Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: افزایش ظرفیت‌های بنادر استان بوشهر موجب شده است تا صادرات از این بنادر در ۱۱ ماه امسال نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

او افزود: بندر بوشهر جایگاه خوبی در صادرات و واردات کشور دارد و طرح‌های گوناگونی که در چند سال اخیر از جمله ساخت چند پست اسکله، لایروبی بندر، پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت بالا، موجب افزایش ظرفیت‌های بندری در این استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری دولت یازدهم و دوازدهم  از ۱۸۰ میلیون تن به ۲۸۰ میلیون تن رسیده است که ۱۰۰ میلیون تن  افزایش یافته که بخشی از آن مربوط به بندر بوشهر است.

اسلامی عنوان کرد: عملکرد ۱۱ ماهه امسال نشان می‌دهد که صادرات کشور ۷ درصد افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود این روند افرایشی ادامه داشته باشد.

او، استفاده از ظرفیت داخل و شرکت‌های کشتی سازی بوشهر را مهم دانست و گفت: قرارداد‌های جدیدی به این شرکت‌ها داده شده تا شناور‌های بنادر کشور تامین شود و بتوانیم فعالیت‌های دریایی را در این زمینه ارتقا دهیم.

وزیر راه و شهرسازی، راه آهن بوشهر را یکی از طرح‌های مهم خواند و گفت: این طرح در فرایند امور حقوقی و مالی است تا با هماهنگی‌های لازم، فعالیت‌های این طرح تسریع یابد و بتوانیم پیمانکاران بیشتری مستقر کنیم و قطعات طرح در آینده طبق برنامه زمان بندی به بهره برداری برسد و  اتصال آن به بنادر کامل شود.

اسلامی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی بزرگراه‌ها در کشور بیان کرد: درابتدای دولت تدبیر و امید، ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور بود که تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

او عنوان کرد: در بخش فعالیت‌های آزاد راهی سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه جاده‌های شریانی کشور مورد توجه است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طول آزادراه‌های کشور ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود که تا پایان این دولت با افزایش ۵۰ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. البته چهار هزار کیلومتر آزاد راه دیگر نیز در بخش مطالعات در دستور کار است.

اسلامی ادامه داد: از جمله طرح‌های افتتاح شده آزاد راه کنار گذر جنوب البرز است که بخشی از راه ابریشم به شمار می‌رود، همچنین آزاد راه اصفهان- شیراز سال آینده افتتاح می‌شود و آزاد راه شیراز-بوشهر هم در دستور کار قرار دارد.

او به حمل و نقل هوای نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا قصد داشت با حرکت تروریستی جلوی توسعه حمل و نقل هوایی و دریایی را بگیرد، اما موفق نشد و نه تنها حمل و نقل هوایی کاهش نیافت بلکه با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ مواجه بودیم.

انتهای پیام/ک

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی صادرات کالا واردات کالا آزاد راه حمل و نقل هوایی وزیر راه و شهرسازی میلیون تن آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رشد ۳۵ درصدی آموزش مهارت‌افزایی و ۴۰ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی بیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سراسر استان کردستان ظرفیت و سرمایه است، اظهار داشت: کردستان صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار کشور را به نام خود ثبت کرده و نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول تاریخ غیر قابل انکار است.

وی وجود نیروی انسانی را یکی از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کردستان عنوان کرد و گفت: معرفی درست پتانسیل‌های این استان وظیفه و رسالت اصحاب رسانه است، استانی که بیش از 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده آنچنان که باید و شاید حق واقعی این دیار ادا نشده است.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به آیین‌های جذاب و چشم‌نواز طبیعی در استان تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های کردستان برجسته و از تمام ظرفیت‌ها که ریشه در فرهنگ استان دارد، استفاده می‌شود. 

وی با تبریک هفه کار و کارگر افزود: در شرایطی که دشمن تمام تلاش و تمرکز خود را بر تضعیف حوزه اقتصادی و تعطیلی واحدها به‌کار گرفته است، کارگران به عنوان مجاهدان عرصه اقتصادی مجاهدانه و شجاعانه پای کار هستند.

عظیمی بیان کرد: هر چقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم‌ به ویژه کارگران در عرصه‌های مختلف فراهم شود، موفق‌تر خواهیم بود.

وی از رشد 35 درصدی در حوزه آموزش مهارت‌ها و 40 درصد در بخش سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای این سازمان خبر داد و اظهار کرد: رشد 1040 درصدی در امر آموزش یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند به عنوان الگوی موفق معرفی شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی درباره مشکلات کارگران اظهار کرد: بیش از چند دهه اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای مصوب و یکی از بندهای قابل توجه، دولت مکلف شده که بخشی از اعتبارات عمرانی‌ تحت تملک دارایی که در سال توزیع می‌شود، را صرف آموزش مهارت کارگران کنند.

عظیمی تاکید کرد: انتظار می‌رود استاندار کردستان نیز دستور داده که این قانون در استان اجرا و به خدمات بیمه‌ای پیوست دهند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است