Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات نیروهای امنیتی افغان برای بازداشت یک فرمانده مسلح غیرمسئول پس از حدود ۴ ساعت درگیری بدون بازداشت فرد مذکور و با کشته و زخمی شدن ۴۳ نفر پایان یافت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید وحید قتالی» والی هرات گفت که عملیات برای بازداشت «حبیب‌الله غوریانی» یک فرمانده مسلح غیرمسئول پایان یافته اما او موفق به فرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که در این درگیری‌ها بیش از 20 نفر از افراد مسلح غوریانی بازداشت و 2 نفر دیگر کشته شدند، با این حال منابع از کشته شدن 4 نفر خبر می‌دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته مقامات وزارت بهداشت افغانستان در این درگیری 39 زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند که شامل 5 نظامی، 30 مرد، 3 کودک و یک زن می‌باشد.

«محمدرفیق شیرزی» سخنگوی ریاست اداره بهداشت هرات می‌گوید که وضعیت 3 نفر از زخمی‌ها وخیم است.

«عارف رحمانی» نماینده پارلمان افغانستان در واکنش به این رویداد گفت: «حمله به غیرنظامیان هیچ توجیه اخلاقی و قانونی ندارد، هنوز خراب کاری پلیس در بهسود از حافظه‌ها پاک نشده که کشتار در محله جبرئیل هرات را راه انداخته‌اند».

افغانستان|هیئت حقیقت یاب: مردم معترض «بهسود» مسلح نبودند/ فرمانده پلیس به دادستانی معرفی شدیافته‌های کمیسیون حقوق بشر افغانستان: نیروهای امنیتی در «بهسود» مستقیم به مردم شلیک کرده‌اندافغانستان| تنش‌ها در «بهسود» ادامه دارد؛ آیا دولت با مردم اعلام جنگ کرده است؟

«اسدالله سعادتی» معاون شورای عالی مصالحه افغانستان نیز با انتقاد از تلفات غیرنظامیان در این رویداد گفت: حکومت‌هایی که فرو می‌پاشند از درون زوال می‌کنند. هیچ دشمنی برای حکومت‌ها، کشنده‌تر از عملکرد آنان نیست. نمی‌دانم این حکومت به «کجا چنین شتابان» است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، رسانه های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می شود امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌ اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص بیانیه ای صادر نکرده اند.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

کد خبر 6092548

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات