Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار رزوه گفت: با تشویق و ترغیب کشاورزان رزوه وسعت باغات این شهر از ۱۸ هکتار به حدود ۳۰۰ هکتار رسیده است که در افق چشم انداز پنج ساله بردینگ شهر رزوه صنعت باغداری و گلخانه است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در شهرداری رزوه صدور پروانه ساختمانی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ نسبت به ۱۰ سال ماقبل آن حدود ۵۷ درصد افزایش داشته است که به دلیل رشد و توسعه شهری که منجر به کوچ معکوس از مرکز کشور و استان به شهر روزه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رزوه با جمعیت هشت هزار و ۶۰۰ نفری به شهر تبدیل شده استاست، اما به دلایلی در سال ۹۶ جمعیت آن به حدود چهار هزار نفر رسیده است، البته در این سه سال با اجرای سیاست‌های خاص، کوچ معکوس به شهر را شاهد هستیم.

شهردار رزوه با اشاره به مشارکت شهرداری در تشویق و تحریک جهت ایجاد صنعت باغداری و صنعت گلخانه‌های شهر رزوه، افزود: در سه سال اخیر پیگیری حدود ۳۰ واحد گلخانه صنعتی آغاز و تاکنون سه واحد بزرگ صنعتی احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری برای تشویق کشاورزان شهر برای ایجاد صنعت باغداری شهر، باغاتی به وسعت ۱۲، ۵ و ۱۰ هکتار احداث کرده است که می‌توان گفت کمربند سبز شهری را در شهر ایجاد کردیم که محرک توسعه صنعت باغداری و ایجاد فضای سبزی دلنشین برای جذب گردشگری خواهد شد.

علی‌محمدی افزود: با ورود به شهرداری مساحت باغات شهری جمعاً حدود ۱۸ هکتار بود که با اقدام عملی در تشویق و ترغیب کشاورزان باغات شهر به وسعت حدود ۳۰۰ هکتار رسیده است که در چشم انداز پنج ساله شهر، برندینگ شهر رزوه صنعت باغداری و گلخانه خواهد شد.

وی با اشاره به وجود پارک‌های شهر تصریح کرد: در سال ۹۶ شهر رزوه فقط دارای یک پارک در سطح شهر و جمعاً حدود ۱۲ هکتار فضای سبز شهری را شامل بود که اکنون به ۴۵ هکتار فضای سبز رسیده است و پارک بیشه زار رزوه و پارک امامزاده عبدالله زید حسنی پدر شاه عبدالعظیم حسنی هم توسط مالکان به شهرداری واگذار و دو پارک جدید نیز در حال تکمیل است.

شهردار رزوه با اشاره به تأمین آب برای آبیاری فضای سبز شهری رزوه از طریق آب چاه افزود: با اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز شهر از آب شرب با استفاده از روش‌های نوین علمی، حدود ۴۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف آب شرب را انجام داده است و شهرداری رزوه در ردیف برتر شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در سطح کشور در صرفه جویی آب است، طرح سیستم نوین آبیاری در قالب قطره‌ای در سال ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیون تومان از محل بودجه شهرداری اجرا شد.

کد خبر 477564

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری کشاورزی صنعت کشت گلخانه ای باغ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنعت باغداری فضای سبز شهر رزوه سبز شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود

شهردار سنندج از افتتاح چندین پارک طی سال جاری در این شهر خبر داد و گفت: امسال ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، شامگاه _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست با استاندار کردستان، فرماندار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: شهرداری تولیدات عمرانی و فرهنگی را با حمایت مردم در سال جهش تولید در دستور کار دارد و از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی داخل استان نیز مصالح مورد نیاز خود را خریداری می‌کند.

وی افزود: شهرداری همچون سال‌های گذشته در بخش درون محله‌ای نسبت به احیای فضای سبز، نوسازی مبلمان شهری، آسفالت و لکه‌گیری اقدام کرده است و ۳۰۰ اقدام درون محله‌ای را در برنامه کاری خود دارد.

شهردار سنندج با اشاره به مناسب‌سازی معابر برای معلولان و افزایش سرانه فضای سبز در این شهر، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت در شهر سنندج انجام شده است و امسال دو میلیون مترمربع آسفالت را در برنامه داریم.

رشیدی از افتتاح فاز نخست پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، پارک ۲۰ هکتاری نیشتمان، سه هکتاری نایسر و چهار هکتاری معلم نیز در سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود.

وی افزود: ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی که از جمله مطالبات مردم شهر سنندج بوده است از پانزدهم اردیبهشت آغاز خواهد شد و این وانت‌ها در ۱۰ نقطه ساماندهی می‌شوند.

شهردار سنندج تاکید کرد: در سال جاری بیش از پیش در خدمت مردم خواهیم بود و از هیچ تلاش و کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر 749913

دیگر خبرها

  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد