Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:07:57 GMT

موضع تکراری بلینکن برای انداختن توپ در زمین ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۴۹۶۸

موضع تکراری بلینکن برای انداختن توپ در زمین ایران

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری پی بی اس این ادعا را مطرح کرد و افزود: هنگامی که ما از توافق هسته‌ای موسوم به برجام که برنامه هسته‌ای ایران را محصور کرده بود خارج شدیم، ایران از آن جعبه بیرون آمد.

وی ادامه داد: اکنون در موقعیتی قرار دارد که ظرف چند ماه به توانایی تولید مواد شکاف پذیر برای سلاح هسته‌ای نزدیکتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافقنامه باعث شده بود که این مدت به یکسال برسد.

وزیر خارجه بایدن که تاکنون بر مدار سیاست ترامپ با ادبیاتی متفاوت حرکت کرده است، اضافه کرد: منافع واقعی ما در تلاش برای بازگرداندن ایران به آن جعبه است و دیپلماسی راهی برای انجام آن است. ما روشن کردیم که راه دیپلماسی باز است.

بلینکن اظهار کرد: اتحادیه اروپا که یکی از طرف‌های اصلی توافق است، از همه طرف‌های دیگر یعنی شرکای اروپایی ما، روسیه، چین و ایران و ما دعوت کرده است تا در مورد بازگشت احتمالی به توافق هسته‌ای صحبت کنند.

وی یادآور شد: ما گفتیم بله، ایران گفت نه. خواهیم دید که آنها چه کاری ادامه می‌دهند. ما روشن بوده‌ایم که راه دیپلماسی باز است. اکنون توپ در زمین ایران است تا در مورد موافقت تصمیم بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد: ما کاملاً واضح بوده‌ایم که ایران باید به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کند و اگر چنین شود، ما نیز همان کار را خواهیم کرد.

بلینکن درباره لغو تحریم‌ها هم گفت: و این چرخش خواهد داشت که در صورت اقدام آنها، برخی از تحریم‌ها را شامل می‌شود. اما تا آنجا فاصله داریم.

وی بدون اشاره به نقض توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از طرف آمریکا و ناگزیری ایران برای برداشتن گام‌های جبرانی، اظهار کرد: متأسفانه ایران در مسیری اشتباه حرکت می‌کند. این اقدامات همچنان به برداشتن محدودیت‌های مختلف توافق ادامه می‌دهد و باعث می‌شود برنامه آن خطرناک‌تر و نه کم‌ خطرتر شود.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: بنابراین، نخستین و مهمترین این است که ما می‌خواهیم ببینیم ایران به تعهدات خود عمل می‌کند.

برچسب‌ها برجام روسیه چین برنامه هسته ای ایران آنتونی بلینکن پروندهٔ خبری آغاز دولت بایدن ، راستی آزمایی رویکردها و سیاست ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام روسیه چین برجام روسیه چین برنامه هسته ای ایران آنتونی بلینکن اخبار کنکور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!

 

بین الملل تابناک: پس از مذاکرات فشرده و سخت، جنبش مقاومت حماس اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس ارائه شده از سوی مصر و قطر را پذیرفته است. با این تصمیم حماس، اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است و در صورت موافقت این رژیم، توافق وارد فاز اجرایی خواهد شد.

 

جنبش حماس عصر امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه در این تماس تلفنی از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای صهیونیست خیابان ایالون در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار بازگرداندن اسرا شدند.

خانواده «سینگوکر» اسیر صهیونیست در این خصوص گفت: حماس با تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون وقت بازگرداندن اسراست و در غیر این  صورت همه جا را به آتش می‌کشیم.

پیشتر شبکه «القاهرة الإخباریة» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مصر گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب (دیشب) پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!
  • رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری
  • روشی ساده برای به دام انداختن مار کبری (فیلم)
  • قصه تکراری FIVB: دلتنگی برای این ستاره ایران
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • مامور سپاهان برای از کار انداختن سروش (عکس)