Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی، از بهره برداری  از پروژه های آبخیزداری دره گردو با حضور وزیر کشاورزی در روز شنبه آینده خبر داد.

سید علی آقازاده ۱۴ اسفندماه به مناسبت روز درختکاری در حاشیه آیین کاشت ۴۰ نهال به یاد ۴۰ سالگی دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: امسال در هفته منابع طبیعی اتفاقات خوبی در استان و اراک رقم می خورد، با بهره برداری از طرح های آبخیزداری در منطقه گردشگری دره گردو و اجرای عملیات بهسازی این دره که روز شنبه با حضور وزیر جهادکشاورزی انجام می شود بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در مخازن این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه های آبخیزداری این منطقه در تابستان برای آبیاری حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی، دغدغه ای نخواهیم داشت، افزود: در کنار این بهره برداری، عملیات کاشت درخت در هزار هکتار از جنگل کاری های اطراف شهر اراک با همکاری وزارت نفت، استانداری و منابع طبیعی اجرایی می شود.

استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه با اتفاقات خوب در این هفته، همزمان با اقدامات و فعالیت ها جهت کاهش آلودگی هوای شهر اراک، بتوانیم فضای سبز را تقویت کنیم و شاهد کاهش آلاینده ها در این شهر باشیم و البته همراهی مردم و سمن ها را نیز خواستاریم و امیدواریم که هر نفر یک درخت بکارد که مسلما کاشت حدود ۵۰۰ هزار درخت را رقم می زند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی حدود ۲ میلیون درخت را برای توزیع در بین مردم استان، آماده کرده است، افزود: دولت با حمایت از این طرح و پشتیبانی مردم می تواند هفته منابع طبیعی خوبی را در استان رقم بزند.

به گزارش ایسنا، در این آیین سرپرست شهرداری اراک بیان کرد: در سال جاری در هفته درختکاری تصمیم بر غرس و توزیع ۲۰ هزار اصله نهال بود که به دستور استاندار مرکزی و همکاری منابع طبیعی استان مرکزی، با افزایش نهال ها، غرس و توزیع ۳۵ هزار اصله نهال در شهر اراک انجام می گیرد.

علیرضا بیاتیان با اشاره به احداث پروژه های عمرانی و تقاطع های غیرهمسطح در چهار نقطه از شهر اراک، گفت: در برنامه ریزی انجام شده، در مناطقی که کار عمرانی در جریان بود به منظور جلوگیری از قطع اشجار،  عملیات جابجایی درختان انجام گرفت به طوری که در میدان امام خمینی(ره) و میدان مقاومت، ۲ هزار جابجایی درخت انجام شد و تمامی مناطق کاشت مجدد با همکاری سمن ها سندسازی شد.

وی تصریح کرد: روز گذشته با همکاری مسئولان امر، واگذاری اراضی منطقه گردشگری گردو انجام گرفت، ۸۶ هکتار از اراضی به شهرداری واگذار خواهد شد و عملیات اجرایی توسعه فضای سبز آغاز می شود و امیدواریم در اراک نیز در سال ۱۴۰۰ توسعه مناسب فضای سبز را رقم بزنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان مرکزی آبخيزداري نهالكاري اراك منابع طبیعی استان مرکزی بهره برداری شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی

شهردار اصفهان گفت: بخش عمده‌ای از بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود و با افتتاح این مجموعه می‌توانیم مقداری از بار ترافیک خیابان همدانیان را کاهش دهیم و در عین حال یک فضای جدید شهری را تقدیم شهروندان کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: امروز از پروژه‌های شرق اصفهان بازدید کردیم، پروژه‌هایی که در حال انجام است و باید طبق زمان‌بندی پیش رود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود، افزود: با افتتاح این مجموعه می‌توانیم مقداری از بار ترافیک خیابان همدانیان را کاهش دهیم و در عین حال یک فضای جدید شهری را تقدیم شهروندان کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به ایجاد کمپ جدید گردشگری در شهر اصفهان گفت: این کمپ مکمل باغ فدک برای اسکان مسافران در این نقطه شهر است و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در رابطه با پروژه‌های پسماند گزارش خوبی ارائه شد که بیشتر پروژه‌ها در حال انجام یا آماده آغاز است، تصریح کرد: امروز همچنین بازدید از پروژه بزرگ حلقه حفاظتی چهارم در مناطق ۴ و ۶ شهرداری صورت گرفت که بخش عمده این پروژه در سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته باید در بخشی از کار، پروژه‌هایی که از قبل در دست اقدام بود را بهره‌برداری می‌کردیم و بخش دیگر مطالعات و طراحی آغاز می‌شد، افزود: در سال جاری بیشتر شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی خواهیم بود، درواقع پروژه‌هایی که مقدمات آن فراهم شده است در سال جاری به سرانجام می‌رسد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه‌هایی که سال پیش آغاز شده باید با سرعت بیشتر به پایان برسد و آن‌ها که باید آغاز شود، سریع‌تر این اتفاق رخ دهد، خاطرنشان کرد: سال جاری بیشتر اقدامات عملیاتی و اجرایی است، البته به اقتضای کارهای صورت گرفته، گزارش اموری که انجام شده است را به شهروندان ارائه می‌دهیم و چیزی که به سرانجام رسیده را تقدیم می‌کنیم.‌

کد خبر 748463

دیگر خبرها

  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید