Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد فرانک کبیری عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در محل استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۱۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون 9 هزار , 290 نفر تحت عنوان کارآموز در دوره‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای استان مهارت‌ آموختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد 482 کارگاه در سطح استان وجود دارد که با توجه به ورود تکنولوژی‌های جدید برای آموزش بهتر و کارایی بیشتر هنرآموزان در امر اشتغال نیازمند تامین اعتبار برای تجهیز کارگاه‌ها هستیم.

کبیری تصریح کرد: تلاش شده آموزش افراد در راستای اشتغالزایی با توجه به ظرفیت‌های استان صورت گیرد به طوری که برای اولین بار آموزش ریسندگی به رشته‌های آموزشی این سازمان اضافه و ۲۳ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز منعقد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت چهارمحال و بختیاری رشته‌های گردشگری طبیعی- ورزشی، بافندگی فرش، شیلات و تولید آبزیان سردآبی، تولید گیاهان دارویی، کشت گلخانه‌ای، صنایع‌دستی، دام، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، کشت و فرآوری زعفران جزو اولویت‌های آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای استان است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش فضا‌های آموزشی و ایجاد شعب سازمان فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های بن، خانمیرزا و شهر فرخشهر اظهار داشت: از جمله رشته‌های پیشنهادی برای سال ۱۴۰۰ که با توجه به اسناد بالادستی تدوین شده است می‌توان به ساخت کلاه نمدی، نمدمال سنتی، مدیر بوم خانه‌های گردشگری، مسیریابی مناطق گردشگری طبیعی، راهنمای عمومی گردشگری، مدیر اماکن تفریحی و گردشگری، کارآفرینی در گردشگری، کارآفرینی روستایی، مدیر کسب و کار اینترنتی و تهیه و تدوین طرح کسب و کار اشاره کرد که امیدواریم با کمک مدیران استانی محقق شوند.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش چهارمحال و بختیاری اشتغالزایی چهارمحال و بختیاری فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از لغزندگی محور‌های شهرکرد، فارسان و کوهرنگ خبر داد.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو ازهرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان