده در شبکه شاد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به پیگیری مسئولان آموزشی استان برای تحقق اهداف آموزشی، گفت: پیشرفت و تحول دغدغه همه جوامع است حتی اگر در انتخاب موضوع دچار اشتباه شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی بر این باورند برای پیشرفت باید تنها صنعت و کشاورزی و جاده را توسعه دهیم افزود: اگر چه این موارد معتبر است و کشور ما علی رغم تحریم استکبار روی پای خود ایستاده اما معتبرترین راه برای تحول یک جامعه، تحول در یادگیری جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ریشه تحولات در همه عرصه‌ها را یادگیری دانست و اضافه کرد: انسان‌ها در پرتو یادگیری متمدن شده و شخصیت آنها قوام می‌یابد و عرصه‌های گوناگون اندیشه رشد می‌یابند.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه تمدن محصول دیدن، شنیدن و فکر کردن است و آموزش و پرورش انسان را متحول می‌کند، ادامه داد: آموزش و پرورش منشأ همه تحولات را مدیریت می‌کند و یادگیری بزرگترین فرصت جامعه برای تغییر و ساختن آینده زیبا و باکیفیت است‌.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های حکمرانی شایسته توجه به امور تجریدی است، بیان کرد: توانایی انسان، مدار اصلی توسعه است و انسان‌ها نیازمند یادگیری هستند که متولی این کار آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه رسالت انبیا هدایت انسان بود که این وظیفه به معلمان سپرده شده است، افزود: هیچ شرافتی بالاتر از این نیست که شخصی تربیت و پرورش انسان را بر عهده گیرد و این امر رسالت بزرگی است.

ارزیابی ۱۳ میلیون دانش آموزان در قالب طرح «کوچ»

حاجی میرزایی، شورای آموزش و پرورش را بالاترین شورای هر استان عنوان و اظهار کرد: کرونا، نظام یادگیری را با بزرگترین چالش قرن مواجه کرد چرا که این ویروس تمامی ساز و کارهای ساخته شده را غیرفعال و ناکارآمد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق آمار یونسکو، حدود ۷۰ درصد معلمان در دنیا پس از کرونا برای اولین بار با آموزش مجازی آشنا شدند، تصریح کرد: آموزش و پرورش ایران به همت فرهیختگان و معلمان و مدیران خیمه آموزش را سرپا نگه داشتند.

وی با بیان اینکه شبکه شاد به عنوان یک مولود چند ماهه، بزرگترین عرصه ارائه خدمات آی تی در کشور است، ادامه داد: شبکه شاد مصداقی از تحقق دولت الکترونیک است. از ابتدای فعالیت این شبکه تاکنون حدود ۲۸ میلیارد پیام صرفاً آموزشی بین افراد از طریق این شبکه رد و بدل شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ ارتباط زنده در شبکه شاد برقرار می‌شود، اضافه کرد: بارزترین جلوه اقتصاد مقاومتی همین شبکه شاد است و ما این تهدید بزرگ جهانی را به یک فرصت بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح آجر به آجر با هدف سهیم کردن مردم در مدرسه سازی اجرا می‌شود، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌هایی است که بیشترین همکاری را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح «کوچ»، افزود: در قالب اجرای این طرح توده بدنی ۱۳ میلیون دانش آموز اندازه گیری شده و به آنها خدمات مشاوره‌ای ارائه و هدفگذاری کردیم تا سه واحد درصد وزن دانش آموزان را متعادل کنیم.

کد خبر 5161344

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان شیراز زلزله مشهد لیگ برتر فوتبال ایران انتخابات 1400 مجلس شورای اسلامی اردبیل شهرستان کرج وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار

اغلب ماهواره‌ها از فرکانس‌های رادیویی به‌منظور ارتباطات خود بهره می‌برند؛ اما شرکت هابل نتورک به‌تازگی اعلام کرده است که از فناوری بلوتوث برای برقراری ارتباط مستقیم با یک ماهواره کمک گرفته است. این برای اولین‌بار در تاریخ است که اتصال بلوتوث با یک ماهواره داخل مدار انجام می‌گیرد و می‌تواند نویدبخش کاربرد‌های متعدد در آینده نزدیک باشد.

به گزارش دیجیاتو، شرکت هابل نتورک در ماه گذشته اقدام به ارسال دو ماهواره به مدار زمین از طریق ماموریت مشترک Transporter ۱۰ اسپیس ایکس کرد و از آن زمان تاکنون، با موفقیت توانسته سیگنال‌های مبتنی بر تراشه ۳.۵ میلی‌متری بلوتوث را از فاصله ۶۰۰ کیلومتری سطح زمین، دریافت نماید. این شرکت ادعا دارد که طیف کاربرد‌های متصور برای اتصال بلوتوث ماهواره‌ای، بسیار وسیع است که از میان آن‌ها می‌توان به خدمات لجستیک، پایش دام‌ها در مراتع، قلاده‌های هوشمند برای حیوانات خانگی، پایش وضعیت خاک در نقاط مختلف، ردیابی قطعات خودرو و حتی مراقبت بهتر و دقیق‌تر از کودکان اشاره کرد.

پایش مستمر موقعیت مکانی، به‌خصوص در مناطق دور افتاده یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های اتصال بلوتوث ماهواره‌ای است که می‌تواند برای صنایع مختلف، مفید واقع شود. پس از ارسال تمامی ماهواره‌های مورد نیاز به مدار زمین، کاربران با استفاده از دستگاه‌های فعلی و تنها با نصب یک فریمور می‌توانند از اتصال بلوتوث با ماهواره‌ها بهره‌مند شوند. گسترش دستگاه‌های متصل به شبکه و اینترنت اشیاء باعث شده است تا نیاز برای راه‌حلی بهینه با مصرف انرژی پایین جهت موقعیت‌یابی ایجاد شود. هابل نتورک امید دارد تا با ارائه خدمات آتی خود، بتواند خلاء موجود در این زمینه را از بین ببرد و نگرانی سایر شرکت‌ها در به‌کارگیری فناوری‌های نوین را برطرف سازد

شرکت هابل نتورک در سال ۲۰۲۱ توسط الکس هارو، بنیان‌گذار Life۳۶۰ و بن وایلد، موسس Lotera تاسیس شد. البته در کنار این دو نفر، یک مهندس هوافضا به‌نام جان کیم در شکل‌گیری شرکت نقش مستقیم داشته است و یکی از هم‌بنیان‌گذاران به‌شمار می‌رود. الکس هارو اشاره دارد که ایده اتصال بلوتوث ماهواره‌ای در ابتدا بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسید؛ مخصوصاً با توجه به اینکه حتی دستگاه‌های نزدیک به‌هم نیز در برقراری چنین اتصالی گاهاً با مشکل مواجه می‌شوند. این شرکت در ادامه توانست با نوآوری و توسعه نرم‌افزاری مخصوص برای برقراری اتصال بلوتوث با فواصل طولانی از طریق تراشه‌های رایج فعلی، قسمت عمده‌ای از چالش پیش‌روی خود را پشت‌سر بگذارند.

هابل نتورک جهت فراهم‌سازی بستر سخت‌افزاری مناسب برای اتصال بلوتوث ماهواره‌ای هم اقدام به طراحی آنتن خاصی کرد که امکان نصب آن روی ماهواره‌های کوچک وجود دارد. عملکرد آن تقریباً مشابه با ذره‌بین است و می‌تواند با تقویت سیگنال، ارتباط ماهواره‌ای با تراشه بلوتوث دستگاه‌های رایج را ممکن سازد. همچنین تیم توسعه اقدام به رفع موانع مرتبط با پدیده دوپلر کردند که موجب تداخلات فرکانسی می‌شد و بیشتر در دستگاه‌هایی با سرعت حرکت بالا رخ می‌دهد.

شرکت گفته شده درنظر دارد تا از طریق ماموریت Transporter ۱۱ اسپیس ایکس، اقدام به ارسال سومین ماهواره خود به مدار زمین نماید و ماهواره چهارم را هم کمی بعد به فضا بفرستد. این چهار ماهواره می‌توانند اتصال بلوتوث ماهواره‌ای به‌شکل محدودی را فراهم سازند؛ اگرچه کاربران نسخه آزمایشی از همین الان هم می‌توانند چنین اتصالی را تجربه کنند. هدف نهایی هابل نتورک، ارسال ۳۲ ماهواره تا اوایل سال ۲۰۲۶ است و می‌توانند ۲ الی ۳ ساعت اتصال در روز را ممکن کنند.

دیگر خبرها

  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • مهم‌ترین مسئله حفظ حرمت معلمان در جامعه است/ ثبات در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی