Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@06:17:45 GMT

دستگیری قاچاقچی بزرگ دارو در تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۲۴۱

دستگیری قاچاقچی بزرگ دارو در تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت از دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان دارو و مکمل‌های ورزشی غیرمجاز خبر داد.

سرهنگ نادر مرادی در تشریح خبر فوق گفت: اواخر مرداد ماه امسال بود که خبری پیرامون مونتاژ و فروش قرص، پودر و آمپول‌های درمانی و مکمل ورزشی غیرمجاز در یک کارگاه صنعتی بزرگ در حوالی شهرک استقلال توسط افرادی که هیچگونه تخصص و مجوزی برای انجام این فعالیت را نداشته، دریافت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع در دستور کار مأموران اداره عملیات معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت قرار گرفت و پس از اطمینان از صحت خبر، نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و دستور بازرسی از انبار و دستگیری تمام عاملان و متهمان دخیل در این پرونده اخذ شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پس از حضور در محل، اقدام به بازدید از انبار کرده که در لحظه ورود، متوجه شدند چند نفر قوطی‌های تاریخ گذشته را با تینر فوری پاک کرده و بلافاصله با دستگاه‌های پیشرفته‌ای که در اختیار دارند اقدام به درج نام برند‌های تجاری معروف دنیا با تاریخ‌های جدید میلادی با ارقام لاتین بر روی قوطی‌ها و بسته‌های موجود در انبار می‌کنند و پس از نصب لیبل اصالت کالای وزارت بهداشت آن‌ها را بسته بندی کرده و روانه بازار می‌کردند.

مرادی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در این کارگاه مشغول به این فعالیت مجرمانه بودند دستگیر شده و در بازرسی از انبار، سه هزار و ۷۶ قوطی و بسته خوراکی غذایی، دو میلیون و ۷۶۵ هزار و ۲۹ عدد قرص و کپسول تقویتی چهارهزار و ۴۹۷ عدد قوطی مکمل و پودر و ۱۳۷ هزار و ۷۹۰ عدد شیشه کوچک حاوی محلول مکمل کشف شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با اشاره به اینکه پس از جمع آوری کالا‌های کشف شده و پلمب انبار، تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم اصلی پرونده و صاحب این اموال ادامه یافت، گفت: نهایتا روز گذشته یازدهم اسفندماه پس از تلاش‌های شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم در حالی که پس از ورود به ایران به یکی از روستا‌های حوالی چالوس گریخته بود در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

مرادی با بیان اینکه متهم پس از اعزام به دادسرا با دستور بازپرس پرونده با قرار سنگین دو هزار و ۲۲۲ میلیارد ریالی روانه زندان شد، خاطر نشان کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سایر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی داروهای مکمل داروهای قاچاق قاچاقچی دارو شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند

بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با وضعیت  دارو در کشور اظهار کرد: نقدینگی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت دارو است.

وی ادامه داد: اختلاف ریالی موجب کم شدن نقدینگی شرکت‌ها شده است. اجرای طرح دارویار، خرید دارو یا مواد اولیه آن را از ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان سوق می‌دهد. علاوه بر آن اکنون برخی دارو‌ها با ارز حدود ۴۲ هزار تومان خریداری می‌شود. شرکت‌ها پول لازم برای پرداخت این حجم از اختلاف قیمت را ندارند.

بانک‌ها وام نمی‌دهند

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: تورم بهانه‌ای شده در دست بانک‌ها که با استفاده از آن به شرکت‌ها وام نمی‌دهند. درحالیکه شرکت‌ها برای خرید دارو و مواد اولیه آن به پول نیاز دارند تا بتوانند مابه التفاوت قیمت ریالی را پرداخت کنند. همین موضوع می‌تواند صنعت داروسازی را با مشکلات زیادی رو به رو کند.

صبور به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: در طرح دارویار برای خرید دارویی که قیمت کل آن ۱۰۰۰ واحد است سهم بیمار ۱۰۰ واحد، سهم بیمه پایه ۳۰۰ واحد و سهم دارویار ۶۰۰ واحداست. با این توضیحات، دارویار سهم خود را از آذر ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نکرده است این در حالیست که قرار بود با اجرای طرح دارویار ظرف یک ماه پول مراکز از طریق سازمان هدفمندی و سازمان برنامه و بودجه واریز شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان بیان کرد: اکنون مجموع طلب شرکت‌ها از داروخانه‌ها به بیش از ۷۰ همت رسیده است که حدود ۲۴ همت برای بخش دولتی و ۴۶ همت برای بخش خصوصی است. این بدهی برای بخش خصوصی بسیار بی‌سابقه است هیچ زمانی بدهی بخش خصوصی از بخش دولتی بیشتر نشده بود. لازم به ذکر است که داروخانه‌ها حدود ۱.۵ همت چک برگستی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان پول لازم برای پرداخت مابه التفاوت قیمت ریالی ارز را داشته باشند، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ۶ ماه دارو را خریداری می‌کنند و در نهایت هیچ مشکلی هم برای صنعت دارو به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • دستگیری ۷ قاچاقچی چکاوک‌ها در همدان
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند