Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان دارای سه کلان حوضه آبخیز کارون، زاینده رود و دز و سرچشمه ۲ رودخانه اصلی کشور است اظهار داشت: بحث آبخیرداری و مدیریت آب و خاک در این استان ضروری و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در استان ۲۶۰ زیرحوضه آبخیز وجود دارد که مطالعات آبخیزداری در ۱۰۰ زیر حوضه استان انجام شده است و اقدامات آبخیزداری براساس این مطالعات اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید

ذخیره گاه‌های جنگلی چهارمحال و بختیاری ۲ برابر افزایش یافت

محمدی با تاکید بر اینکه طرح‌های آبخیزداری در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک است اضافه کرد: این طرح‌ها به منظور کاهش زیان‌های سیل، تقویت سفره‌های زیرزمینی و توسعه پایدار دشت ها، کنترل رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش زمان تمرکز بند‌های خاکی و افزایش زمان تمرکز بند‌های سنگی و ملاتی، کاهش دبی و تغذیه آبخوان‌ها با اولویت در دشت‌ها و مناطق بحرانی اجرا می‌شود.

او ادامه داد: اقدامات بیولوژیک در استان در ۱۰۰ هزار هکتار انجام شده و ۱۱۰ سازه خاکی، دو هزار و ۶۵۰ سازه سنگی و ملاتی نیز در استان احداث شده است.

محمدی با اشاره به اینکه امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل اختصاص داده شد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال این میزان به بخش آبخیرداری اختصاص داده شد.

او افزود: این میزان اعتبار برای اجرای ۷۶ هزار متر مکعب عملیات خاکی، سنگی و ملاتی در ۳۳ حوضه آبخیز و در قالب ۲۵۵ سازه و نقطه محل اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی مطالعات آبخیزداری حوضه آبخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است