Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل  از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، "رضا اردکانیان" وزیر نیرو در دیدار با سفیر ایتالیا در تهران ضمن اشاره به وجود فرصت‌های فراوان همکاری دوجانبه با ایران در ابعاد مختلف تجاری و صنعتی به‌ویژه در حوزه‌های انرژی و آب، بر امکان استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر کشورمان در منطقه برای همکاری مشترک دو کشور در پروژه‌هایی در کشورهای ثالث تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به وجود قوانین حمایتی و مشوق برای سرمایه گذاران خارجی در طرح‌های نیروگاهی ایران اشاره کرد و ادامه داد: دیدارهای دوجانبه و برگزاری همایش‌های تجاری بین شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی می‌تواند به توسعه روابط کمک کرده و این درحالی است که حجم تعاملات تجاری بین دو کشور نسبت به سال ۲۰۱۷ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.
"جوزپه پرونه" سفیر ایتالیا در تهران نیز به پیشینه نقش آفرینی شرکت‌های ایتالیایی در عرصه توسعه صنعتی ایران، زیان‌های وارده به شرکت‌های بزرگ این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره  کرد و توضیح داد: شرکت‌های بزرگ ایتالیایی بسیار مشتاق هستند که با توجه به شرایط امیدوارکننده بین‌المللی پیش رو، مجددبه ایران بازگشته و همکاری‌ها در حوزه انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر را توسعه دهند.
سفیر ایتالیا از برگزاری وبینار تخصصی در حوزه ماشین آلات کشاورزی بین شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی در هفته آتی و همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بررسی روابط تجاری با ایران برای شرکت‌های ایتالیایی در آینده نزدیک خبر داد.

گزارش‌ها حاکیست که تجارت خارجی ایران با اروپا در نیمه نخست سال جاری افزون بر ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۱۶ تن به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار بوده است.

حجم صادرات ایران به اروپا در این بازه زمانی بیش از پنج میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۹۱ تن بوده که ارزش آن برابر با ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۳۸ دلار بوده است.

ایران به ۳۷ کشور اروپایی از جمله اتریش، آلمان، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی و نروژ صادرات داشته است.

در این بازه زمانی از ۴۴ کشور اروپایی واردات انجام شده است که حجم آن بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۲۵ تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۰۳ دلار بوده است. بیشترین واردات از ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۴۰ دلار بوده و بعد از آن کشورهای آلمان، روسیه و انگلستان قرار دارند.

برچسب‌ها ایتالیا ایالات متحده آمریکا بهینه سازی مصرف انرژی رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا ایالات متحده آمریکا بهینه سازی مصرف انرژی ایتالیا ایالات متحده آمریکا بهینه سازی مصرف انرژی رضا اردکانیان وزارت نیرو اخبار کنکور دلار بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

تین نیوز

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اداره راه آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه بر انتقال کالاها، قلب ها را نیز به یکدیگر متصل می کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری هایی که نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند