Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:37:38 GMT

توجه ویژه شهرداری ساری به هدایت آب های سطحی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۹۳۱۴

توجه ویژه شهرداری ساری به هدایت آب های سطحی

شهردار منطقه دو ساری گفت: شهرداری ساری به هدایت آب های سطحی در مواقع بارندگی شدید، ‏توجه جدی دارد.‏

به گزارش ایمنا، مرتضی عطایی به اقدامات شهرداری منطقه دو در حوزه‌های عمرانی و خدماتی پرداخت و اهمیت پاک‌سازی روزانه شهر از پسماندهای عمرانی و آلاینده‌های زیست‌محیطی را مهم دانست و افزود: در راستای بهسازی و نظافت عمومی شهری و باهدف خدمات‌رسانی و جلب رضایت شهروندان، نیروهای خدوم و پرتلاش خدمات شهری این شهرداری روزانه نسبت به جمع‌آوری و حمل زباله، شستشوی باکس زباله و پاک‌سازی زمین‌های بی‌حصار اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه دو ساری گفت: ازجمله اقدامات دیگری که به‌منظور کسب رضایتمندی شهروندان این منطقه صورت می‌گیرد می‌توان به ارائه خدماتی همچون لایروبی انهار و پاک‌سازی کانال‌ها و شستشوی معابر، شستشوی جداول و رفع آب‌گرفتگی انهار اشاره کرد.

وی به اقدامات واحد تأسیسات منطقه اشاره و حفظ جلوه بصری و دیداری شهری را مهم‌ترین وظایف واحد تأسیسات در سطح شهر دانست و ادامه داد: نصب موتورپمپ جدید در کوچه حمزه واقع در کوی اصحاب و تعمیر موتورپمپ کوچه مهر ۲۰ واقع در شفا ۱۲ به‌منظور هدایت آب‌های سطحی و روان در زمان وقوع بارندگی‌های شدید را از فعالیت‌های واحد تأسیسات منطقه در یک ماه گذشته عنوان کرد.

عطایی افزود: همچنین باهدف ایجاد ایمنی و حفظ امنیت شهروندان، رفع خاموشی ریسه‌های روشنایی میدان امام حسین (ع) و تیرهای روشنایی بلوار خزر و شستشوی آب‌نمای میدان امام حسین (ع) و ساری کنار، به‌منظور ارتقای منظر شهری مطلوب از دیگر اقدامات این واحد بوده است.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی آذین‌بندی و فضاسازی محیطی و شهری به مناسبت میلاد باسعادت مولود کعبه حضرت علی (ع) و روز پدر باهمت واحد زیباسازی منطقه صورت گرفت.

شهردار منطقه دو ساری یادآور شد: از دیگر اقدامات و فعالیت‌های مناسبتی واحد زیباسازی منطقه می‌توان به نصب اِلمان‌ها در میدان امام حسین (ع) و ریسه‌کشی میدان‌ها امام حسین (ع)، شهید قاسمی و میدان امام (ره) اشاره کرد.

عطایی در تشریح عملکرد واحد عمرانی این منطقه یادآور شد: ازجمله اقدامات عمرانی شهرداری ناحیه در منطقه دو، می‌توان به عملیات احداث نوه بتنی به طول ۲۵۰ متر جهت هدایت و دفع آب‌های سطحی و روان در کوچه امام رضا یکم واقع در شرف‌آباد اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات صورت یافته توسط شهرداری این منطقه به می‌توان اجرای مستمر رفت‌وروب معابر و لایروبی کانال‌ها و جوی‌ها در سطح مناطق قرق، کوی اصحاب و شرف‌آباد، باهدف حفظ محیط‌زیست شهری و ارتقای سلامت شهروندان اشاره کرد.

کد خبر 479024

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آب گرفتگي معابر سیل و آبگرفتگی آبگرفتگی سیلاب ساری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آب های سطحی میدان امام امام حسین منطقه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی