Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@23:27:46 GMT

آفت افت قیمت بر جان زرشک

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۶۳۱۸

آفت افت قیمت بر جان زرشک

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، آفت افت قیمت به انبارهای زرشک افتاد و با پیگیری های روزنامه خراسان و اقدامات انجام شده توسط مدیران جهادی استان و تصمیم های گرفته شده، زرشک از بحران خارج شد و شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار بودیم. اما حالا با گرم تر شدن هوا و شیوع کرونای انگلیسی مدتی است که دوباره کاهش قیمت به جان این محصول افتاده تا جایی که سبب نگرانی زرشک کاران از تکرار تراژدی سال گذشته شده است و می طلبد مدیران استان از همین حالا برای جلوگیری از بازگشت به بحران به فکر باشند و برنامه های خود را پیش از شدت گرفتن گرمای هوا از لای پرونده ها بیرون بیاورند و نگذارند آفت افت قیمت بیش از این شدت یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که از گفته ها بر می آید حجم بالای زرشک تولید شده در استان با نیاز بازار آن همخوانی ندارد و در کنار نبود و کمبود صنایع تبدیلی، محدودیت در صادرات و ... دوباره شاهد عقبگرد به روزهای گذشته و افت قیمت ها هستیم.   یک زرشک کار اهل محمد آباد درمیان می گوید: این روزها هر کیلو زرشک درجه یک پفکی از کشاورز 45 هزار تومان خریداری می شود در حالی که با نزدیک شدن به فصل گرما مشکلات بسیاری دامن گیر زرشک کاران می شود.او از زرشک های مانده در تالارها و انبارهای این محصول می گوید و می افزاید: هر کیلو زرشک اکنون از کشاورز به نرخ 20 تا 35 هزار تومان خریده می شود.

این کشاورزادامه می دهد: امسال همه محصول را بیمه کردم و برای 500 اصله درخت 3.5 میلیون تومان هزینه پرداختم و در حالی که سرما خسارت سنگینی به محصول وارد کرد، جبران خسارت چندانی از بیمه عایدم نشد. او میزان زرشک تازه تولیدی باغ هایش را 30 تن بیان می کند و می افزاید: زرشک تازه توسط  سازمان تعاون  روستایی و بنیاد علوی به نرخ های خیلی پایین بر سر درخت خریداری می شد و من بخشی از زرشک را به دلال فروختم.

پربیننده ترین خداحافظ کله‌پاچه امنیت غذایی در کدام کشورها بالاتر است؟/ رنج قشر آسیب‌پذیر از تاثیر ویروس کرونا بر تامین مواد غذایی قیمت ماهی دو برابر شده است ممنوعیت کشت برنج در سال ۱۴۰۰ لغو شد مرغ هفته آینده ارزان می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خراسان جنوبی قیمت زرشک برجام افت قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟