Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@16:05:52 GMT

افزایش ۴۰ درصدی استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۱۳۶

افزایش ۴۰ درصدی استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در شش ماهه نخست سال آینده شهرداری اصفهان میزان مصرف پساب در فضای سبز را به ۳۵ تا ۴۰ درصد می‌رسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری امروز _پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه _ در آئین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی پرتو اظهار کرد: با توجه به وضعیت آلایندگی‌ها در شهر علاوه بر حفظ سرانه فضای سبز، توسعه آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به استقرار صنایع به ویژه پتروشیمی در این منطقه (منطقه دو شهرداری) با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، ۵۳ هکتار عرضه برای درختکاری در اجرای قانون هوای پاک جهت اجرای پارک جنگلی پرتو در اختیار شهرداری قرار گرفته است که علاوه بر این پیش بینی شده ۱۲۰ هکتار دیگر در فاز بعدی برای درختکاری از سوی منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تأکید کرد: با درایت و تدبیر شهردار و اعضا شورای اسلامی شهر، این دوره مدیریت شهری یکی از دوران‌های درخشان مدیریت شهری در زمینه تأمین منابع آبی بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف آب و توزیع آن در شهر برنامه ریزی خوبی انجام شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر این اقدامات تغییر الگوی کشت و استفاده از آب‌های خاکستری مورد توجه قرار گرفته است.

امیری اظهار کرد: در سه سال اخیر ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب در شهر اصفهان ایجاد و بیش از ۲۸ هزار مترمکعب مخزن احداث شده است و ۱۵ کیلومتر خط انتقال نیز تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سه سال اخیر سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های تأمین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز از طریق پساب، هزینه کرده است، افزود: با انجام این اقدامات مصرف آب‌های زیرزمینی کاهش چشمگیری پیدا کرده به طوری که سال گذشته ۱۵ درصد از آب‌های زیرزمینی استفاده نکردیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در شش ماهه نخست سال آینده میزان مصرف پساب در فضای سبز را به ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهیم رساند تا صرفه جویی اساسی در کاهش مصرف منابع آب‌های زیرزمینی داشته باشیم چرا که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد آب‌های چاه خشک شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تأمین منابع آب از محل پساب‌ها و آب‌های خاکستری از پروژه‌های اساسی شهرداری به شمار می‌آید، گفت: خوشبختانه در سه سال اخیر دو تصفیه خانه در شهر بهره برداری شده، دو تصفیه خانه در حال احداث است و دو تصفیه خانه دیگر نیز با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد.

امیری با اشاره به روز درختکاری گفت: امسال در هفته درختکاری بیش از ۵۰ هزار اصله نهال بین مردم توزیع می‌شود.

کد خبر 479046

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان شهر معاون خدمات شهری شهردار اصفهان کلانشهر روز درختکاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضای سبز منابع آب ۴۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است، گفت: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر، تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر تکریم و احترام جامعه رسانه‌ای اصفهان از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: افزایش ظرفیت نقدپذیری، تکریم اصحاب رسانه و در دسترس بودن مسئولان شهری برای پاسخگویی به جامعه رسانه‌ای اصفهان با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با رسانه‌ها رویکرد مدیریت شهری در این دوره بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته به برگزاری ۲۶ جلسه تخصصی با رسانه‌های این کلان‌شهر پرداخته است، افزود: ۴ تور رسانه‌ای و ۲۳ افتتاحیه که در مجموع شامل ۵۳ رویداد می‌شود، سال گذشته از سوی شهرداری این کلان‌شهر با اصحاب رسانه برگزار شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری آماده تعامل با جامعه‌رسانه‌ای و پاسخگویی به آن‌ها است، تصریح کرد: سال گذشته این مجموعه به‌طور مستمر هر هفته با اصحاب رسانه تعامل داشته و در ارتباط بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرداری اصفهان به بسترآفرینی برای ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط با رسانه پرداخته است، گفت: سال گذشته ۶۶ برنامه تلویزیونی و حدود ۴۰ برنامه رادیویی با حضور شهردار و مسئولان شهری اجرا شد، همچنین در راستای این بسترسازی و برای بررسی چالش‌ها و مشکلات اصحاب رسانه با خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران این کلان‌شهر نیز ارتباط مکرر و پیوسته‌ای داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم، خاطرنشان کرد: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و رسانه‌ها در این امر خطیر نقش بسیار پررنگ و قابل اهمیتی دارند.

کد خبر 747886

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم