Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس مشهد، حبیب‌الله آسوده امروز در نشست با اصحاب رسانه در چهل و سومین سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب به‌فرمان امام خمینی شکل گرفت، اظهار کرد: امام راحل(ره) در کنار امنیت که پس انقلاب شکل گرفت کمیته امداد را تأسیس کردند که این نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت وجودی کمیته امداد و رسیدگی به مستضعفین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی بابیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۹۶هزار خانواده در خراسان رضوی از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند، افزود: از این تعداد ۱۶۹هزار خانواده در قالب تبصره ۱۴، تحت پوشش عادی محسوب می‌شوند و ۲۷هزار خانواده دیگر به‌صورت تک خدمتی و چند خدمتی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: ۵۲ درصد از خانوارهای تحت پوشش ساکن مناطق روستایی و ۴۸ درصد در مناطق شهری سکونت دارند که از این آمار ۴۱ درصد سرپرستان خانوار مرد و ۵۹ درصد زنان هستند.

آسوده بابیان این‌که کمیته امداد امام خمینی(ره) یک الگو برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش خود دارد، یادآور شد: علاوه بر رسیدگی به نیازهای مختلف خانواده‌ها اعم از نیازهای ابتدایی، زیستی و حمایتی، خانواده‌ها که در حوزه "حمایت" انجام می‌گیرد؛ واریز کمک معیشتی هم که توسط دولت و مجلس تعیین می‌شود را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته طی یازده ماه اخیر ابراز کرد: از محل  کمک‌های خیرین و مردم علاوه بر تهیه و تحویل ۲هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه، بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ مورد اجاره مسکن نیز پرداخت شد، همچنین ۶هزار و۲۰۰ انشعاب با کمک شرکت‌های آب و برق و گاز در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بابیان اینکه طبق قانون مجلس و نیروهای مسلح برای بیش از۳۳۰ نفر معافیت سربازی صادرشده است، عنوان کرد: با خارج شدن یک هزار و ۲۱ خانواده از تحت پوشش کمیته امداد، ۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند که با کمک‌های انجام‌شده حداقل ۱۰ روز حقوق در ماه دریافت می‌کنند که بنا بر شرایط سنی افراد به تعداد روزها افزوده می‌شود. همچنین برای۶هزار و ۹۰۰ خانواده دیگر تا رسیدن به این شرایط، ارائه خدمات از سمت کمیته امداد ادامه پیدا خواهد کرد.

وی پرداخت وام قرض‌الحسنه با مشارکت و حمایت خیرین را یکی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط کمیته امداد عنوان کرد و افزود: از ابتدای اسفندماه وام‌های پرداخت‌شده از محل صندوق ولایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان برای تحت پوششان و نیازمندان، بدون کارمزد در دستور کار قرارگرفته است.

 آسوده تأکید کرد: یکی از خیرین ما که از جامعه دانشگاهیان است یک و نیم میلیارد تومان را با کمک خانواده و آشنایان جهت رفع مشکلات اشتغال جوانان جمع‌آوری کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال  ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب بیش از ۲۱ هزار وام قرض‌الحسنه در زمینه‌های اشتغال، مسکن، فرهنگی و ضروری و کارگشا پرداخت‌شده که این مبلغ نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به مشکلات اقتصادی در حوزه مسکن اشاره و عنوان کرد: با توجه به قیمت مصالح و دشواری خرید خانه، کمیته امداد در عرصه حضور دارد، مردم پای‌کار آمدند تا جایی که یکی از خیرین ما، ساخت صفرتا صد منازل را بدون دریافت مشارکت، تقبل کرد و در حال حاضر ساخت ششمین منزل شروع‌شده است.

وی نقش کمیته امداد را نقش هدایت‌کننده و بسیج کننده در راستای کاهش فقر عنوان کرد و گفت: کمیته امداد نقش درخواست‌کننده پول از مردم را ندارد، کمیته امداد می‌گوید ما نیازمند را معرفی می‌کنیم، شما اقدام کنید و یا شما با کمک کمیته امداد این مشکل را حل کنید؛ هدف ما حل تمام مشکلات توسط کمیته امداد نیست؛

آسوده با تأکید بر اینکه کمیته امداد روزی موفق است که فقر در محله‌ها وجود نداشته باشد، متذکر شد: ۴ هزار و۷۰۰ مورد خدمات مسکن به خانواده‌های تحت پوشش داده‌شده، غیر از ۵ هزار و ۲۰۰ مورد لوله‌کشی گاز و سرویس بهداشتی و حمام، درمجموع بالغ‌بر ۲ هزار خدمات در حوزه مسکن صورت گرفته است.

وی ادامه داد:  یک هزار و ۹۰۰ مورد احداث و خرید مسکن تا ابتدای اسفند امسال صورت گرفته و بیش از ۲هزار و ۸۰۰ مورد خدمات هم در قالب تعمیر و بهسازی ارائه‌شده است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه از ۲۴ هزار مستأجر تحت پوشش، ۱۲ هزار نفر در مشهد و مابقی در شهرستان‌های استان ساکن هستند، ابراز کرد: کار مشترکی با بنیاد مسکن و شهرداری زمین در اختیار مجمع خیرین قرار گرفت تا در منطقه پنج‌تن با اولویت خانوارهای همان محله، خانوارهای ایتام و خانواده‌هایی با عایله بیشتر، هزار واحد مسکونی احداث شود.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ اعتبار خوبی برای مسکن مشخص‌شده و یکی از اولویت‌های ما در سال آینده مسکن است که در مناطق روستایی با کمک بنیاد مسکن و در مناطق شهری با کمک خیرین صورت خواهد گرفت.

آسوده حوزه اشتغال را قله توانمندسازی اقتصاد خانواده‌ها خواند و گفت: اعتبار امسال کمیته امداد حدود ۴۰۰میلیارد تومان بوده است که از این محل ۱۰هزار و ۴۰۰مورد اشتغال ایجاد و برای بیش از ۲هزار و ۱۰۰ مورد کاریابی انجام شد به‌طوری‌که درمجموع بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجادشده است.

وی درآمد خالص ۳۷ هزار طرحِ اشتغال و کسب‌وکار برای مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی در سال جاری را ۷۶۸ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: توانمندسازی مردم یعنی تولید، و این یعنی مردم با اشتغال و خودکفایی به درآمدی بیشتر از مستمری دریافتی‌شان کسب کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی یادآور شد: از ابتدای سال جاری نزدیک به هزار و۶۷۰ طرح اشتغال خودکفا شدند و از حمایت امداد و نهادهای حمایتی خارج شدند و تا ابتدای اسفند ۱۲۴ هزار طرح اشتغال در کمیته امداد استان اجراشده است.

آسوده افزود: در حوزه اکرام ایتام، ۱۱هزار و ۸۰۰ یتیم در سطح خراسان رضوی داریم، در حوزه ایتام بدون حامی نداریم و همه تحت پوشش‌اند مگر افراد جدید تا تکمیل پرونده‌هایشان، اما نکته مدنظر ما با توجه به شرایط سخت اقتصادی افزایش سرانه برای هر یتیم تا سقف ۷۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: طرحی با عنوان پویش ایران مهربان داریم که در خراسان رضوی با محوریت استانداری شروع‌شده است و  خیرین به‌صورت آنلاین می‌توانند یتیمشان را انتخاب کنند و به‌صورت مستقیم و آنی به حسابش پول واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر سرانه هر فرد حدود ۳۰۰هزار تومان نقدی است و هرکسی می‌تواند با ده هزار تومان به این پویش ملحق شود و این پویش را تبلیغ کند.

آسوده از راه‌اندازی اولین سامانه کمیته امداد در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های صورت گرفته به‌واسطه کرونا، سامانه ۳۱۲۸ از ۷ و نیم  تا ۱۶ هرروز پاسخگوی مردم و خیرین است و تاکنون ۴ هزار و ۷۹ تماس در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است. 

وی عنوان کرد: ملاقات هم به‌صورت مجازی هم به‌صورت حضوری با مردم و خیرین امکان‌پذیر است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: از سال گذشته، اطعام در سه مرحله و در قالب ۸ میلیون ظرف غذا با کمک مراکز نیکوکاران و هیئات مذهبی، هم‌زمان با نیمه شعبان  تحت عنوان اطعام مهدوی، اطعام علوی و اطعام حسینی شروع شد.

توانمندسازی، اشتغال و مسکن سه اولویت اصلی کمیته امداد در سال ۱۴۰۰

آسوده اعلام آمادگی و همکاری کمیته امداد را  با خیریه‌ها، گروه‌ها و نهادهای مردمی اعلام کرد و گفت: از نگاه و منظومه فکری کمیته امداد امام خمینی (ره)، خیریه‌ها، بازوان اجرایی ما در راستای کاهش فقر محسوب می‌شوند، رفیق ما هستند و نه رقیب ما؛ کمیته امداد، جایگاه حاکمیتی دارد و خیریه‌ها در جایگاه مردمی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ اولویت و تمرکز اول کمیته امداد موضوع مشارکت‌های مردمی بود که از ۴۸۹ مرکز نیکوکاری قریب به ۱۵۰ مرکز امسال تأسیس شد، اولویت‌های سال آینده کمیته امداد به ترتیب در حوزه زیرساختی اول بحث‌های مددکاری به‌عنوان پیشران و توانمندسازی نیازمندان است، اولویت دوم اشتغال و اولویت سوم موضوع مسکن است و درکنارش و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و معیشتی افراد تحت پوشش کمیته امداد مدنظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد خراسان رضوی تامین اجتماعی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی خانواده ها قرار گرفت تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس

مسیح الله مرادی رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات امداد و وام بنیاد مسکن برای احداث ۶۰ واحد مسکن مددجویی هزینه و عملیات احداث آنها آغاز شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۷ واحد در مناطق روستایی و ۳ واحد در محدود شهری است که به زودی تکمیل و تحویل مددجویان می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان نیز برای تعمیرات جزئی، کلی و بهسازی فضا‌های جانبی ۸۵ واحدهزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲