Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی محمد رجبی رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خریدها برای نوروز، گفت: همواره در روزهای پایانی سال شاهد برگزاری حراج‌ها و تخفیف‌های ویژه تحت عنوان حراج نوروزی یا حراج زمستانی و... هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان افراد سودجو نیز سعی دارند تا از فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه با آگاهی و هوشیاری شهروندان می‌توان افراد سودجو را ناکام گذاشت، افزود: کلاهبرداران سایبری در این ایام با ترفندهایی نظیر حراج ویژه و اعلام قیمت‌های بسیار پایین‌تر از بازار برای برخی اجناس، دست به جلب توجه می‌زنند. تبلیغاتی که عمدتا در فضای مجازی انجام شده و حتی ممکن است تصاویری از این اجناس را نیز در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: پس از جلب توجه، این افراد برای سفارش از کاربران دعوت می‌کنند و هنگام سفارش ممکن است برخی از این افراد به درگاه‌های پرداخت اینترنتی جعلی یا همان فیشینگ هدایت شده و در آنجا اطلاعات حسابشان به سرقت رفته یا مبالغی بیشتر از آنچه که در تبلیغات اعلام شده بود، از حسابشان کسر شود.

به گفته وی، حالتی دیگر از کلاهبرداری نیز اینگونه است که سفارش‌دهندگان همان مبلغ را پرداخت می‌کنند اما یا جنسی به دستشان نمی‌رسد یا اجناس تقلبی و بی کیفیت برای مشتری ارسال خواهد شد.

رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا در خاتمه از شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی خواست در روزهای پایانی سال فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در کانال‌ها و صفحات فضای مجازی با ‌عنوان فروش ویژه نوروز و حراج آنلاین را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتمادالکترونیک (ای-نماد) انجام دهند.
 

کد خبر 588673 برچسب‌ها پلیس فتا حراج خرید آنلاین حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا حراج خرید آنلاین حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز گفت:‏‎ ‎کاربران‎ ‎و‎ ‎مدیران گروه ها و کانال ‏ها در‎ ‎آستانه‎ ‎مرحله‎ ‎دوم‎ ‎انتخابات‎ ‎مجلس‎ ‎شورای‎ ‎اسلامی در‎ ‎این‎ ‎استان‎ ‎،‎ ‎اخلاق‎ ‎مداری‎ ‎را‎ ‎در‎ ‎فضای‎ ‎مجازی‎ ‎اولویت‎ ‎فعالیت‎ ‎خود‎ ‎قرار‎ ‎دهند‎.‎ - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌سید مرتضی موسوی " اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

وی اضافه کرد:  مدیران گروه ها و کانال های فضای مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس البرز  افزود:در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضی مجازی را بیش از پیش ایمن و مطمئن نگه داریم.

وی گفت: مدیران گروه ها و کانال‌های فضای مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را مد نظر قرار دهند و از دامن زدن به مسائل حاشیه ای خودداری نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات انتخاباتی در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از نرم افزارهای موبایل پایه، یادآورشد: کاربران نرم افزارهای تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت آن ها انجام شده استفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد اینگونه نرم افزارها در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می توان از بسیاری از آسیب هاجلوگیری کرد.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه مدیران گروه ها و کانال ها در فضای مجازی مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها