Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:40:25 GMT

انتشار 26 کتاب درباره حضرت آمنه(س)

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۴۵۶۴

انتشار 26 کتاب درباره حضرت آمنه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله احمد عابدی در نشست خبری اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در هفته آینده روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه، کنگره حضرت آمنه(س) برگزار خواهد شد و حمایت‌های آیت‌الله سید محمد سعیدی چراغ راهنمای برگزاری این کنگره مهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان دلیل برگزاری کنگره افزود: در طی سال‌های اخیر که هجمه‌های فراوانی در فرانسه و بعضی از کشورهای غربی صورت گرفت هم‌زمان وهابی‌ها نیز اهانت‌های متعددی را به رسول خدا شروع نمودند و متأسفانه وهابیت نیز به طریق دیگر همان هجمه‌ها را آغاز نمودند و کتب فراوانی در راستای توهین به آبا و اجداد رسول خدا کتابت کرده و می‌توان گفت هجمه‌هایی که وهابیت به والدین رسول خدا کرده‌اند هیچ‌کس انجام نداده است.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت مادر رسول گرامی اسلام خاطرنشان کرد: نسبت دادن کفر و شرک به والدین رسول خدا آن‌قدر زیاد است که باید در تاریخ ثبت شود همان زمانی که در عربستان و شهر رسول خدا این‌چنین اهانت‌هایی صورت می‌گیرد هم‌زمان در شهر مقدس قم  کتاب‌هایی در راستای تطهیر و تمجید والدین نبی خدا به رشته تحریر در آمده است.

وی تأکید کرد: باید در تاریخ ثبت شود نگاه تشیع و وهابیت به والدین رسول خدا به چه صورت است و این کنگره هم ازنظر اعتقادی و هم ازنظر اجتماعی و تاریخی بسیار مهم است.

عابدی افزود: ازنظر تشیع، رسول خدا و آبا و اجدادش تا حضرت آدم(ع) همگی بدون استثناء موحد بوده‌اند و رسول خدا نسل در نسل در صلب کسانی بوده است که خداپرست بوده و طهارت آبا و اجدادی رسول خدا یک اصل اعتقادی برای تشیع است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: ازنظر اجتماعی می‌توان گفت مادر رسول خدا دقیقاً زمانی که بت‌پرستی در مکه ساده‌ترین کار و کفر و شرک یک مسئله عادی و فحشا و منکرات و زناکاری بسیار زیاد بود در این شرایط این بانوی بزرگوار در کنار حضرت خدیجه(س) و فاطمه بنت اسد به صفت «طاهره» شهرت داشتند و نشان‌دهنده این است که می‌توان در محیط منکرات با طهارت نیز زندگی کرد.

وی در ادامه گفت: حضرت آمنه(س) و این دو بانوی بزرگوار دیگر در حقیقت بهترین الگوهای جامعه امروز هم ازنظر فردی و هم ازنظر اجتماعی  برای زنان و مردان هستند.

عابدی تأکید کرد: جنبه تاریخی برگزاری این کنگره نیز این است که در کتب شیعه و اهل سنت مطالب فراوانی در خصوص حضرت آمنه(س) ذکرشده است و برای این کنگره نیز با توجه به زحمات فراوان اساتید حوزوی و دانشگاهی و نویسندگان نیز ۲۶ جلد کتاب به رشته تحریر درآمده که ۱۲ جلد آن نیز چاپ‌شده است و مابقی نیز به‌زودی چاپ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا یک فراخوان عمومی و یک دعوت خصوصی نیز از نویسندگان در راستای پژوهش و کتابت و…صورت گرفت و حتی کتب نویسندگان عرب‌زبان نیز مورد تحقیق و تقحص قرار گرفته و ترجمه شده است.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب زنان اهل سنت الگو حضرت آمنه س رسول خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی

آفتاب‌‌نیوز :

فیلم سینمایی «من ترانه ۱۵ سال دارم» فیلمی از رسول صدرعاملی با بازی ترانه علیدوستی است. این فیلم محصول سال ۱۳۸۰ و برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی (رسول صدر عاملی) و بهترین فیلمنامه (کامبوزیا پرتوی) و بهترین بازیگر نقش اول زن (ترانه علیدوستی) از بیستمین جشنواره فیلم فجر است. رسول صدرعاملی برای این فیلم برنده جایزه ویژه هیئت داوران و نامزد جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو شد.

ترانه علیدوستی که این روز‌ها دوباره با فیلم «تفریق» به سینما‌ها بازگشته است، در آن زمان و هنگام بازی در این فیلم سینمایی حدود ۲۰ سال داشت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی