Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس خانه مطبوعات ایلام بر آمادگی رسانه های استان برای همکاری با بازرسی استان برای مبارزه با فساد تاکید کردند.

«عمران خودآموز» در نشست هم اندیشی و مصاحبه مطبوعاتی بازرس کل استان ایلام با اصحاب رسانه و هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه متناظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با مطبوعات دارای تکالیفی  از جمله صدور مجوز، نظارت و حمایت از رسانه ها است که برای هر کدام فرایندهایی تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای صدور مجوز فعالیت رسانه هر متقاضی می تواند با مراجعه با سامانه جامع رسانه های کشور ثبت نام و در نهایت هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت و دبیرخانه آن که بر عهده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است بر فراینده صدور این مجوز طبق قانون نظارت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تصریح  کرد: خوشبختانه در دوره اخیر با شکل گیری سامانه صدور مجور فعالیت رسانه، در روند صدور مجوزها  بر مطبوعات تسهیل شده است و افراد متقاضی  برای صدور مجوز رسانه به صورت آنلاین می توانند سیر رسیدگی به پرونده خود را مشاهده و پیگیری کند.

وی گفت: قانون مطبوعات میثاق ما برای فعالیت مطبوعاتی است و آیین نامه اجرایی آن لازم الاجراست و ملاک و معیاری برای فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای است که خوشبختانه غالب رسانه های استان به قانوان مطبوعات متعهد هستند و هیئت منصفه مطبوعات در استان با ترکیبی که در ماده ۳۶ بیان شده است تشکیل گردیده است.

خودآموز با اشاره به بحث حمایت از مطبوعات، افزود: در بخش حمایت از مطبوعات بر اساس قانون اهداف و وظایف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شده است که از رسانه ها در بحث آگهی ها حمایت شود که بر اساس آن،آگهی های دولتی، ثبتی و دادگستری طبق دستورالعمل تعیین شده  باید از طریق اداره فرهنگ به رسانه ها داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یکی خلاءهای موجود در این راستا را عدم تمکین برخی دستگاه ها در رعایت نکردن دستورالعمل مذکور در راستای قانون آگهی ها تعیین شده ذکر کرد و گفت: این امر موجب می شود رسانه ها و مطبوعات در مظان اتهام قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار همکاری بیشتر با سازمان بازرسی استان برای مبارزه با فساد است، خاطرنشان کرد: آماده همکاری و در اختیار گذاشتن ظرفیت های این اداره کل برای عدالت خواهی در جامعه هستیم.

سامی شهبازی، رئیس خانه مطبوعات و رسانه استان ایلام نیز در این نشست گفت: مدیران نباید خود را مقابل رسانه ها قرار دهند و همواره نقدهای دلسوزانه آنان را در کلیه بخش ها بپذیرند و برای اصلاح  و تقویت عملکرد خود بیشتر تلاش کنند.

سامی شهبازی افزود: چنانچه رسانه ای از یک دستگاه یا یک مدیر انتقادی می کند چاره کار آن دستگاه برای رهاسازی خود از انتقادها شکایت و گلایه نیست، بلکه باید آن مدیر در این راستا ضعف خود را دیده و پوشش دهد و در نهایت مدیر و رسانه ای که نقد کرده با تشریک مساعی موضوع را حل و فصل کنند.

وی یادآور شد: سازمان بازرسی بعنوان یک دستگاه که همواره مهم ترین اولویت آن مبارزه با فساد و عدالت خواهی در جامعه محسوب می شود، نیازمند افزایش و تقویت نظارت عمومی توسط رسانه ها و مطبوعات برای تحقق اهداف خود است.

رئیس خانه مطبوعات ایلام تاکید کرد: سازمان بازرسی با وجود اینکه بسیار خوب برای مقابله با فساد در کشور تلاش می کند اما بر اساس قانون نمی تواند تمام دستاوردهای خود را اطلاع رسانی کند که این نشات گرفته از نگاه این سازمان بر مدار آموزه‌های دین اسلام است که این سازمان با این رویکرد هم با فساد مبارزه می کند و هم آبرو مومن را مهم می شمارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام عمران خودآموز فرهنگ و ارشاد اسلامی مبارزه با فساد خانه مطبوعات صدور مجوز رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی