Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی، وضعیت امروز جوی در سطح استان قزوین به نسبت پایدار است و از اواخر وقت امروز سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود.

وی افزود: با وورد سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امشب به استان قزوین، شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در استان خواهیم بود و در این مدت دمای هوا در استان کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی استان قزوین خاطرنشان کرد: فردا در اکثر مناطق استان قزوین شاهد بارش باران خواهیم بود و بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف خواهد بود و در برخی مناطق احتمال رگبار، رعد و برق و حتی بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

آخوندی تصریح کرد: عمده فعالیت این سامانه بارشی در روز جمعه اتفاق می‌افتد و بر همین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد و در گردنه‌های استان نیز شاهد بارش برف و کاهش دید افقی خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه بارشی تا ظهر روز شنبه به صورت کامل از استان قزوین خارج می‌شود و وضعیت جوی تا روز یکشنبه به نسبت پایدار خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: به لحاظ دمایی هم روز گذشته دمای هوا در شهر رازمیان به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر رسید و دمای هوا در همان ساعت در شهر قزوین ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه بارشی هواشناسی آب و هوا سامانه بارشی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به این استان را تشریح کرد.

علی کرمی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان افزود: بارندگی‌ها در اغلب نقاط استان شروع شده است.

وی اظهار کرد: هشدار سطح نارنجی نسبت به ورود سامانه بارشی صادر شده بوده که این هشدار با توجه به سه روز تعطیلی و سفر مسافران و گردشگران و کوچ عشایر تبدیل به قرمز شد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اوج بارش‌های پیش رو از صبح تا شب پنجشنبه است.

کرمی تصریح کرد: با توجه به این سامانه بارشی، از کوهنوردی و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

وی ادامه داد: در پی این سامانه کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود و کشاورزی و شیلات تدابیر لازم را برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی بیندیشند.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیشترین بارش‌ها را در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، چرام، باشت، و مسیر بابامیدان به یاسوج خواهیم داشت.

کرمی با بیان اینکه هشدار نارنجی برای روزهای جمعه و شنبه پابرجاست، تاکید کرد: میزان بارش ها دقیق مشخص نیست اما شدت بارش ها در ساعاتی زیاد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: دمای هوای امروز شهر یاسوج ۸ درجه سانتیگراد بود که پیش بینی دمای این شهر طی فردا پنجشنبه ۱۰ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • ورود سامانه بارشی به جو استان