Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات با اشاره به تلاش برای ثبت جهانی دریاچه گهر گفت: ‍ از سال ۱۴۰۰ اکتشاف سیستماتیک در کشور آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  خرم‌آباد، علیرضا شهیدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عالی معادن لرستان با بیان اینکه سازمان زمین شناسی در گذشته در رابطه با ژئوپارک‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح ملی انجام داده است افزود: پس از ثبت جهانی ژئو پارک جزیره قشم به این فکر افتادیم که در تمامی مناطق ایران که این ظرفیت وجود دارد، فعالیت خود را بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا 30 منطقه در کشور شناسایی شده است و در چند منطقه به طور ویژه در مورد آنها فعالیت می‌کنیم که امیدواریم به زودی آنها را علی‌رغم سختی موضوع ثبت جهانی کنیم.

موازی کاری و بودجه اندک، سازمان زمین شناسی را پیر کرد 34 مخاطره در کشور توسط سازمان زمین شناسی رصد می‌شود

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری و پدیده‌های منحصر به فرد زمین‌شناسی در لرستان اشاره و عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد امیدواریم ثبت جهانی را در لرستان با دریاچه گهر شروع کنیم و به تدریج این موضوع را گسترش دهیم.

وی بیان کرد: سازمان زمین شناسی کار شناسایی و پی‌جویی را انجام می‌دهد که در این رابطه اکتشافات سیستماتیک از سال 1400 در کشور و استان لرستان که ظرفیت بالایی دارد شروع می‌شود.

شهیدی تصریح کرد: لرستان در منطقه ویژه‌ای از زمین شناسی قرار گرفته است و همواره تحت تاثیرات مخاطرات خاصی قرار دارد از جمله جاری شدن سیل در سال گذشته، زلزله، فرو نشست، گرد و غبار و... که  توسط سازمان زمین شناسی مطالعات ب‌صورت ملی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/642/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور

به گزارش جام جم آنلاین،تقی رضایی در همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن که در شیراز برگزار شد افزود: علاوه بر این، حدود ۱۳ هزار هکتار زمین نیز برای ایجاد شهرک‌های جدید در کشور مکان یابی شده که مجموع این زمین‌ها عدد بسیار قابل توجه است.
وی ادامه داد: یکی از روش های تامین زمین از طریق توافقات است که با توجه به اهمیت موضوع ضمن کوشش همکاران در تحقق این امر باید در سلامت کار دقت شود تادر آینده با چالش و مشکل مواجه نشویم.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در بحث تامین زمین، طی دهه‌های گذشته شاهد یک عقب ماندگی در کشور بوده‌ایم اما در ۲ سال گذشته توانستیم میزان قابل توجهی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین کنیم.
رضایی افزود: در استان فارس در بحث تامین زمین به ویژه در آنجا که با کمبود مواجه بوده‌ایم در قالب توافقات و تغییر و تحول اراضی اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات باید ادامه داشته باشد.
وی، انتقال تجارب موفق استان‌ها به یکدیگر، پایش برنامه اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی و پیگیری برنامه اجرایی آنها و همچنین پیگیری تامین زمین در قالب نهضت ملی مسکن و سیاست‌های تبیینی دولت خدمتگزار و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی را از جمله اهداف برگزاری همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن برشمرد.

دیگر خبرها

  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد