Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@02:55:49 GMT

واکنش بایدن به حمله راکتی به عین‌الاسد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۶۰۴۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد اعلام کرد: «برای مشخص شدن عامل حملات موشکی در عراق تلاش می‌کنیم.»

پیش از این نیز اعلام کرده بود که هنوز در حال ارزیابی و بررسی حادثه موشکباران امروز علیه پایگاه عین‌الاسد در عراق است.

کاخ سفید مدعی شد: «همچنان در حال ارزیابی تاثیر حمله اخیر به پایگاه آمریکایی در عراق هستیم و چنانچه ثابت شود این اتفاق از سوی ایران حمایت شده به آن پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کاخ ریاست جمهوری آمریکا در ادعایی دیگر اضافه کرد: «حملات اخیر را که از سوی ایران حمایت شده بود پاسخ دادیم و از این به بعد نیز رویه ما همین خواهد بود.»

کاخ سفید در این ادعا به حملات غیر انسانی اخیر خود علیه مواضع الحشدالشعبی در مرز سوریه با عراق اشاره کرد. آمریکا اعلام کرده بوده که این حمله در پاسخ به کشته شدن یکی از پیمانکاران ائتلاف بین المللی در عراق در حمله گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با اینکه مرگ یک پیمانکار آمریکایی را در حملات موشکی که پایگاه عین الاسد را در غرب عراق هدف قرار داده بود، تأیید کرد مدعی شد هیچ زخمی در میان سربازان آمریکایی بر اثر حمله به پایگاه عین الاسد وجود ندارد.

منابع خبری صبح چهارشنبه اعلام کردند چندین موشک به سوی پایگاه عین‌الاسد و محل حضور نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق پرتاب شده است.

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی