Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:31:06 GMT

عراق خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۰۰۶

عراق خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است

معاون وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که کشورش مجدداً خواهان بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری المعلومه، احمد برواری، معاون وزیر امور خارجه عراق در جریان صد و پنجاهمین جلسه اختتامیه نشست اتحادیه عرب خاطرنشان کرد، همدردی زیادی از سوی کشورهای عربی برای آوارگان عراق جهت بازگشت به منازلشان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ما از موضع کشورهای عربی در قبال این مسأله مهم و پرونده بازسازی مناطق آزادشده از لوث گروه تروریستی داعش تشکر و قدردانی می‌کنیم.

برواری همچنین تصریح کرد، عراق اولین کشوری است که از کاندیدا شدن مجدد احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب حمایت کرد به ویژه پس از این که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق از عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود پیامی در خصوص نقش ابوالغیط در حمایت از مسائل عربی به ویژه عراق دریافت کرد.

وی همچنین تاکید کرد، عراق در مبارزه با تروریسم و نابودی آن تجربه دارد و برخی از کشورهای عربی که از تروریسم رنج می‌برند خواهان در اختیار قرار دادن این تجربه بزرگ و مشارکت در تبادل اطلاعات بین کشورهای عربی جهت ریشه‌کن کردن این آفت هستند.

معاون وزیر خارجه عراق در پایان اظهار داشت، عراق مجدداً خواستار بازگرداندن کرسی سوریه در اتحادیه عرب به این کشور است که این امر اهمیت ویژه‌ای در همکاری مشترک کشورهای عربی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق سوريه اتحاديه عرب کشورهای عربی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های عربی به سفر نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران و نشست‌های وی با مقامات کشورمان در شرایط حساس منطقه توجه ویژه ای نشان داده اند. این رسانه‌ها با تاکید بر اینکه سفر بارزانی به ایران یک سفر مهم به شمار می‌رود به تمایل تهران و اربیل برای گسترش روابط دوجانبه در راستای تقویت صلح منطقه اشاره کردند. البته ناگفته نماند که برخی رسانه‌های عربی معلوم الحال و انگشت شمار تلاش کردند از طریق شیطنت‌های رسانه‌ای با القای به اصطلاح مداخله ایران در امور داخلی عراق، روابط دو جانبه میان تهران و اربیل و همچنین سفر بارزانی به کشورمان را تحت الشعاع قرار دهند.

شبکه الحدث عربستان نیز با پخش یک گزارش در خصوص سفر بارزانی به ایران تاکید کرد: یک منبع در دفتر بارزانی این سفر را مهم خوانده است. وی نیز این سفر را آغاز مرحله جدیدی از روابط دوجانبه توصیف کرده است. این پنجمین سفر بارزانی به ایران طی ۱۱ سال گذشته به شمار می‌رود.

کردستان ۲۴ نیز با انتشار یک کلیپ ویدئویی گزارش داد: مسئولان ایرانی از نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران استقبال به عمل آوردند.

پایگاه خبری کردی رووداو نیز با انتشار گزارشی در خصوص سفر بارزانی به ایران نوشت: قرار است بارزانی در نشست‌های خود با مسئولان ایرانی در خصوص راه‌های تقویت روابط دو جانبه میان تهران و اربیل رایزنی کند. آخرین سفر بارزانی به ایران ۲ سال و ۹ ماه قبل بود.

خبرگزاری بغداد الیوم نیز با اشاره به نشست میان رئیس جمهور ایران و رئیس اقلیم کردستان عراق نوشت: دو طرف در این نشست بر ضرورت تقویت روابط دو جانبه بر اساس اصل حسن همجواری و منافع مشترک و افزایش سطح تبادلات تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

بخش عربی میدل ایست نیوز نیز در این خصوص گزارش داد: بارزانی تلاش می‌کند از رهگذر این سفر به ایران روابط دو جانبه را بهبود بخشد. این سفر که یک مسئول در دفتر بارزانی آن را مهم توصیف کرده بعد از سلسله مذاکرات گسترده با رهبران سیاسی بغداد انجام می‌شود.

پایگاه خبری موازین نیوز در خصوص سفر بارزانی به ایران نوشت: رئیس اقلیم کردستان عراق در رأس یک هیأت بلند پایه و در چارچوب یک سفر رسمی وارد ایران شده است.

قرار است بارزانی با مقامات ارشد ایران به ویژه مقام معظم رهبری دیدار کند.

شبکه الغدیر عراق نیز تصاویر نشست بارزانی با رئیس جمهور ایران را در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد.

خبرگزاری شفق نیوز نیز با اشاره به این نشست گزارش داد: رئیسی و بارزانی در نشست مشترک خود در خصوص مساله هماهنگی میان ایران، عراق و اقلیم کردستان عراق با هدف تقویت صلح در منطقه توافق کردند.

پایگاه خبری رووداو در گزارشی دیگر که در پلتفرم ایکس منتشر کرد به نظر عراقی‌ها در خصوص سفر بارزانی به ایران پرداخت. در این گزارش که مجموعه‌ای از مصاحبه با شهروندان عراقی بوده آمده است: عراقی‌ها نسبت به سفر بارزانی به ایران خوشبین هستند. آنها معتقدند که این سفر به نفع امنیت و منافع عراق و اقلیم کردستان عراق است.

کد خبر 6098171

دیگر خبرها

  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق