Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:54:51 GMT

کارخانه‌ای: روحانی دنبال تحمیل FATF به کشور است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۶۷۳

کارخانه‌ای: روحانی دنبال تحمیل FATF به کشور است

خبرگزاری مهر: ابراهیم کارخانه‌ای ادوار مجلس با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور پیرامون لوایح FATF گفت: FATF تاکنون فقط ۳۵ کشور به همراه دو عضو ناظر به این تشکیلات پیوستند و اینگونه نیست که همه کشورهای جهان به گروه ویژه اقدام مالی ملحق شده باشند.

کارخانه‌ای تاکید کرد: FATF یک تشکیلات سیاسی با ابزار و اهرم فشار مالی بر کشورهایی است که با آمریکا و غرب ناهمسو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا خودش پدر پولشویی در جهان است و بزرگترین حجم پولشویی توسط این کشور و دست نشانده‌هایش مثل عربستان و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع صورت می‌گیرد.

وی افزود: این کشورها که منبع مالی تروریسم در جهان است، تا چندی پیش بعنوان عضو ناظر FATF بود که اخیراً به عنوان عضو این تشکیلات پذیرفته شده است. ازسوی دیگر ایران و کره شمالی که ناهمسو با سیاست‌های سلطه جویانه غرب هستند، در لیست اقدام متقابل یا لیست سیاه قرار دادند در حالی که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی که بزرگترین پولشویی های تروریستی جهان با هدایت آمریکا توسط آنها صورت می‌گیرد، به عضویت FATF درآمدند

نماینده ادوار مجلس گفت: ایران با چه آینده نگری و سابقه‌ای به عضویت این تشکیلات بپیوندد و شروط آن را بپذیرد. سال گذشته رئیس FATF یک فرد آمریکایی بود و با صراحت اعلام کرد اینگونه نیست که اگر ایران شروط ما را بپذیرد، تحریم‌ها برداشته و مشکلاتش رفع می‌شود.

کارخانه‌ای تاکید کرد: وقتی کشورهای حامی تروریسم عضو این تشکیلات هستند، ایران چرا باید عضو آن شود. حرف‌هایی که اخیراً رئیس‌جمهور می‌زند، همین حرف‌ها را سابقا درباره پذیرش برجام مطرح و تمام مشکلات کشور از محیط زیست تا آب خوردن مردم را وصل به برجام کرده بود.

وی افزود: با پذیرش برجام نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه تحریم‌های بیشتری با اهرم برجام به ایران تحمیل شد و همان سناریو امروز در ارتباط با FATF مطرح می‌شود و عنوان می‌کنند مشکلات مالی ما با FATF حل می‌شود و جیب مردم به FATF ارتباط دارد.

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر جمهوری اسلامی بخواهد FATF را بپذیرد، عملاً اقتصاد کشور و راه‌های دور زدن تحریم‌ها و تمام اطلاعات اقتصادی ما در اختیار FATF و جاسوسان آمریکایی قرار می‌گیرد و این یک خطر بزرگی برای کشور خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی کارخانه ای کارخانه ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است