Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان بر لزوم حفاظت جدی از منابع آبی، خاکی و فضای سبز موجود در استان تاکید کرد و خواستار حفاظت از منابع موجود به عنوان یکی از اولویت‌ها در سطح استان شد.

علیرضا آشناگر در آیین درختکاری که ۱۴ اسفند در محوطه باز استانداری سمنان برگزار شد با گرامیداشت ۱۵ اسفند؛ روز درختکاری اظهار کرد: این روز به آن دلیل که فرصتی است تا مردم ما به درخت‌کاری روی بیاورند روز مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درختکاری فرهنگ بسیار خوبی است که از دیرباز در کشور ما رواج داشته و مردم اهتمام خاصی به انجام آن و توسعه فضای سبز داشته و دارند.

آشناگر همچنین به وضعیت بارش در استان نیز اشاره و عنوان کرد: استان سمنان ؛ استانی کم بارش و دارای منابع آبی محدود است و ضرورت دارد تا درختکاری در آن چند برابر شود.

رئیس شورای تامین استان با ذکر این که برخی افراد با انگیزه‌های سوداگرانه، بی‌رحمانه تیشه بر ریشه درختان تنومند استان می زنند، خواستار حفاظت از منابع موجود به عنوان یکی از اولویت‌ها در سطح استان شد و گفت : توسعه فضای سبز باید جزو اولویت‌های ضروری و جدی استان باشد.

استاندار از شهرداری‌ها؛ دهیاری‌ها ؛ دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم خواست تا کمک کنند که درختکاری به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

اشناگر با بیان این که یکی از کارهای پر اهمیت و اولویت دار ما مقاومت در برابر تغییر کاربری فضای سبز است، گفت: باید در طرح‌های جامع و همچنین در طرح‌های تفصیلی شهرها، حتماً حساسیت داشته باشیم که پروژه‌های عمرانی دارای پیوست‌های فضای سبز باشند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته و امسال از منابع مشترک استان و اعتبارات ملی، تفاهم نامه‌هایی را در بخش توسعه‌ی آبخیزداری در سطح استان منعقد کرده‌ایم.‌

اشناگر اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه‌ی آبخیزداری در سطح استان اختصاص دادیم و امسال نیز این امر ادامه خواهد داشت.

درخت کالای تزئینی نیست
استاندار سمنان گفت: امروزه درخت در زندگی کالای تزئینی نیست بلکه یک نیاز ضروری برای حیات جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری افزود: اگر جامعه را به عنوان یک پیکر زنده تلقی کنیم فضای سبز و درخت به عنوان ریه‌های سالم این جامعه محسوب می‌شوند که در این صورت اگر درخت در زندگی ما نباشد حتماً آلودگی جای آنها را خواهد گرفت و پیکر جامعه نحیف و بیمار خواهد شد و در مقابل ویروس‌ها حتماً مقاومتی نخواهد کرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: استان سمنان در حاشیه کویر قرار گرفته و بارش باران در آن اندک است و همچنین در مناطق کوهستانی نیز به‌دلیل رگباری بودن بارش‌ها دچار فرسایش زیاد است ؛ فلدا در چنین وضعیتی کاشت‌ درخت امری لازم و ضروری است.

آشناگر توسعه فضای سبز و درختکاری را کمک به نسل آینده ارزیابی و تصریح کرد: در گذشته شهرداری‌ها هنگامی که معبری را باز می‌کردند ، نهال‌هایی را نیز توزیع کرده و خانواده‌ خود در مقابل منازل‌شان درخت کاشته و از آن مراقبت می‌کردند که متاسفانه این فرهنگ قدری کم رنگ شده است و باید همه کمک کنیم تا این فرهنگ توسعه یافته و قوت گیرد.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه درخت در زندگی کالای تزئینی نیست، بلکه یک نیاز ضروری برای حیات جامعه محسوب می‌شود ؛ اظهار کرد: درختکاری ضروری است و همه باید کمک کنیم تا در داشتن هوای پاک سهیم باشیم .

هیچ تضمینی نیست آلودگی تهران به سمنان نرسد

آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت هوای استان گفت: استان سمنان، استانی پاک از نظر وضعیت هوا محسوب می‌شود و تنها چند روز از سال تحت تاثیر هوای پایتخت قرار می‌گیرد؛ اما هیچ تضمینی نیست که آلودگی هوای پایتخت به استان سمنان سرایت نکند .

وی اضافه کرد: اگر غفلت کنیم و یا اجازه‌ی فعالیت صنایع آلاینده را در سطح استان صادر نماییم ،بی‌شک این امر برای ما مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.‌

این مقام ارشد اجرایی به اقدامات انجام شده در سطح استان به‌منظور توسعه‌ی آبخیزداری اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه ای را با سازمان جنگل‌ها منعقد کردیم که به عنوان جهشی در استان در بحث آبخیزداری محسوب می‌شد و انشاالله امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

استاندار سمنان گفت: باید از ظرفیت خاک در ارتفاعات به صورت آبخیزداری و در دشت‌ها در قالب طرح‌های آبخوان‌داری استفاده کرده و مقدار محدود آبی که به خاطر نزولات آسمانی در روزهای محدود در استان سمنان داریم، حفاظت نماییم.

اجازه‌ی تغییر کاربری فضای سبز را در این دو سال نداده ام
وی عنوان کرد: تغییر کاربری‌ها به خصوص فضای سبز، جزو خطوط قرمز ما در استان محسوب می‌شود و در طی مدت دو سال و چند ماه حضورم در استان سمنان به‌جز در مواردی محدود مانند آنچه در تصمیم اخیر ما در شاهرود به انجام رسید و آن نیز الزاما به شرط ایجاد چندین برابر فضای سبز موجود، با تغییر کاربری موافقت شد، هیچ‌گاه اجازه‌ی تغییر کاربری فضای سبز را صادر نکرده‌ام.‌

آشناگر از شهرداران استان خواست تا در کنار توسعه میادین، معابر، ساختمان ها، خدمات و تاسیسات شهری ، حتماً باید درختکاری را به عنوان یک کار اولویت‌دار برای خود تعریف کرده و با توسعه ی فضای سبز و استفاده از آب‌های موجود، ضمن ایجاد طراوت و شادابی در جهت پاکی هوا نیز تلاش کنند.

استاندار همچنین به دستگاه‌های اجرایی نیز توصیه کرد تا بخشی از هزینه‌های جاری خود را برای فضای سبز اختصاص داده و اجازه دهند تا مردم از امکانات ایجاد شده حداقل به صورت بصری استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز درختکاری استاندار سمنان استاندار سمنان تغییر کاربری محسوب می شود سطح استان استان سمنان عنوان یک ی فضای سبز توسعه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات استان سمنان
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات سمنان
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود