Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:55:36 GMT

زاخارووا: تحریم‌ها گویای ترس آمریکا از روسیه است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۶۵۲۰

زاخارووا: تحریم‌ها گویای ترس آمریکا از روسیه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسکو در حال کار به روی پاسخ تحریم‌های جدید ضدروسی است، گفت: در آمریکا به تازگی اعتراف کرده‌اند که علت تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی، نگرانی از افزایش نفوذ روسیه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «ازوزدا» در تفسیر این مسئله که "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که دولت جدید ایالات متحده قصد ندارد از طریق مداخله نظامی و تغییر رژیم‌های مستبد، دموکراسی را در سایر کشورها ترویج دهد، یادآور شد که مقامات واشنگتن بالاخره یک تصمیم درست اتخاذ کرده و از تحمیل زورمدارانه دموکراسی غربی به سایر کشورها  چشم پوشی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا در عین حال تأکید کرد، ضمن اینکه نه تنها دموکراسی را نباید به زور به دیگران القاء کرد، بلکه اصلاً نباید علیه سایر کشورها فشار نظامی بکار گرفته شود و لازم است تا به استقلال، حاکمیت و ارزش‌های ملی دیگر کشورها احترام گذاشت، همانطور که در منشور سازمان ملل به این مسئله اشاره شده است.  

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین اعلام کرد که آمریکا از روسیه می‌ترسد و تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه علیه مسکو تأییدی بر این مسئله است.

وی توضیح داد: «به تازگی در وزارت خارجه آمریکا، بطور عمد یا سهواً اعتراف کردند که عدم علاقه آنها به طرح خط لوله گاز "جریان شمالی-2" دلایل ژئوپلیتیکی دارد و واشنگتن نگران افزایش نفوذ روسیه در اروپاست. این نخستین بار بود که آنها بدون پرده صحبت کردند، پیش از این ادعا می‌کردند که صحبت بر سر مسائل اقتصادی و زیست محیطی و برخورد نادرست مسکو است. بدین ترتیب مشخص می‌شود که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آنها علیه این طرح، تنها به دلیل ترس آنها از روسیه است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه یادآور شد که اتحادیه اروپا استقلال عمل خود را از دست داده و تنها دستورالعمل‌های رسیده از واشنگتن را، آنهم برخلاف منافع خود، بکار می‌بندد. وی در عین حال معتقد است که اظهارات تهاجمی مقامات بروکسل علیه روسیه به منزله آن نیست  که سایر جهان علاقه‌ای به داشتن روابط با مسکو ندارند.

ماریا زاخارووا تأکید کرد که روسیه باید به حرکت خود به سمت جلو ادامه داده و مسائل واقعاً مهم را در عرصه‌های بین‌المللی به بحث و بررسی بگذارد و توجهی به به بحث و بررسی بگذارد و به "مترسک وحشتناکی" که ایالات متحده و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌ها ساخته‌اند توجهی نداشته باشد.

این دیپلمات با اشاره به اینکه ارسال علائم رسیده از واشنگتن و بروکسل، از جمله تحریم‌های جدید ضدروسی، به هدف خود نخواهد رسید، تأکید کرد که طرف روسی در حال آماده سازی پاسخ مناسب به تحریم‌های اعمال شده از طرف آمریکا و اتحادیه اروپاست.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا تنها باعث تیرگی بیشتر روابط با روسیه می‌شودآمریکا 7 مقام ارشد روس را تحریم کردکرملین: تحریم‌های غرب علیه روسیه بی‌اثر است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست داده و در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش(۲۰ مه) هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: ولودیمیر زلنسکی در نبرد برای تسخیر قلب و روح اوکراینی‌‎ها، به وضوح در مسیر شکست قرار دارد و این ناکامی از پیش‌ نمایان‌تر است زیرا مشروعیت او در پایان دوران پنج ساله ریاست جمهوری‌اش در ۲۰ مه(۳۱ اردیبهشت)، پایان خواهد یافت.

این نهاد اطلاعاتی تاکید کرد که برای آمریکا اهمیتی ندارد که چه کسی رییس جمهور اوکراین است بلکه «مهم‌ترین موضوع این است که آن شخص بتواند به نبرد مسلحانه با روسیه ادامه دهد و جنگ تا آخرین اوکراینی باید ادامه یابد.»

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه به این نکته نیز اشاره شده است که «کشورهای غربی درباره هرگونه تغییر در افکار عمومی اوکراین نگرانی به مراتب بیشتری دارند. وزارت خارجه آمریکا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که شهروندان اوکراینی بیش از پیش از جنگ فرسایشی با روسیه به ستوه آمده‌اند. آنها همچنین اعتماد خود را به نهادهای دولتی از دست داده و دلسردی به سرعت این کشور را فرامی‌گیرد. همچنین براساس گزارش‌ها، آمار فرار از خدمت و تسلیم شدن‌ داوطلبانه، بین نیروهای مسلح اوکراین افزایش یافته است.»

با این حال، به نوشته این نهاد، آمریکا و کشورهای اروپایی «تمایل دارند تا زلنسکی در جایگاهش باقی بماند زیرا او در برنامه‌ها و طرح‌های تامین مالی جنگ که هم برای مقامات رژیم کی‌یف و هم برای تولیدکنندگان سلاح در غرب منفعت کلانی دارد، چهره‌ای کلیدی محسوب می‌شود. شایان ذکر است که واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا مخالفان زلنسکی را در اوکراین متقاعد کنند تا فعلا خویشتنداری از خود نشان دهند.»

کد خبر 6098266

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو