Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجی میرزایی با بیان اینکه فرد دیپلمه معرف یک انسان توانمند که می‌تواند از حق خود دفاع کند است گفت: کنکور مجموعه اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور را به گروگان گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محسن حاجی میرزایی» امروز(پنج‌شنبه 14 اسفند) در جلسه تقدیر از معلمان نمونه گیلانی که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: هدف تعلیم و تربیت ما بسیار والا و دارای شاخصه‌های روشنی است اما کنکور مجموعه اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور را به گروگان گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با آنکه به جهت شیوع ویروس کرونا ارتباطات جمعی و تعاملات ما محدود شده است اما این جلسه را با حضور چیزی حدود چهار هزار و 500 نفر از خانواده آموزش و پرورش در بستر سامانه شاد آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم در حالی‌که تا پیش از این چنین امکانی برای ما وجود نداشت.

 

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه معلمان و فرهیختگان باعث آبروی آموزش و پرورش هستند و با تلاش‌های خود به ارتقاء نظام آموزش و پرورش کمک می‌کنند اضافه کرد: معلمان ما همچون خورشیدی می‌درخشند و از نور و درخشش آن‌ها نظام تعلیم و تربیت کشورمان هم نورانی می‌شود و جان می‌گیرد.

 

وی نظام تعلیم و تربیت را قافله‌ای بزرگ و میلیونی خطاب کرد و با بیان اینکه این نظام بزرگ‌ترین تشکل اجرایی کشور محسوب می‌شود ابراز داشت: تمام هدف ما این است که در طی ۱۲ سال آموزش به افراد، خروجی ما هویت روشن و مشخصی داشته باشد، معنای مشخصی را برساند و پرسشگر و پژوهشگر باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کنکور دادن هدف غایی آموزش نیست و نباید در جامعه چنین تصور شود اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت در گذشته با تغییر و تحولات عمیقی مواجه شد و تقریبا هر ۱۰سال یکبار یک خانه تکانی اساسی کرده است اما اینکه این تحولات خروجی مناسب را داشته یا خیر پرشسی اساسی برای ما است.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه نظام ارزشیابی ما مغناطیس نظام آموزشی است پایش تمام اهداف آموزش و پرورش را توسط نظام سنجش مهم برشمرد و گفت: ما برای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کنیم و اتکای ما به معلمان و فرهنگیان است از طرفی ابزارهایی را هم برای دانش آموزان و معلمان فراهم می‌کنیم.

 

وی آموزش و تعلیمی که به موجب آن تحول‌سازی و پیشرفت جامعه محقق شود را رسالت نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد و یادآور شد: توجه به امر کیفیت سنجش‌ها مورد تاکید آموزش و پرورش است از طرفی ما به دنبال این هستیم که به دانش‌آموزان ابزاری را بدهیم تا بتواند با استفاده از آن راه خود را در جامعه پیدا کند.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا روش‌های آموزش را تغییر داد و اذعان کرد: هیچ کسی در ایران، منطقه و کل جهان تجربه‌ای در بحث آموزش آن لاین نداشتند و غریب به 70 میلیون معلم در سراسر جهان برای نخستین بار با بحث آموزش مجازی مواجه شد.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه این روزها فرصتی برای حل بسیاری از مسائل گذشته پدید آمده است و بین آموزش و فضای مجازی، خانه و مدرسه پیوند عمیقی ایجاد شده است افزود: باید مراقب باشیم که این درک درست شناسایی شود و بعد از پایان پاندمی کرونا توانایی‌هایمان فراموش نشود و از این فرصت برای افزایش توانمندی‌ها استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه معلمان در شرایط کنونی باید تمام خلاقیت خود را به کار گیرند عنوان کرد: اگر ساعت‌ها هم آموزش ضمن خدمت می‌گذاشتیم شاید نمی‌توانستیم به معلمان نحوه استفاده از ابزارهای آموزش مجازی را آموزش بدهیم در حالی که شیوع کرونا باعث شد که مهارت‌هایمان را ارتقاء دهیم بنابراین باید این فرصت و مجال را غنیمت بشماریم.

 

وزیر آموزش و پرورش نقش تسهیل‌گری معلمان در دوران کنونی فعال‌تر از هر زمان دیگری شده است، تبدیل مادران به دستیاران آموزشی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: قصد داریم ظرفیتی را در شاد ایجاد کنیم تا به واسطه آن تدریس‌های برتر معلمان در سراسر کشور به اشتراک و به عرصه داروی گذاشته شود.

 

حاجی میرزایی مراقبت از اهداف تعلیم و تربیت را مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش خواند و با بیان اینکه محتوای آموزشی باید قطعا مورد بازنگری قرار گیرد خاطرنشان کرد: تلاش برای بهتر شدن معیشت معلمان، رفاه، تامین اجتماعی و درمان آن‌ها را ارتقاء ببخشیم و اگر مشکلی هم هست به خاطر محدودیت‌های ما است و امیدواریم روزی به تعداد تمام معلمان‌مان سنجش‌ها و ارزشیابی‌های لازم را بر اساس قواعد و دستورالعمل‌ها داشته باشیم.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهداف تعلیم و تربیت حذف کنکور آموزش مجازی وزیر آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت کشور وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج مؤذن‬ ظهر‬ سه‬ شنبه‬ در مراسم گرامیداشت روز معلم شهرستان تالش اظهار‬ کرد: معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌‏کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌‬ ‏انداز می‌گرداند.

مؤذن با اشاره به جایگاه و رسالت معلم بر لزوم تبیین و تفسیر بیانات رهبری درباره معلمان تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت کشور را می‌سازد و برای دستیابی به توسعه متوازن باید به آموزش و پرورش توانمند با معلمان اندیشمند توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان تالش تصریح کرد: معلمان قشر خستگی ناپذیر، دلسوز، پرتلاش و مایه افتخار جامعه هستند و از معلمان به عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده سازان کشور برای فردایی بهتر یاد می‌شود، مردان و زنانی که با تعلیم و تربیت فرزندان برومند میهن اسلامی ما، آنان را برای حضور در جامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازند.

کد خبر 6099281

دیگر خبرها

  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است