Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:03:19 GMT

عملیات بازگشایی گردنه تته در سروآباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۷۱۴

عملیات بازگشایی گردنه تته در سروآباد آغاز شد

دیاری استواری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار عملیات بازگشایی گردنه محور ارتباطی شهرستان های سروآباد - پاوه استان کرمانشاه آغاز شده و پیش بینی می شود ظرف هفته آینده در صورت مساعد بودن شرایط جوی این مسیر به صورت کامل بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه سه ماه این گردنه مسدود است یادآور شد: گردنه تته از آذر امسال به دلیل بارش برف مسدود اعلام شده و تردد در این مسیر امکان پذیر نبود و محور هورامان هجیج به عنوان محور جایگزین برای عبور رانندگان و مسافران انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد:‌ عملیات بازگشایی با ۲ دستگاه بولدزور آغاز شده و تاکنون یک کیلومتر از این مسیر بازگشایی شده و باتوجه به پیش بینی هوا مبنی بر بارش برف و باران طی امروز و فردا، عملیات بازگشایی متوقف و کار بازگشایی گردنه تته از روز شنبه ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه نیز عملیات بازگشایی مسیر منتهی به گردنه تته در حوزه استحفاظی خود را آغاز کرده اند و با اتمام عملیات بازگشایی این مسیر تردد در آن برقرار می شود.

به گفته وی، پنج کیلومتر از محور ارتباطی سروآباد مریوان پاوه در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد مربوط به گردنه تته است و بقیه مسیر به طول ۱۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه است.

گردنه تته در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه است، شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود، همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مریوان کردستان سروآباد بارش برف پاوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مریوان کردستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مریوان کردستان سروآباد بارش برف پاوه اخبار کنکور عملیات بازگشایی شهرستان سروآباد گردنه تته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نایین گفت: محور انارک به زواره که در دو روز گذشته بر اثر سیلاب مسدود شده بود امروز پس تلاش‌های چندین ساعته بازگشایی شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: پیرو اطلاع مرکز Eoc جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت و اعلام مسدودی پل سنگی در محور انارک نائین به زواره اردستان، بلافاصله ۳ تیم به استعداد یک دستگاه کامیون لجن‌کش و ۲ دستگاه خودرو و ۸ نفر نیروی عملیاتی جهت تخلیه سیلابی که مسیر را مسدود کرده بود اعزام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان نائین جهت بازگشایی محور انارک به زواره که بیش از ۲۴ ساعت به طول انجامید تلاش کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین افزود: خوشبختانه محور زواره به انارک ساعت ۱۳ امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با همکاری نیروهای راهداری، هلال احمر و پلیس راه شهرستان نائین بازگشایی شد.

کد خبر 750889

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • بارش برف در گردنه ژالانه + فیلم
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • تردد در گردنه ژالانه سروآباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار