Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@15:40:32 GMT

نحوه صحیح تمیز کردن انواع دیوار در خانه

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۴۴۵۲

نحوه صحیح تمیز کردن انواع دیوار در خانه

با توجه به نزدیک شدن به شب عید و لزوم خانه تکانی آن هم در این سال کاملا کرونایی با این پنج شنبه برنا همراه باشید تا شما را با نحوه صحیح تمیز کردن دیوارهای خانه بیشتر و بهتر آشنا کنیم .

به گزارش برنا؛ تمیز کردن دیوارها به خاطر مساحت زیاد و ارتفاع بلندشان همواره کار سختی به نظر خواهد آمد. اما به هر حال حداقل سالی یک بار را باید به تمیز کردن همه دیوارها و سقف اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته توصیه می کنیم هرچند گرد وخاک و دوده را نمی توان هر روز تمیز کرد؛ اما همواره لکه هایی که روی دیوار و مخصوصا اطراف کلیدها و پریزها می بینید تمیز کنید. در این چگونه محلول هایی برای تمیز کردن دیوارها معرفی کرده ایم.

نحوه تمیز کردن دیوار:

* ابتدا تمام وسایل نزدیک دیوار را جمع کنید تابلوها را بردارید و پنجره ها را باز کنید بعد با برس دسته بلند دیوارها را گردگیری کنید.

* لکه های مداد رنگی بچه ها روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید.

لکه های مداد آرایشی یا مداد شمعی را با پنبه آغشته به روغن بچه پاک کنید.

شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک را می توان با مالش دادن یک تکه لیموترش یا دستمال آغشته به سرکه روی سطح مورد نظر از بین برد.

واکس اتومبیل، تمیز کننده خوبی برای کاشی است. آن را به کار گیرید و پیش از خشک شدن با دستمال نرم مالش دهید.

برای پاک کردن لکه از روی آجر، سطح مورد نظر را با آجر مشابه دیگر بسایید و یا از تکه ای سنباده نرم کمک بگیرید.

* اگر رنگ دیوار یا کاغذ دیواری قابل شستشو است محلول آب ولرم و پودر ماشین لباسشویی را با اسفنج یا یک کهنه نرم روی دیوار بکشید و با دستمال تمیز پاک کنید.

* هر بار قسمت کوچکی از دیوار را تمیز کنید (حداکثر نیم متر مربع). مرز بین دو قسمت تمیز شده را نیز هر بار تمیز کنید تا لکه به جا نماند.

* برای تمیز کردن دیوارهایی که رنگ روغنی دارند، می توانید از این محلول ها نیز استفاده کنید:

یک سطل آب گرم، یک دوم پیمانه بوراکس (BORAX)، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک؛ حین استفاده از محلول حتماً دستکش بپوشید. (بوراکس را می توانید از مغازه های مواد شیمیایی – بهداشتی تهیه کنید.)

محلول دیگری که با بوراکس می توانید تهیه کنید یک پیمانه بوراکس، نصف پیمانه سرکه و یک چهارم پیمانه آمونیاک است.

2 قاشق غذاخوری بوراکس در یک سطل آب هم می تواند کافی باشد.

مخلوط یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک دوم پیمانه سرکه (و یا نصف پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه سرکه سفید و یک چهارم پیمانه جوش‌ شیرین) در یک سطل آب داغ نیز فرمول دیگری برای تمیز کردن سطح دیوارهای رنگ روغنی و یا کاشی و سرامیک است.

استفاده از محلولی متشکل از یک قسمت سرکه و سه قسمت آب نیز می تواند مفید واقع شود.

نکات و هشدارها

تمیز کردن دیوارها را از بالا به پایین انجام دهید.

در تمام مدت تمیز کردن دیوارها یک سطل آب تمیز کنار دستتان داشته باشید تا برای شستشوی دستمال ها کمتر دچار دردسر شوید.

پیش از شروع به کار روی سطح کوچکی از دیوار که در معرض دید نیست، محلول مورد نظرتان را امتحان کنید تا مطمئن شوید به رنگ دیوار آسیب نمی رساند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیوار خانه تکانی تمیز کردن دیوار یک سطل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو

در گذشته که به روش‌های سنتی سم‌پاشی مزارع انجام می‌گرفت، مشکلات فراوانی گریبان‌گیر کشاورزان بود. به عنوان مثال در روشی که توسط سم‌پاش عملیات محلول پاشی انجام می‌شد، به دلیل تماس مستقیم با سم، سلامتی این افراد بسیار به خطر می افتاد و پس از مدتی مجبور به رها کردن کار خود می‌شدند و یا در روش دیگر که از تراکتورها استفاده می‌شد، 20 تا 30 درصد محصول زیر چرخ های تراکتور آسیب می‌دید و به کشاورز ضرر وارد می‌کرد، که در بسیاری از موارد کشاورز از محلول پاشی و سم پاشی مزرعه منصرف می‌شد.‬

‫اما یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه شریف با ساخت پهپاد محلول پاش کشاورزی توانسته این مشکلات را برطرف کند، به طوری که این پهپادها می‌توانند با محلول پاشی مزارع با سرعت و دقت بالا و هزینه کم و همچنین به حفظ سلامت نیروی انسانی در امر سم پاشی کمک کنند.‬

این پهپاد که ۲۵ درصد از نمونه‌های خارجی ارزان‌تر است، دارای ویژگی‌هایی است که در نمونه های مشابه خارجی آن وجود ندارد.

امین طلائی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در توضیح پهپادهای کشاورزی تولیدی شرکت گفت: پهپاد کشاورزی، پرنده بدون سرنشینی است که می‌تواند با کاهش هزینه در امور سم‌پاشی و کاشت از آن استفاده کرد؛ این پهپادها توانایی حمل سم، کود مایع و انواع آفت کش‌های محصولات کشاورزی را با ظرفیت‌های 10 و 20 لیتری دارند.‬ تاکنون تکنولوژی ساخت این پهپاد تنها در انحصار کشور آمریکا بوده و ایران به عنوان دومین کشور ارائه دهنده این تکنولوژی در حال عرضه این محصول است. البته ماژول ارائه شده توسط این شرکت از تکنولوژی و هوشمندی بیشتری نسبت به نمونه آمریکایی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه در فصل‌های گرم سال در شهرهای جنوبی کشور به علت اینکه تبخیر محلول زیاد است امکان محلول‌پاشی در طول روز وجود ندارد؛ ادامه داد: این پرنده می‌تواند به راحتی در شب عملیات سمپاشی را انجام دهد و دوم اینکه می‌تواند سمپاشی را با سرعت حرکت خود تنظیم کند و این باعث می‌شود که محلول‌پاشی به صورت یکنواخت در تمام زمین اتفاق بیفتد.

‫وی در ادامه افزود: این پهپادها دارای سرعت و قدرت بالایی هستند به طوری که با پاشش یکنواخت روی کل زمین قادرند با 10 لیتر محلول هر هکتار را محلول پاشی کنند؛ همچنین سرعت کار در مقایسه با روش سنتی 10 برابر افزایش می یابد، مثلا در روش سنتی حداکثر تا 5 هکتار را می‌توان در روز محلول پاشی کرد اما با استفاده از این پهپادها تا 50 هکتار در روز قابل محلول پاشی است؛ این سرعت پاشش به مبارزه با آفات و بیماری ها در زمان طلایی کمک به سزایی می‌کند.‬

‫طلایی در ادامه با اشاره به اینکه این پهپادها کمک شایانی به صرفه جویی در مصرف آب و سم می‌کنند، خاطرنشان کرد: 98 درصد در مصرف آب و 30 در صد در مصرف سم صرفه جویی می‌شود. این پهپادها به صورت خودکار با سامانه‌های ماهواره ای حرکت می‌کنند و همه نقاط زمین را بطور یکنواخت پوشش می‌دهند و هیچ نقطه‌ای چند بار سم‌پاشی نمی‌شود و از دست نمی‌رود. در این پهپادها میزان پاشش با سرعت پهپاد تنظیم می‌شود که این امر باعث یکنواختی توزیع سم در هر هکتار می‌شود.‬

‫مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این پهپاد بومی سازی شده، همتراز پهپادهای خارجی است افزود: پهپاد بومی سازی شده ۲۵ درصد از نمونه خارجی ارزان‌تر است و با تولید هر پهپاد می توان از خروج ارز ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار ارز جلوگیری کرد؛ ضمن این که باعث اشتغال‌زایی هم می‌شود. عمده استفاده از این پهپادها در استان‌های خوزستان و فارس است.‬

‫وی در پایان گفت: متد ما «بچ پروداکت» است، به این معنا که باتوجه به نیاز مشتری مدل خاصی طراحی می‌شود. حتی ویژگی گرده افشانی که در نمونه‌های خارجی این محصول وجود ندارد در نمونه داخلی دیده می‌شود و با توجه به نیاز مشتری روی پهپاد این قابلیت قرار می‌گیرد.‬

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم)
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود