Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@04:06:13 GMT

۴۱ درصد قربانیان کرونا بالای ۶۰ سال داشتند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۷۳۷۸

۴۱ درصد قربانیان کرونا بالای ۶۰ سال داشتند

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۴۱ درصد متوفیان کرونایی بالای ۶۰ سال داشتند و ۸۱ درصد آنان مبتلا به بیماری های زمینه ای نظیر دیابت و بیماری های قلبی بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت وگوی زنده خبری از بستری ۳۲۸ بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی و ۹۲ بیمار جدید در بخش های مراقبت ویژه در ۲۴ ساعت گذشته در تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گفته وی در حال حاضر در بیمارستان های استان تهران  ۲۰۵۵ بیمار با تشخیص کرونا بستری هستند که ۷۹۲ نفر آنان تحت  مراقبت های ویژه قرار دارند.
 
 دکتر زالی با اشاره به مراجعه ۶۰۰۰ بیمار سرپایی به بخش های بهداشتی و درمانی در شبانه روز گذشته گفت:  گرچه شاخصهای مختلف نسبت هفته گذشته تغییر چندانی نداشته اما شرایط همچنان باید شکننده و ناپایدار تلقی شود.
 
 وی با اشاره به تغییرات گروه سنی بیماران خاطرنشان کرد: نسبت به هفته قبل شاهد افزایش مراجعه بیماران زیر ۲۵ سال و بالای ۷۰ سال هستیم. از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۴۱ درصد از موارد فوتی مربوط به گروه های سنی بالای ۶۰ سال بوده است که ۸۱ درصد آنان مبتلا به بیماری های زمینه ای نظیر دیابت، بیماری های قلبی، چاقی و وزن بالا  بودند.
 
دکتر زالی با توجه به افزایش ترددهای درون شهری و حضور مردم در کالبد شهر تهران و استفاده از حمل و نقل عمومی به همشهریان توصیه کرد: همشهریان به ویژه گروه های پرخطر و بالای ۶۵ سال از حضور در مکان های پرازدحام که فاصله گذاری اجتماعی مخدوش است اجتناب کنند و درصورت اجبار حتما از دو ماسک یا یک ماسک و شیلد استفاده کنند.
 
 فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت ویروس جهش یافته را مهمترین چالش تهران و سایر استان ها برشمرد که دارای قدرت سرایت پذیری و مرگ و میر بالاتری برخوردار است و افراد جوانتر را گرفتار می کند. علایم بالینی متفاوتی را ایجاد می کند و فاصله بروز علایم تا فاز التهابی بیماری خیلی کوتاهتر است.
 
وی با اشاره به تغییر وضعیت و رنگ برخی از شهرهای استان تهران در هفته جاری بر لزوم بازنگری در رنگ بندی شهرها با توجه به میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط شهروندان، تعداد کل بیماران بستری، نرخ رشد موارد تست مثبت pcr، رشد میزان مراجعان سرپایی تاکید کرد.
 
اگر این شاخص ها در رنگ بندی شهرها مورد توجه قرار گیرد طبیعتا با یک آمایش جدید می توان در رابطه با کرونا در تهران اظهار نظر کنیم.
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت در پایان سخنان خود با اشاره به آخرین مطالعات خاطرنشان کرد: افراد برای پیشگیری از کرونا همچنان باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی،  شست و شوی دست ها، ضدعفونی کردن سطوح، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را به عنوان یک استراتژی مهم مد نظر قرار دهند.
 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا زالی ویروس کرونا فرمانده ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی