Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رئیس قوه قضائیه در بازدید از مجتمع فولاد ارومیه گفت: تجهیز ۸۵ درصدی امکانات و تاخیر در راه‌اندازی هیچ‌توجیهی ندارد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید ابراهیم رئیسی در ابتدای سفر خود به استان آذربایجان غربی، از مجتمع فولاد ارومیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جریان این بازدید که مسئولان استانی، سرمایه‌گذار مجتمع فولاد ارومیه و نماینده بانک عامل نیز حضور داشتند، رئیسی با اشاره به ضرورت تعجیل در راه‌اندازی این مجتمع تولیدی گفت: با عنایت به اینکه در این مجتمع تولیدی ماشین آلات و تجهیزات کامل مستقر شده و تجهیز ۸۵ درصدی امکانات صورت گرفته، تاخیر در راه اندازی آن هیچ گونه توجیهی ندارد و همه مسئولان و دست‌اندرکاران باید برای در مدار تولید قرار گرفتن این مجتمع، همه ظرفیت‌ها را به کار بگیرند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی مجتمع فولاد ارومیه بیان کرد: طبق گفته سرمایه‌گذار، این واحد تولیدی ظرفیت اشتغالزایی برای ۳ هزار نفر را دارد؛ بر همین مبنا با توجه به نیاز مبرم کشور به تمهید امکانات برای جهش تولید، ضروری است هرچه سریع‌تر با بهره‌گیری از نیرو‌های انسانی موجود در استان، نسبت به راه‌اندازی این مجتمع اقدامات مقتضی صورت گیرد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه ضمن استماع سخنان سرمایه‌گذار مجتمع فولاد ارومیه، نماینده بانک و استاندار آذربایجان غربی، برای راه‌اندازی این واحد تولیدی، ضرب‌الاجل دو ماهه تعیین کرد و گفت: بر مبنای قوانین موجود و دستورالعمل صادره، باید هر چه سریع‌تر مسائل مابین سرمایه‌گذار مجتمع فولاد ارومیه و بانک تسهیلات‌دهنده مرتفع شده و این واحد صنعتی ظرف دو ماه در مدار تولید و اشتغال قرار گیرد.
رئیس دستگاه قضا در ادامه تصریح کرد: در مسیر رفع مشکلات مجتمع فولاد ارومیه، دستگاه قضایی و دادگستری آذربایجان غربی نهایت مساعدت را به عمل خواهند آورد و رئیس دادگستری استان نیز در جلسات شورای اقتصاد مقاومتی، موضوع راه اندازی این مجتمع تولیدی را با جدیت دنبال خواهد کرد.
آیت‌الله رئیسی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تمرکز همه دستگاه‌ها برای تحقق جهش تولید گفت: امکانات فراهم آمده در مجتمع فولاد ارومیه یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و هیچگونه تاخیری در راه‌اندازی این واحد تولیدی جایز نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه مجتمع فولاد ارومیه سفر رئیسی به ارومیه مجتمع فولاد ارومیه واحد تولیدی راه اندازی راه اندازی سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک

یک کارشناس انرژی، استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از دلایل رونق استفاده از متانول به‌عنوان سوخت در جهان توصیف کرد.

سجاد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره فرایند تبدیل متانول به بنزین (MTG) توضیح داد: در سال‌های اخیر استفاده مستقیم و غیرمستقیم از متانول به‌عنوان سوخت در دنیا رونق یافته است و برآورد می‌شود در آینده نیز این روند افزایشی باشد، بنابراین فناوری تبدیل مستقیم متانول به بنزین (MTG) می‌تواند در ایران هم مدنظر قرار گیرد.

استفاده بهینه از متانول مازاد با هدف رفع ناترازی انرژی

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت بالایی برای تولید متانول دارد و بیش‌ از ۹۴درصد متانول تولیدی کشور صادر می‌شود، افزود: اکنون بنزین تولیدی کشور، حاصل پالایش نفت‌ خام در پالایشگاه‌هاست، اما در این فرایند بنزین تولیدشده حاصل تبدیل مستقیم متانول به بنزین است، بنابراین می‌توانیم از این ظرفیت تولیدی استفاده کنیم. شایان ذکر است در این فرایند مقداری هم محصول ال‌پی‌جی تولید می‌شود.

این کارشناس انرژی درباره کیفیت این فرآورده تصریح کرد: به ازای هر واحد MTG با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال خوراک ورودی، حدود ۵۹۷ هزار تن بنزین با کیفیت بالا (با استاندارد یورو ۵) تولید می‌شود که معادل روزانه ۲.۵ میلیون لیتر بنزین به ازای هر واحد MTG است.

نوروزی گفت: این محصول افزون بر رفع ناترازی تولید و مصرف بنزین، ظرفیت ارزشمند صادراتی نیز دارد.

تبدیل متانول به سوخت در مسیر توسعه زنجیره ارزش

وی افزود: مجتمع‌های تولیدی ما این فرصت را پیدا خواهند کرد تا با استفاده بهینه از متانول مازاد، گامی بزرگ همسو با توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و کاهش خام‌فروشی بردارند.

این کارشناس با اشاره به مدت‌زمان بهره‌برداری هر واحد MTG ادامه داد: زمان مورد نیاز برای احداث و سپس بهره‌برداری از هر واحد حدود دو سال است. این مدت‌زمان در مقایسه با پالایشگاه‌های متداول حدود یک‌چهارم خواهد بود.

نوروزی یادآور شد: کوتاه‌بودن اجرای پروژه و درنتیجه سرعت بازدهی اقتصادی، سرمایه‌گذاری در احداث واحدهای MTG را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار مقرون‌به‌صرفه و سودده کرده است.

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل