Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی چهارشنبه در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پیگیری و دیدار اخیر خود با وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و نفت همچنین وزیر کشور ، رییس سازمان برنامه و بودجه ، دبیر هیات دولت و مسئول صندوق توسعه ملی برای حل مشکل فاضلاب اهواز افزود: نتیجه این دیدارها رضایت بخش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رییس صندوق توسعه ملی دستور پرداخت باقی مانده اعتبار فاضلاب اهواز را صادر کرد گفت: حدود ۵۰ میلیون یورو برای بهبود و اصلاح ساختار فاضلاب اهواز مصوب شده بود  که۱۳ میلیون یورو آن پرداخت شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: هفته قبل هفت میلیون یورو معادل یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال به بانک مرکزی ابلاغ شد و روز گذشته نیز پرداخت ۳۰ میلیون یورو باقی مانده معادل هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح فاضلاب اهواز تایید نهایی شد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر نفت برای تامین اعتبار اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای مختلف استان، تکمیل پروژه های آب شرب در مناطق مختلف، جمع آوری آبهای سطحی در شهرها و جمع آوری آب های سیل گیر گفت: در این دیدار مقرر شد طرحی آماده شود تا از ۲ منبع بتوان حدود ۲ میلیارد دلار کمک بلاعوض برای اجرای چهار طرح مذکور تامین کرد.

سلیمان دشتکی گفت: طرح مذکور باید ظرف مدت ۲ هفته ارائه شود تا اعتبار مورد نیاز این طرح ها از صندوق توسعه ملی و یا ۲ درصد درآمدهای نفتی با ارایه لایحه مستقل به مجلس تامین شود.

استاندار خوزستان همچنین به دیدار اخیر خود با رییس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: در این دیدار موضوع تفاهم نامه استاندار قبلی در جریان سفر معاون اول ریاست جمهوری به خوزستان برای هشت پروژه فاضلاب از ماده ۵۶ بررسی شد و مقرر گردید ظرف یک ماه آینده مجوز آن به بانک ها داده شود تا پیمانکار مجوز دریافت تسهیلات مذکور را داشته باشد.

ثبت روزانه ۲ هزار تست مثبت کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به وضعیت حساس کرونا در استان بیان کرد: به طور متوسط روزانه ۲ هزار تست مثبت کرونا در خوزستان ثبت می شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی ۲ هفته ای خوزستان فعلا منتفی شده است اظهار داشت: باید کنترل ها بسیار قوی تر شود و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ورودی و خروجی های استان بسته خواهند شد.

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش تست گیری در استان گفت: روزانه ۱۵ هزار تست کرونا در خوزستان انجام می شود و این افزایش آمار تست گیری در رد یابی سریعتر بیماران بسیار تاثیر گذار است و کمک می کند تا فرد مبتلا زودتر شناسایی شود و تحت مراقبت قرار گیرد.

وی گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار خطرناک وکشنده است از مردم تقاضا دارم تا در جشن و تجمع همچنین مناطق پر جمعیت حاضر نشوند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا خوزستان از شرایط بحرانی کرونا خارج شود.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۱ شهرستان خوزستان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و بیمارستان های اهواز مملو از بیماران کرونایی هستند.

برچسب‌ها آب و فاضلاب خوزستان اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب خوزستان اعتبارات آب و فاضلاب خوزستان اعتبارات اخبار کنکور استاندار خوزستان فاضلاب اهواز میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله حفاری ۱۵۴ و نیوساید ۱۵۳و پادادشهر ۱۳۱، اداره برق ۱۰۲ و شهرهای خرمشهر ۱۱۵ ماهشهر ۱۰۸ و هندیجان ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749590

دیگر خبرها

  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز