Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@16:27:54 GMT

اسرائیل تجاوز کند، روزش را به شب سیاه تبدیل می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۶۵۳

اسرائیل تجاوز کند، روزش را به شب سیاه تبدیل می‌کنیم

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که اوضاع لبنان بسیار دشوار و پیچیده است و به مرحله خطرناکی رسیده است.

«شیخ نعیم قاسم» در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: کسی نمی‌تواند از وضعیت کنونی دفاع کند بلکه همه باید بگویند ما در فاجعه‌ای به سر می بریم که باید از ان خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به موضوع تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان اشاره کرد و افزود: با تمام صراحت می گویم اگر رئیس جمهور با نخست وزیر مکلف توافق کنند، دولت فوراً تشکیل می‌شود.

معاون دبیرکل حزب الله در عین حال هرگونه تاخیر در دستیابی به توافق و کوتاه آمدن طرف‌های ذیربط برای تشکیل کابینه را غیر قابل توجیه دانست و گفت: به اعتقاد من مشکل در اصل داخلی است و هرگونه عوامل داخلی یا خارجی در مقابل توافق آنها عوامل ثانوی هستند.

وی ادامه داد: مطلوب این است که امتیازاتی داده شود که به هیچ وجه در ترکیب دولت و اختیارات هیچکدام از آنها خلل وارد نکند. حزب الله از طریق دبیرکل خود راهکار و حلی را برای امتیازات متقابل مطرح کرده است.

شیخ نعیم قاسم گفت: به نظر می‌رسد که هیچ راهکار داخلی یا خارجی در دورنما وجود ندارد مگر اینکه میشل عون و الحریری توافق کنند. پیش از این دیدگاه‌های عون و الحریری را منتقل کردیم تا امکان تعدیل مواضع بررسی شود اما دیدیم که روی ثبات مواضع پافشاری وجود دارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخنانش به اوضاع اقتصادی لبنان و حضور آوارگان سوری در این کشور اشاره کرد و گفت: یک و نیم میلیون آواره سوری می‌توانند به کشورشان بازگردند اما سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و آمریکا مانع آن می‌شوند.

شیخ نعیم قاسم درباره اتهامات و ادعاها علیه حزب الله هم تصریح کرد: برخی سیاستمداران لبنان کاری ندارند جز اینکه هر حادثه‌ای را مستقیماً به حزب الله نسبت دهند تا وجهه اش را خدشه دار کنند.

وی درباره ترور لقمان سلیم فعال رسانه‌ای لبنانی گفت: این حادثه برای ما به عنوان حزب الله غافلگیرکننده بود و ما اطلاعاتی درباره عوامل و علل ترور وی نداریم. با این حال پیش از انتشار هرگونه اطلاعاتی درباره ترور وی مشاهده کردیم که اتهام‌ها بدون هیچ گونه توجیه منطقی به سمت حزب الله روانه گشت. توجیه آنها این بود که حادثه در منطقه حزب الله اتفاق افتاده است این در حالی است که دشمن پیش از آن به مناطق ما نفوذ کرده و تعدادی از برادران ما را به شهادت رسانده بود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اعلام مخالفت با هرگونه بین المللی کردن موضوعات لبنان، تاکید کرد: بین المللی کردن موضوعات به مشکلات ما می‌افزاید.

شیخ نعیم قاسم پیرامون خلع سلاح مقاومت هم افزود: موضوع خلع سلاح بدون تردید یک رویکرد آمریکایی است و برخی برای کمک کردن به این رویکرد تلاش کرده اند.

معاون دبیرکل حزب الله در واکنش به تهدیدات «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت: وی موضوعاتی را برای بالا بردن روحیه در اسرائیل بیان می‌کند و حزب الله به صورت واضح اعلام کرده است که قصدی برای وارد شدن به جنگ ندارد. حزب الله قصد دارد در حالت دفاع باقی بماند و اگر اسرائیل تجاوزی علیه ما انجام دهد روزش را به شب سیاه تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: اسرائیل باید بفهمد که عرصه برایش باز نیست و امروز نبرد در داخل اسرائیل است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی شیخ نعیم قاسم لبنان اسرائیل شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی معاون دبیرکل حزب الله شیخ نعیم قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی

حزب‌الله لبنان از حملات موشکی و توپخانه‌ای به پایگاه‌های صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت با موشک مقر فرماندهی لشگر۹۱ در پادگان «برانیت» را هدف قرار دادند.

طبق گزارش المیادین، حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد با توپخانه پایگاه «زبدین» در مزارع شبعا  و پایگاه السماقه در کفرشوبا را هدف قرار داد.

از زمان شروع عملیات طوفان‌الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی و جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل