Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:31:40 GMT

اهدای عضو در لرستان به پنج نفر زندگی دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۳۸۶

اهدای عضو در لرستان به پنج نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش ایرنا "فاطمه امانی" روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: پنج عضو مرحوم «داوود امیری» اهل شهرستان الیگودرز بعد از مرگ مغزی با موافقت خانواده اش اهدا شد.

وی گفت: مرحوم «داوود امیری» ۵۶ ساله یک هفته قبل به علت سکته مغزی در بیمارستان هفت تیر دورود بستری و دیروز دچار مرگ مغزی شد.

مسئول واحد پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: پیکر مرحوم امیری شامگاه چهارشنبه ۱۳ اسفندماه به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل و صبح امروز اعضای بدنش برای اهدا به بیماران نیازمند جداسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون خانواده۲۴ نفرمرگ مغزی در استان با پیوند اعضا موافقت کرده اند، ادامه داد: بر اساس آمار، هر ۲ ساعت یک نیازمند پیوند عضو جان خود را از دست می‌دهد و درهر ۱۲ ساعت یک نفر نیازمند پیوند عضو نجات پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال ۶ پیوند عضو در استان انجام شده است تصریح کرد:" کلیه" از اصلی ترین اعضای بیماران است به طوری که بیش از ۶۰۰ نفر بیمار دیالیزی استان همچنان چشم به راه پیوند اعضا هستند و در هفته چهار روز و هربار سه تا چهار ساعت را برای دیالیز می گذرانند.

 امانی گفت: به طور معمول  هشت ارگان هر فرد دچار مرگ مغزی قابل پیوند است که این رقم در برخی موارد با احتساب بافت و نسوج بیشتر می شود اما رضایت گیری از برخی خانواده ها همچنان به دلیل شرایط خاصی که دارند سخت است و اعضایی که می تواند جان بیمارانی را نجات دهد دفن می شوند.

مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان  با تشکر ازخانواده های افراد اهداکننده اظهار داشت: عمل پیوند در بیمارستان های دولتی و کاملا رایگان انجام می شود و خانواده هایی که برای اهدا عضو رضایت می دهند هیچگونه مبلغی دریافت نمی کنند.

امانی اضافه کرد: بیمارستان ها موظف هستند علاوه بر انجام رایگان اعمال پیوند، تا جای ممکن ازهزینه هایی همچون مراقبت های ویژه فرد اهداکننده که برخی موارد از ۵۰ میلیون تومان بیشتر می شود صرفنظر کنند چراکه این در مقابل اقدام انسانی آنان ناچیز است.

وی همچنین  تصریح کرد: اخذ کارت اهدای عضو کار بسیار زیبایی‌ است اما تنها ملاک برای اهدای عضو نیست بلکه در هر شرایطی رضایت خانواده افراد برای اهدای عضو امری واجب و ضروری است.

وی گفت: افراد می‌توانند به سامانه مرکزی دریافت کارت اهدا عضو به نشانی www.ehda.center. مراجعه و یا از طریق سامانه کد دستوری *۳*۳۲۳۴# و یا ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره ۳۴۳  جهت ثبت‌نام کارت اهدای عضو اقدام کنند.

بیش از یک هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در لرستان وجود دارد که خود و خانواده شان نه اینکه چشم انتظار مرگ دیگران باشند، بلکه به دستان سخاوتمند خانواده هایی امید بسته اند که رضایتنامه اهدای عضو عزیز از دست رفته شان را امضا کنند تا شاید دختری از بی پدری و مادری از داغ عزیز رهایی یابد.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی لرستان اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی لرستان اهدای عضو دانشگاه های علوم پزشکی لرستان اهدای عضو اخبار کنکور خانواده ها اهدای عضو برای اهدا پیوند عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد شریعتی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با رضایت خانواده‌ها و تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۶ پیوند اعضا امسال انجام شده است.

وی افزود: در چهار روز گذشته با تلاش تیم پیوند اعضا و رضایت خانواده‌ها، پنج پیوند عضو در خوزستان انجام شده که یک اقدام بی سابقه بوده است.

شریعتی خبر داد: امروز نیز اعضای یک خانم ۵۰ ساله اهل باغملک با رضایت خانواده، کبد این مرحومه در بیمارستان گلستان به یک بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

کد خبر 6088491

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند