Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا – روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«اعتماد» تیتر زده «سفر به بهای جان» و بر اخطار وزیر بهداشت که خطاب به همه مسافران نوروزی گفته بود «سفر را در خیال‌تان هم تصور نکنید» تاکید می‌کند.

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی نیز از وضعیت تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته و با اشاره به اینکه «مجمع تشخیص در برابر فشارها کوتاه آمد و تصمیم‌گیری درباره CFT و پالرمو را به فروردین 1400 موکول کرد» تیتر زده است «کماکان تعلل».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد همچین به نقل از محسن رضایی، دبیر مجمع نوشته است: «برخی اعضا معتقدند بهتر است لوایح در دولت بعد تعیین‌تکلیف شود؛ بنابراین تا شهریور 1400 صبر کنیم!»

«شرق» یک تیتر انتخاباتی دارد و می‌پرسد: «اجماع اصولگرایان روی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؟» این روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به این که نامزدهای اصلی غایب هستند می‌نویسد: « کاملا مشخص است که محسن رضایی، عزمش را برای آمدن جزم کرده اما از آنجایی که در سیاست ایران باب شده بیشتر نامزدها تا روزهای آخر ماجرا را به تعارف برگزار کنند، قصدش را رسمی و علنی مطرح نمی‌کند بلکه در لفافه شاید و اگر و وعده‌های انتخاباتی می‌پیچد تا شاید هم امتیازات بیشتری برای آمدن دریافت کند و هم مردم را نسبت به خودش مشتاق‌تر کند! آن هم درحالی‌که برخی شنیده‌ها حاکی از این است که جریان اصولگرایی هم نسبت به آمدن او بی‌میل نیست و احتمال اجماع روی آقا محسن بالاخره بعد از نزدیک به دو دهه در آستانه شکل‌گیری است. حتی برخی اخبار حاکی از این است که ائتلافی میان او و سعید محمد درحال شکل‌گیری است به این صورت که فرمانده فعلی قرارگاه خاتم ذیل محسن رضایی قرار گیرد.»

«آرمان ملی» در عکس یک خود با این عنوان که « اتوبوس استعفاها به «بانک» رسید» نوشته است: « مدت‌ها بود که از کناره‌گیری، استعفا و برکناری مدیران در دولت حسن روحانی خبری نبود اما روز گذشته خبری در رسانه‌ها پخش شد که به نظر می‌رسد در ماه‌های پایانی دولت، این چرخه دوباره در حال فعال شدن باشد. خبر این بود که مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور ریاست‌جمهوری از سمت خود استعفا کرد. اما هنوز دلیل اصلی این استعفا روشن نیست. هر چند خود دکتر بانک بازنشستگی را دلیل اصلی کناره‌گیری خود عنوان می‌کند اما به نظر نمی‌رسد که این استعفا به همین دلیل ساده بوده باشد. برخی احتمال اختلاف با افرادی در دولت را دلیل این استعفا دانسته‌اند. البته هنوز مشخص نیست که حسن روحانی با این استعفا موافقت می‌کند یا نه.»

«آفتاب یزد» عکسی از ناطق نوری و علی لاریجانی را در کنار هم قرار داده و از اینکه آن‌ها گزینه اصلاح‌طلبان نیستند، می‌نویسد. این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارش خود آورده است: « به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان آنچنان به دنبال تهییج مردم برای انتخابات نیستند. یعنی گزینه‌هایی که مطرح میشوند ذوقی ایجاد نمی‌کنند. برای مثال نام‌هایی مثل علی لاریجانی، ناطق نوری و... اینها اصلا اقبالی ندارند. یعنی اگر این نام‌ها جدی هم نیستند حتی نباید اسم آن‌ها مطرح شود زیرا از نظر تبلیغاتی دافعه دارد و ضد تبلیغ است. مصطفی درایتی اما معتقد است هنوز هیچکدام از گزینه‌های اصلاح‌طلبان رونمایی نشده و موارد مورد اشاره نیز ربطی به اصلاحات ندارند!»

مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به آفتاب یزد می‌گوید: «این که می‌گویند اصلاح‌طلبان نه رای دارند و نه گزینه، که اگر داشتند رو می‌کردند به آسانی قابلیت راستی آزمایی دارد؛ فضا را باز کنند تا در یک شرایط برابر ببازیم و غائله بخوابد!»

«وطن امروز» حسن روحانی را که دیروز گفته بود به وعده‌های انتخاباتی سال 92 عمل کرده است، را عکس یک کرده و نوشته است: «روحانی دیروز در حالی از چرخیدن چرخ اقتصاد سخن گفت که آمارهای اقتصادی چیز دیگری می‌گوید». گروه اقتصادی این روزنامه با تیتر «چرخید اما به عقب» می‌نویسد: «دفاع چندباره روحانی از شرایط اقتصادی تحت این بیان که «چرخ اقتصاد کشور چرخیده» در حالی است که مردم سخت‌ترین شرایط معیشتی پس از انقلاب را سپری می‌کنند. کاهش محسوس مصرف کالاهای اساسی‌، اخباری مبنی بر خرید گوشت اقساطی، صف‌های طولانی خرید مرغ دولتی، پدیده رونق گرفتن خرید پای مرغ، کمیاب شدن روغن خوراکی و... حال و روز این روزهای مردم است. از سوی دیگر وضعیت متغیرهای اساسی اقتصادی هم به تضعیف اقتصاد ایران شهادت می‌دهد. تورم نقطه به نقطه بیش از 50 درصدی، شکسته شدن دوباره رکورد ضریب جینی پس از دولت سازندگی‌، رشد 550 درصدی قیمت مسکن، نوسانات مکرر قیمت ارز در بازار آزاد در کنار رکوردشکنی بی‌سابقه قیمت دلار و ورود آن به کانال  33 هزار تومان و میانگین رشد اقتصادی صفر درصدی، تنها گوشه‌ای از کارنامه ضعیف دولت روحانی در اقتصاد است.»

«کیهان» نیز حرف‌های دیروز روحانی را مورد توجه قرار داده و در تیتر یک امروز خود می‌پرسد: « ارزیابی روحانی یا جیب مردم /کدام به واقعیت نزدیک است؟!» این روزنامه اصولگرا نوشته است: « رئیس‌جمهور در شرایطی که چرخ اقتصاد، گرفتار بی‌سابقه‌ترین رکود تورمی ‌چند دهه اخیر شده و نمی‌چرخد و بسیاری از مردم آرزوی بازگشت به شرایط اقتصادی قبل از سال 92 را دارند، مدعی شد «امروز هم اقتصاد ما بهتر می‌چرخد هم سانتریفیوژها».

کیهان در یادداشت امروز خود نیز با تیتر «ویروس جهش یافته فضای مجازی» می‌نویسد: « انتشار یک ویدئو موزیک از سوی یک خواننده درجه چندم خارج‌نشین و همراهی مستهجن یک پورن استار آمریکایی با وی در این کلیپ خبرساز شد. ماجرا اما به کمی قبل‌تر باز می‌گردد؛ سال گذشته به یکباره شاهد انتشار ویدئوهایی از همخوانی یک آهنگ سطح پایین و عملا مبتذل همین خواننده توسط دانش‌آموزان در مدارس مختلف بودیم. همان موقع نیز وقتی هشدارهایی از سوی دلسوزان درباره مشکوک بودن این حرکت هماهنگ و درگیر کردن ذهن و روح دانش‌آموزان با موزیک و خواننده‌ای درجه چندم که هیچ سنخیت و قرابتی با سن و روحیات آنها ندارد مطرح شد، پاسخ عده زیادی از خوش‌باوران این بود که چرا با شاد شدن فضای مدارس مخالفید؟! حال امروز همان خواننده (که سال 88 خواننده ستاد انتخاباتی آقای کروبی بود) با غفلت متولیان فرهنگی و خوش‌باوری عده‌ای نام و آثار سخیفش در ذهن تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان ما رسوب کرده به یکباره کلیپی مبتذل و نامناسب با همراهی یک پورن استار منتشر می‌کند و با یک طراحی عجیب و مشکوک، دوباره طیف زیادی از نوجوانان ما به تماشای آن می‌پردازند.»

«جوان» نیز تیتر یک خود را به هشدار وزارت بهداشت درباره سفر نرفتن اختصاص داده است. این روزنامه در عکس یک خود اما به بایدن و امیدی که درباره تفاوت او با ترامپ ایجاد شده بود، پرداخته است. این روزنامه اصولگرا با تیتر « بایدن فرق دارد، اما از آن طرف!» نوشته است: « با مشخص شدن پیروزی بایدن در امریکا، اصلاح‌طلبان بر طبل شادانه می‌کوبیدند که دیگر خورشید خوشبختی از افق گشایش‌ها خواهد دمید و چه و چه، و دوباره بین خودشان شیرینی پخش کردند. حقوقدان‌های دولت مثل روحانی و ظریف نیز بادی در غبغب برآمده از برجام انداختند که «بله! معلوم است که بایدن با ترامپ فرق دارد» (ظریف/۱۷ آبان ۹۹). حالا معلوم شد که واقعاً بایدن با ترامپ فرق دارد، اما از آن طرف! و اگر فرقی هست در زیان بیشتر و پیچیده کردن کار و اجماع با تروئیکای خبیث علیه ایران است. شاهد مثال فراوان است. نیازی نیست از انتصاب ریچارد نفیو، معمار تحریم‌های ایران در دولت اوباما به عنوان معاون نماینده ویژه امریکا در امور ایران نام برد یا از تأکید مداوم امریکایی‌ها بر اینکه هیچ قدمی برای رفع تحریم‌ها تا نشستن ایران بر سر میز مذاکره بر‌نمی‌دارند، سخن گفت. یا از شواهد فراوان دیگر که نشان می‌دهد «امریکا با امریکا فرق ندارد» بلکه کافی است از عصبانیت و پراکند‌ه‌گویی دولتی‌ها و نشانه‌های مغموم بودن در اردوگاه اصلاح‌طلبی نام و نشان آورد.»

«ایران» اظهارات دیروز روحانی که تاکید کرده بود «برداشتن تحریم حق مردم است» را عکس یک کرده است. این روزنامه دولتی در گزارش دیگری نیز از وضعیت قرمز کرونایی در خوزستان گفته و با تیتر «همه به خوزستان کمک کنیم» نوشته است: « «هموطن عزیز سلام، همان‌طور که اطلاع دارید برخی شهرهای استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند؛ همه‌ ما باید تلاش کنیم تا هرچه سریع‌تر زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع گردد. به همین منظور، برخی محدودیت‌های تردد و مسافرت اعمال شده‌اند.با احترام، از شما شهروند عزیز تقاضا داریم که از هرگونه مسافرت غیرضروری به استان‌ها، بویژه استان خوزستان خودداری نمایید.

از توجه شما بسیار سپاسگزاریم.» روز گذشته با اعلام وضعیت ویژه از سوی وزارت کشور برای خوزستان پیامی با این مضمون از سوی وزیر بهداشت و درمان برای همه ایرانی‌ها ارسال شده و حالا چشم امید مردم این استان برای برگشتن به شرایط عادی به مشارکت و همکاری همه است.اگر چه وزیر کشور همه دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده که منابع و امکانات خود را به خوزستان روان کنند تا این استان از وضعیت بحرانی خارج شود اما از سوی دیگر رعایت و مشارکت مردم برای قطع زنجیره کرونا را اثرگذار دانسته و تأکید کرده بی‌تردید همراهی مردم کلید حل مشکل این بیماری است.»


 

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه ها خبر به روایت فردا اصلاح طلبان اصلاح طلب عکس یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • روزنامه‌های اقتصادی دو‎شنبه ۱۰ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌‎شنبه ۹ اردیبهشت
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۸ اردیبهشت