Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@02:00:35 GMT

واکسن کرونا باعث ناباروری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۸۹۷

واکسن کرونا باعث ناباروری می‌شود؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: شواهدی از تاثیر واکسن کووید ۱۹ بر قدرت باروری وجود ندارد و تاکنون مشاهده نشده که واکسن کرونا بر باروری زنان و مردان تاثیرات منفی بگذارد.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص احتمال تاثیر ناباروری واکسن کرونا، اظهار کرد: شواهدی از تأثیر واکسن کووید ۱۹ بر قدرت باروری وجود ندارد و تاکنون مشاهده نشده که واکسن کرونا بر باروری زنان و مردان تأثیرات منفی بگذارد، بلکه این موضوع تنها فرضیه‌ای بوده که به اثبات نرسیده و دلایل و شواهدی برای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیچ‌گونه دستورالعمل تخصصی نیز توسط انجمن پژوهشگران حوزه تولید مثل و جامعه باروری بریتانیا منتشر شده است که نشان‌دهنده عدم تأثیر واکسن کرونا بر قدرت باروری باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران خاطرنشان کرد: انتشار این شایعه در فضای مجازی ممکن است برخی افراد را از واکسن زدن منصرف کند و مانع کنترل بیماری شود.

وی در خصوص واکسن زدن افرادی که تحت درمان‌های باروری هستند، تصریح کرد: کسانی که از روش درمان ناباروری IVF، انتقال جنین فریز شده، فریز کردن تخمک، القای تخمک‌گذاری و سایر روش‌های باروری استفاده می‌کنند، می‌توانند واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند.

صفری با اشاره به افرادی که سقط جنین داشته‌اند، اضافه کرد: زنانی که تجربه سقط جنین داشته‌اند و یا در حال تلاش برای بارداری هستند، لازم نیست واکسن زدن خود را به تعویق بیندازند، زیرا دلیل علمی و موجهی برای به تعویق انداختن و یا نزدن واکسن کرونا وجود ندارد.

وی افزود: افراد باید در دوران شیوع کرونا، اطلاعات خود را در مورد این بیماری از منابع رسمی و علمی دریافت کنند تا از دامن زدن به شایعات جلوگیری شود و افراد سودجو به مقاصد خود نرسند.

کد خبر 478274

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا ویروس ناباروری باروري عضو هیئت علمی دانشگاه شیوع بیماری کووید۱۹ واکسن کرونا واکسن کووید ۱۹ آخرین اخبار کرونا ویروس کرونا کرونا شیوع کرونا کرونا ناباروری باروری کرونا کرونا باروری واکسن کرونا زنان باردار کرونا زنان کرونا شايعات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن کرونا وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید