Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@16:55:48 GMT

پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۹۹۷۰

با شیوع ویروس کرونا در سال گذشته مراسم اربعین برگزار نشد. اگرچه تا آخرین روز‌های منتهی به اربعین ۹۹ هنوز اندک امیدی به حضور در این مراسم وجود داشت؛ اما با بسته شدن مرز‌های چهارگانه ایران و عراق، عملاً برگزاری این مراسم با حضور زائران ایرانی منتفی شد.

خبرگزاری میزان - آنا نوشت: با شیوع ویروس کرونا در سال گذشته که بسیاری از مراسم مذهبی را تحت‌الشعاع خود قرار داد؛ اما هیچ‌کدام به اندازه تعطیل شدن برگزاری مراسم اربعین برای کسانی که دغدغه زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین را داشتند ناراحت‌کننده و غم‌انگیز نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق تلخ در حالی رخ داد که هرساله و با نزدیکی به ایام محرم، تب و تاب عاشقان اربعین برای حضور در این همایش جهانی به اوج خود می‌رسید و در فاصله برگزاری مراسم دهه اول محرم تا روز‌هایی که به ایام پیاده‌روی اربعین نزدیک می‌شدیم، بسیاری از هموطنان کوله‌بار خود را برای حضور در سرزمین عشق می‌بستند و عازم سفر معنوی اربعین می‌شدند.

اگرچه تا آخرین روز‌های منتهی به اربعین ۹۹ هنوز اندک امیدی به حضور در این مراسم در کورسوی نگاه مشتاقان پیاده‌روی اربعین وجود داشت؛ اما با بسته شدن مرز‌های چهارگانه ایران و عراق، عملاً برگزاری این مراسم با حضور زائران ایرانی منتفی شده و حتی اجازه برگزاری نمادین پیاده‌روی اربعین در شهر‌های کشور نیز داده نشد.

با این حال گویا امسال شرایط تا حدودی تغییر کرده و با ورود واکسن کرونا و واکسینه‌شدن آحاد جامعه که قول آن از سوی وزیر بهداشت و مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا در ۳ ماهه اول سال آینده داده شده امید است که شرایط برای حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین سال ۱۴۰۰ فراهم شود.

در همین خصوص حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست خبری مشترک با مشاور عالی وزیر کشور عراق و رئیس هیات عراقی خبر‌های خوشی در خصوص برگزاری اربعین سال آینده با حضور زائران ایرانی داد.

وی با بیان اینکه مباحث و موضوعاتی را درباره سفر اربعین با مقامات عراقی مطرح کردیم، افزود: ان‌شاءالله و با تنظیم و نهایی شدن تفاهم‌نامه، زمینه‌های همکاری بیشتر در حوزه‌های مختلف امنیتی، انتظامی، مرزی و همچنین مسائل مربوط به زوار و تبادلات مرزی و تجاری ارتقا خواهد یافت و شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو کشور خواهیم بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: امیدوار هستیم که نتیجه این نشست و نشست‌هایی که در آینده خواهیم داشت امنیت و آسایش بیشتر را برای مردم دو کشور و برای منطقه در پی داشته باشد.

البته پیش از این هم رئیس کمیته فرهنگی اربعین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را شرط برگزاری راهپیمایی اربعین ۱۴۰۰ ذکر کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی گفته بود که در حال برنامه‌ریزی برای اربعین سال آینده هستیم، زیرا دشمن خواهان برگزاری مراسم اربعین نیست.

با این حال یکی از شروطی که قطعاً با تولید واکسن کرونا و مخصوصاً واکسن ایرانی برای حضور در مراسم اربعین سال آینده در نظر گرفته خواهد شد، تزریق واکسن به زائرانی است که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند و به نظر می‌رسد دوری یکساله عاشقان حسینی از مراسم اربعین با ورود واکسن کرونا پایان خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: حال و هوای کربلا معلی در ایام فاطمیه +عکس و فیلم

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اربعین ویروس کرونا حج و زیارت عتبات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اربعین ویروس کرونا حج و زیارت عتبات حضور زائران ایرانی پیاده روی اربعین مراسم اربعین اربعین سال برای حضور سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال

فردا جمعه مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، نادر کاشانی بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال  ایران روز سه شنبه دارفانی را وداع گفت و چهارشنبه مراسم تشییع او با حضور شماری از پیشکسوتان و رئیس فدراسیون بسکتبال برگزار شد.
همچنین مراسم ترحیم این پیشکسوت جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا 11:30 در مسجدالرضا میدان نیلوفر تهران برگزار خواهد شد.

مرحوم نادر کاشانی از بازیکنان بزرگ ایران بود.
وی در بازی های آسیایی ۱۹۶۶، ۱۹۷۰, ۱۹۷۴ و جام ملت های آسیا ۱۹۷۳ مانیل عضو 
موثر تیم ملی بسکتبال ایران بود که ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ چشم از جهان هستی فروبست.
کاشانی متولد ۳ اردیبهشت ۱۳۲۳ در محله فرهنگ تهران بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام