Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای شامگاه چهارشنبه گفته قادر نیست حمله به پایگاه عین‌الاسد را به هیچ گروهی منتسب کند.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «می‌توانیم تأیید کنیم که صبح امروز پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت.»

این بیانیه می‌افزاید: «نشانه‌های اولیه حاکی است تقریباً ۱۰ راکت از مبدأ خود در شرق این پایگاه شلیک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پنتاگون تصریح کرده در حال حاضر هیچ گزارشی از مجروح شدن نظامیان آمریکایی دریافت نشده و یک پیمانکار آمریکایی هنگام پناه گرفتن دچار حمله قبلی شد و اندکی بعد جانش را از دست داد.

وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: «نیروهای امنیتی عراق در صحنه حضور دارند و در حال انجام تحقیقات هستند. نمی‌توانیم فعلاً مسئولیت حمله را به گروهی نسبت دهیم و تصویر کاملی از میزان خسارات در دست نداریم.»

 طبق این بیانیه «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در جریان قرار گرفته و از نزدیک وضعیت را رصد می‌کند.

«وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش نیز ساعاتی قبل‌تر جزئیاتی درباره حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه «عین الاسد»‌ در استان الانبار عراق ارائه کرده بود.

این فرمانده آمریکایی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشته بود پایگاه مذکور در ساعت ۰۷:۲۰ به وقت عراق با شلیک ۱۰ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت.

پایگاه‌های عین الاسد در غرب استان الانبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند.

مطابق با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق از جمله در عین الاسد غیرقانونی محسوب می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عین الاسد پنتاگون عین الاسد پنتاگون وزارت دفاع آمریکا عین الاسد عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پارلمان یمن در بیانیه‌ای بر موضع استوار یمن در قبال موضوع فلسطین تاکید کرد.
 
در این بیانیه تاکید شده است که هرگونه تشدید تنش آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن و پیامدهای ناشی از آن، با قاطعیت و غافلگیری غیرمنتظره‌ای مواجه خواهد شد که دشمنان یمن آن را پیش‌بینی نکرده یا انتظار ندارند.
 
یمن بار دیگر بر تعهد خود به صلح تاکید کرد و نسبت به اجرای طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی-انگلیسی در منطقه هشدار داد.
 
مجلس یمن همچنین همگان را به هوشیاری و بسیج همه نیروها و اتحاد جبهه ملی برای مقابله با همه توطئه‌ها علیه کشور و ملت و ایستادگی قاطع در برابر متجاوزان و اشغالگران و حامیان آنها فراخواند.
 
نیروهای مسلح یمن روز جمعه (14 اردیبهشت‌ماه) از آغاز اجرای چهارمین مرحله از تشدید تنش با گسترش هدف‌گیری کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی به سمت دریای مدیترانه خبر دادند.
 
این اقدام در پاسخ به دستورات سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله بود که گفت تا زمانی که اسرائیل به جنگ غزه پایان دهد و آمریکا حمله به یمن را متوقف کند، عملیات در دریای سرخ را تشدید خواهد کرد.
 
سید عبدالملک گفت: «اگر دشمن اسرائیلی و آمریکایی به ناسازگاری خود ادامه دهند، ما برای مرحله چهارم تشدید تنش آماده می‌شویم.»
 

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا