Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:26:39 GMT

تعطیلی خوزستان فعلا منتفی است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۹۷۳

تعطیلی خوزستان فعلا منتفی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در خصوص دیدار با مقامات کشوری در تهران اظهار کرد: در سفر به تهران با وزیر کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر نفت، وزیر کشور و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و جلسه داشتیم. جلساتی نیز با مسئولان صندوق توسعه ملی و دبیر هیات دولت برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در صندوق توسعه ملی امضاء و ابلاغ باقی‌مانده اعتبارات فاضلاب اهواز دریافت شد. پیش از این دستور، از ۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده برای فاضلاب اهواز ۱۳ میلیون دلار تخصیص داده شده بود. در هفته گذشته ۷ میلیون دلار ابلاغ شد و اکنون با پرداخت ۳۰ میلیون دلار باقی‌مانده موافقت شده که به زودی ابلاغ می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مجموع حدود یک هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اهواز آماده شده است؛ قرارگاه خاتم پیمانکار اجرای این طرح‌ها است و امیدواریم هرچه سریعتر کارها را پیش ببرد.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به دیدار با وزیر نفت گفت: با آقای زنگنه به تفاهم رسیدیم که طرحی از سوی استان خوزستان آماده شود تا وزارت نفت بتواند از طریق دو منبع، حدود ۲ میلیارد دلار کمک بلاعوض برای چهار شاخص اجرای سیستم فاضلاب در شهرهای مختلف، تکمیل پروژه‌های آب شرب، جمع‌آوری آب‌های سطحی و جمع‌آوری سیلاب‌ها، در مدت چند سال به خوزستان اعطا کند.

او افزود: قرار است استان خوزستان در مدت دو هفته طرح خود را آماده کند تا وزارت نفت از طریق صندوق توسعه ملی و یا در قالب ۲ درصد درآمدهای نفت به عنوان یک لایحه مستقل، این عدد را در سه تا چهار سال به خوزستان کمک کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمک به شهرداری‌ها نیز از وزیر کشور قول مساعدی گرفته شده است. در خصوص پرداخت اعتبارات به آبداران آب و فاضلاب نیز جلساتی داشتیم تا گشایش‌هایی برای آن‌ها انجام شود.

او در خصوص تعطیلی خوزستان گفت: تعطیلی دو هفته‌ای برای مرزهای خوزستان داریم اما تعطیلی دو هفته‌ای برای خود خوزستان نداریم.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در غربالگری که در استان خوزستان انجام می‌شود، روزانه حدود ۲ هزار تست مثبت است که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از این تعداد بیمار حتما باید بستری شوند و باقی افراد نیز باید در خانه قرنطینه شوند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه خانگی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا

مدیرعامل آبفای خوزستان از آمادگی ۱۵۶ ایستگاه پمپاژ و ۳۸۰ پمپ مکنده برای دفع آب‌های سطحی در بارندگی‌های پیش رو خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صابر علیدادی گفت: همه تیم‌های عملیاتی و تجهیزات آبفا از روز گذشته در حال آماده‌باش هستند تا در صورت آب‌گرفتگی، کار تخلیه را با شدت بیشتری انجام دهند.

مدیرعامل آبفای خوزستان با بیان اینکه همه پمپ‌های مکنده وارد مدار فعالیت شده‌اند، افزود: همچنین پمپ‌های اس دی، ماشین آلات رفع انسداد، مکنده‌ها و دیزل ژنراتورها نیز فعال هستند.

علیدادی گفت: ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب برای کمک به دفع آب‌های سطحی در آماده‌باش کامل هستند، هر چند ورود روانآب‌ها به شبکه فاضلاب موجب خسارت به شبکه می شود.

خسارات وارده در بارندگی‌های قبلی هنوز دریافت نشده

مدیرعامل آبفای خوزستان یادآور شد: در بارندگی‌های قبلی، هشت هزار میلیارد ریال به شبکه فاضلاب، پمپ‌ها و ماشین آلات خوزستان خسارت وارد شد که تاکنون ردیف بودجه‌ای برای این موضوع تعریف نشده است.

علیدادی بیان کرد: تمام تلاش خود را برای دفع فاضلاب در اهواز انجام می‌دهیم تا به شهروندان آسیبی وارد نشود.

تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان شناسایی شدند

مدیر مخابرات منطقه خوزستان نیز با اشاره به آماده‌باش کامل برای پایداری ارتباطات مخابراتی در پی هشدار باران شدید و وقوع سیلاب احتمالی گفت: تجهیزات و منصوبات مخابراتیِ در معرض خطر سیلاب در استان شناسایی شده تا در صورت وقوع سیلاب بر اثر بارش باران، اقدامات لازم برای پایداری شبکه در منطقه انجام شود.

رحیم فلاح‌زاده افزود: اقدامات و آمادگی لازم برای جلوگیری از بروز حادثه و ایجاد اختلالات احتمالی در شبکه بر اثر بارش باران یا وقوع سیلاب پیش‌بینی شده و در صورت نیاز، اقدامات مقابله‌ای لازم برای رفع خرابی و پایداری ارتباطات مخابراتی و خدمت‌رسانی به مشترکین انجام می‌شود.

بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین شدت بارش ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود؛ همچنین ریزش تگرگ در برخی مناطق دور از انتظار نیست.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در خوزستان حمل شد
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود