Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حسین‌زاده ملکی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: «کوروش» اوایل بهمن ماه، در سی و سومین هفته بارداری مادر یعنی هفت هفته زودتر از موعد متولد شده بود، به همین دلیل سیستم‌ها و اندام‌های حیاتی‌اش از جمله ریه ها، کامل نبود. همچنین وزن این نوزاد حدود دو کیلو و ۲۰۰ گرم بود و تاکنون نوزادی با این وزن پایین در مشهد تحت عمل جراحی قلب قرار نگرفته بود که خوشبختانه با موفقیت در بیمارستان رضوی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این عمل جراحی با توجه به سن و وزن پایین نوزاد، برای نخستین بار در شرق کشور انجام شد و نوزاد هفت روز پس از عمل جراحی از نظر قلبی شرایط پایداری داشت، اما به دلیل مشکلات ریوی امکان ترخیص او نبود. در نهایت پس از سیر مراحل درمانی و انجام اکو، پس از یک ماه بستری در بیمارستان رضوی، اوایل اسفندماه مرخص و تحویل خانواده شد.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق ادامه می‌دهد: در حال حاضر کوروش بدون استفاده از دستگاه، امکان تنفس دارد و فقط باید به مدت سه ماه، هر ماه یکبار ویزیت شود. در صورت پایدار بودن شرایط بیمار پس از این مدت، او به صورت سالانه معاینه و وضعیت سلامتی‌اش بررسی می‌شود.

حسین‌زاده ملکی درباره جزئیات عمل قلب این نوزاد نارس نیز می‌گوید: این نوزاد تحت عمل «سوییچ شریانی»، جابه‌جایی عروق بزرگ، قرار گرفت. در گذشته چنین عمل‌های جراحی در مشهد انجام شده بود، اما از نظر وزنی و سن، این نوزاد کوچک‌ترین فرد عمل شده در شرق کشور محسوب می‌شود.

او جراحی سوییچ شریانی را یکی از عمل‌های جراحی سخت اطفال بر می‌شمرد و می‌گوید: نکته مهم اینکه، قلب این نوزاد دارای سوراخ بین بطنی بود که طی عمل، علاوه بر جابه‌جایی عروق بزرگ، این سوراخ نیز ترمیم و بسته شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌افزاید: میزان مرگ و میر در انجام این عمل جراحی در مراکز مختلف درمانی ایران حدود ۷ تا ۲۰ درصد است، البته به شرط آنکه نوزاد زودتر از موعد متولد نشده باشد و وزنش زیر سه کیلو نباشد، همچنین مهم است که قبل از جراحی، نوزاد بیماری یا مشکل دیگری نداشته باشد.

او خاطرنشان می‌کند: بی‌تردید نیرو‌های متخصص و توانمند و تجهیزات پیشرفته موجود در بیمارستان رضوی، این امکان را برای تیم ما مهیا کرد تا بتوانیم نوزادی با وزن پایین‌تر و شرایط خطرناک‌تر را در این بیمارستان عمل کنیم.

حسین زاده ملکی ادامه می‌دهد: تعداد بیمارستان‌های فعال در حوزه جراحی قلب کودکان در کشور، انگشت‌شمار است و در شرق کشور هم فقط در بیمارستان رضوی و بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، عمل‌های سخت قلب کودکان و نوزادان انجام می‌شود. بیمارستان فوق تخصصی رضوی جزو معدود مراکز خوب کشور در حوزه جراحی قلب کودکان و نوزادان است.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عمل جراحی علوم پزشکی بیمارستان رضوی جراحی قلب عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله

به گزارش همشهری آنلاین از دادگستری گلستان، سید جواد میردوستی پنجشنبه شب اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام مفقودی کودک کلاله‌ای عملیات جستجو و اقدامات قضایی و پلیسی برای بررسی موضوع آغاز شد که در ادامه با توجه به ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن طفل تقویت و در پی تحقیقات با دستور قضایی چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

بیشتر بخوانید: این دختر ۴ ساله را پیدا کنید | ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟ نخستین تصاویر از پیدا شدن یسنا | بازگشت به آغوش خانواده پس‌از ۴ روز مفقود بودن + ویدئو حالِ خوشِ پاراگلایدرسواری که "یسنا" را پیدا کرد + ویدئو لحظه به آغوش کشیده شدن «یسنا» توسط مادرش + فیلم

دادستان کلاله با یادآوری پیدا شدن این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محل مفقودی گفت که یسنا در سلامت کامل به سر می‌برد و تحقیقات قضایی پرونده نیز در حال تکمیل است.

وی از تلاش شبانه روزی اهالی منطقه، هلال احمر و پلیس برای بازگرداندن کودک به آغوش خانواده قدردانی کرد.

در همین رهگذر مسوولان محلی از انتقال این کودک به بیمارستان برای اطمینان خاطر از صدمه ندیدن کودک و تاثیر ترس یا گرسنگی در طول ۵ روز مفقودی خبر دادند.

پیدا شدن این خبر موجی از شادی را در بین مردم ترکمن منطقه به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا خانواده این کودک عصر یکشنبه نهم اردیبهشت هنگام کار در مزارع روستای «یلی بدراق» متوجه گم‌ شدن کودکشان شدند و بلافاصله موضوع توسط بخشداری مرکزی کلاله به جمعیت هلال احمر گزارش و از همان زمان جست و جو برای یافتن یسنا آغاز شد که عصر امروز پنجشنبه توسط یک خلبان کایت سوار نتیجه داد.

شهرستان کلاله در شرق استان گلستان واقع است.

کد خبر 848966 برچسب‌ها دختران کودکان خبر ویژه دادستانی

دیگر خبرها

  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند
  • شهید حجت‌الله یوسفیه بعد از ۳۹ سال به آغوش وطن بازگشت
  • اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله
  • لحظه بازگشت یسنا به آغوش مادرش
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • نخبگان موفقیت خود را مدیون معلمان هستند