Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه گفت: تحقق کامل موافقتنامه چابهار از حیث روان‌سازی حمل ونقل و ترانزیت و از حوزه اقتصادی و تجاری، زمینه ساز تأمین منافع متقابل کشورهای عضو است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در همایش بین‌المللی روز دریایی هند 2021، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و دریای عمان از جنوب و نزدیکی به آسیای مرکزی، روسیه و قفقاز در شمال، فرصت مغتنمی را برای بهره مندی کشورهای همسایه از اتصالات حمل و نقل و ترانزیتی منطقه‌ای و استفاده از بازارهای بزرگ موجود در این حوزه جغرافیایی، فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأکید وزیر راه بر تسریع ساخت خط آهن شیراز ـ بوشهر/ افزایش 7درصدی عملکرد بنادر در سال 99تمام بنادر کشور توسط بخش خصوصی راهبری می‌شوند

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه بندر چابهار می تواند برای همسایگان ایران مزایای رقابتی قابل توجهی در زمینه جابه‌جایی کالا ایجاد کند، افزود: بندر چابهار با اتصال به شبکه ریلی از اهمیت بالاتری در توسعه برخوردار خواهد شد و کشورهای همسایه نظیر افغانستان و آسیای میانه را با سهولت بیشتر و هزینه کمتری به آب‌های آزاداقیانوس ها متصل می‌کند.

وی یکی از برنامه های مهم جمهوری اسلامی ایران را افزایش ظرفیت های مواصلاتی و راههای ارتباطی به/از بندر چابهار اعلام کرد و گفت: با توسعه زنجیره حمل و نقل و لجستیک در بندر چابهار می توان پاسخگوی توسعه پایدار در تبدیل چابهار به یک هاب محصولات پتروشیمی و صنایع تبدیلی دیگر در منطقه بود.

وی با اشاره به مشارکت دولت و بخش خصوصی هند در برنامه توسعه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار و تامین تجهیزات مرحله اول برای بهره برداری در این بندر، تاکید کرد: ضرورت دارد اپراتور هندی در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده تسریع به عمل آورد. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ظرفیت‌های عملیاتی و زیرساختی مطلوبی در چابهار شکل گرفته است که به طور پیوسته در حال بهبود است، افزود:  دو دولت ایران و هند در تبدیل این ظرفیت‌ها به فرصتی برای طرفین و منطقه اهتمام و همیاری بی‌نظیری دارند. ظرفیت فعلی بندر شهید بهشتی چابهار در فاز نخست 8.5میلیون تن است که برای ساخت و تجهیز این طرح مهم بیش از یک میلیارد دلار اعتبار هزینه شده است.

اسلامی یادآور شد: در بندر چابهار به دنبال ارتقاء کیفیت خدمات بندری هستیم و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همجوار سبب پیشرفت و آبادانی هر منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بنادر سازمان بنادر بندر چابهار وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید نمود.

کد خبر 6089700 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان