Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:34:08 GMT

چیزی به نام سرماخوردگی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۲۶۱

چیزی به نام سرماخوردگی وجود ندارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با بیان اینکه اکنون RT (شاخص تولید بیمار از هر بیمار) در خوزستان به ۱.۲۳ رسیده است، اظهار کرد: اگر این عدد به زیر عدد یک برسد به معنای آن است که به ازای هر ۱۰۰ بیمار تعداد کمتر از ۱۰۰ بیمار جدید تولید می‌شود و شیب نمودار ابتلا به ویروس در خوزستان کاهشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: همراهی مردم خوزستان باید افزایش یابد تا شاهد کاهش R مولد در خوزستان باشیم. زمانی که این R مولد کاهش پیدا کند، دو هفته بعد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مرگ و میر در خوزستان کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه اکنون یک هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، گفت: از این تعداد، حدود ۳۶۶ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند و حدود ۶۰ بیمار نیز اینتوبه و بدحال هستند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: تعداد موارد فوت از ۲۰ بهمن‌ماه تا ۱۲ اسفندماه را مشخص و بررسی کردیم؛ از افراد فوت‌شده در این بازه زمانی، یک سوم از آن‌ها کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان بوده‌اند و پس از آن فوت شده‌اند. ۷۰ درصد از فوتی‌ها نیز به محض ورود به اورژانس، اینتوبه یا فوت شده‌اند؛ این اعداد نشان می‌دهد که مردم، دیر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی افزود: مردم بدانند در اوج اپیدمی کرونا، اصلا چیزی به نام سرماخوردگی وجود ندارد و هر فردی که کوچکترین علائمی از جمله تب، گلو درد و آبریزش بینی پیدا کرد، کرونا دارد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم دارند سهل‌انگاری می‌کنند و دیر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و این مساله باعث شده که یک‌سوم فوتی‌های کرونا در خوزستان، در ۲۴ ساعت ابتدایی ورود به بیمارستان باشد.

وی با بیان اینکه بار مراجعه به بیمارستان‌ها بسیار زیاد است، گفت: شروع زودهنگام دریافت دارو، رمز موفقیت درمان این ویروس است و مردم باید از اینکه دیر به بیمارستان مراجعه کنند بترسند.

ابول‌نژادیان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در سوش ویروس ووهان چین، بیمار ۵ تا ۷ روز بعد از ابتلا، علائم بیماری را مشاهده می‌کرد اما در سوش انگلیسی ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد، علامت‌دار می‌شود و این مساله باعث شده که میزان مرگ و میر افزایش یابد و سرعت انتشار نیز بالا برود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی خوزستان ویروس کرونا بیماران کرونایی کرونای انگلیسی شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 

شبنم علوی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت:در راستای خدمت رسانی به شهروندان هندیجانی باحمایت سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال جهت ارائه خدمات تشخیصی در بیمارستان شهدا هندیجان خریداری و در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ وارد بیمارستان  گردید.

او می‌گوید: این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در سطح کشور است که قابلیت‌های منحصربفردی دارد و تمام سونوگرافی‌ها را پوشش میدهد و در استان خوزستان تنها تعداد محدودی از شهرستان‌ها دارای این دستگاه می‌باشند.

علوی ادامه داد: یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال با هزینه‌ای بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال و یک دستگاه سی‌ای اسکن ۱۶ اسلایس با هزینه‌ای بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال خریداری و در اسفند ماه ۱۴۰۲ وارد بیمارستان گردید.

مدیرشبکه بهداشت درمان هندیجان گفت: به زودی با افتتاح و بهره‌برداری از این دستگاه ها، دسترسی سریع و به موقع با کیفیتی بالا، جهت بیمارانِ شهرستان هندیجان فراهم‌ می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!