Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس بازرسی استان ایلام با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها در کنترل فساد و تقویت فرهنگ نظارت همگانی گفت: رسانه‌های ایلام نقش نظارتی خود را در مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت ایفا کنند. - اخبار استانها -

مهدی اصلانی کرجی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: ظرفیت رسانه‌ها در کنترل فساد و تقویت فرهنگ نظارت همگانی می‌تواند سازمان بازرسی را در پیشبرد اهداف نظارتی خود کمک کند و در این راستا انتظار داریم که رسانه‌های ایلام نقش نظارتی خود را در مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: تقویت فرهنگ‌ضد فساد، آگاهی بخشی در مورد فساد و هنجارهای اجتماعی و برجسته‌سازی این موارد در توان رسانه بوده و تقویت این امور جامعه را به سمت و سوی نظارت همگانی سوق خواهد داد که نظارت همگانی موجب آن است تا نظارت‌ها عام و به کاهش فساد در ادرات و شرکت‌ها ختم شود.

وی افزود: افشای موارد احتمالی توسط رسانه‌ها و شفاف‌سازی برخی از امور مستتر می‌تواند به آگاهی بخشی و قرار گرفتن موارد پنهان در سیر مراحل بررسی قرار گیرد و بررسی‌ها منتج به آن می‌شود که اگر تخلفی انجام شده باشد  فرد متخلف مورد بازخواست و تنبیه توسط مقامات ذیصلاح قرار گیرد.

بازدید رئیس قوه قضائیه از شهرستان زلزله‌زده دنا / دستور رئیسی به دادستان و سازمان بازرسی برای پیگیری ‌نیازمندی‌های مردم‌ + فیلمرئیس سازمان بازرسی: سران قوا فکری برای اصلاح قوانین دست و پاگیر سرمایه گذاری کنندرئیس جدید سازمان بازرسی استان ایلام معرفی شد

اصلانی افشای موارد احتمالی را مستلزم رعایت قانون و حفظ حرمت‌ها و حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: معیار و ملاک منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم قوه قضائیه در ارتباط با بررسی تخلفات و گزارش‌های رسیده به سازمان بازرسی استان است.

وی هدف از بازرسی و بررسی را اصلاح امور دانست و یادآورشد: مچ‌گیری و بی‌آبرو کردن افراد به هیچ وجه در برنامه‌های سازمان بازرسی استان ایلام نیست اما با متخلفان که تخلف آنان احراز شود بدون اغماض و تعلل برخورد قانونی خواهد شد و در این راستا مصمم به اجرای قانون هستیم .

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام در ادامه افزود: برای شناسایی گلوگاه‌های فساد، زوایای پنهان برخی تخلفات در ادرات و ارگان‌ها و رسیدگی  به حقوق شهروندی احاد جامعه در مناطق مختلف نیازمند تقویت نظارت همگانی و مشارکت مردم در این نظارت خواهیم بود و برای تحقق آن دست نیاز به سوی مردم و رسانه‌ها دراز می‌کنیم .

وی رسانه را چشم و گوش جامعه دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند عملکرد دستگاه‌های اداری را رصد و اخبار و گزارشات غیرشفاف و مشکوک را به سازمان بازرسی اعلام  تا به دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

اصلانی کرجی  به تکمیل زیرساخت‌های نظارت مردمی در مبارزه با فساد و شفافیت امور اشاره کرد و گفت: سامانه مجازی برای ارتباط شهروندان نبا سازمان بازرسی در استان ایلام فعال و شهروندان می‌توانند بدون اینکه هویت آنان مشخص شود موارد احتمالی از فساد را گزارش کنند.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام در ادامه یادآورشد: "مقابله با فساد"، "دیده‌بانی"  و "افشاگری" بدون مشارکت مردم و تلاش رسانه‌ها نا ممکن است چرا که توان  و ظرفیت دستگاه‌های ناظر و خاصه سازمان بازرسی بدون این دو نتیجه بخش نخواهد بود.

اصلانی کرجی ختم کلام خود را با این جمله"هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد نداریم" به پایان برد و گفت: سازمان بازرسی استان ایلام برای فعالان رسانه‌ای که نقش "سوت‌زنی" را ایفاد کنند احترام قائل و آنان را مورد حمایت قرار می‌دهد و در برخورد با متخلفان هیچ خط قرمزی قائل نیست.

انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بازرسی استان ایلام مبارزه با فساد نظارت همگانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: امسال نرم افزار سامانه اجاره بها به صورت برخط فعال شده و همه مشاوران معاملات املاک در این شهر موظف به نصب آن هستند، با این نرم افزار امکان رصد فعالیتهایشان به طور کامل فراهم شده است.
محسن صیادی افزود: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد افزود: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد مجوز کسب گرفتند.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان