Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، میشل باچله، کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای بر ضرورت تحقیقات درباره اوضاع تیگرای تاکید کرد.

این مقام سازمان ملل اعلام کرد: تحقیقات نشان داده است که ما در تیگرای با جنایات جنگی و نقض حقوق بشر رو به رو هستیم.

او از دولت اتیوپی خواست که به کارکنانش و دیگر بازرسان سازمان ملل اجازه حضور در تیگرای را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باچله در بیانیه‌ای درباره ضرورت تحقیقات فوری مستقل در مورد اوضاع تیگرای که ماه‌هاست بر اثر درگیری دچار بحران شده است، سخن گفت.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ادامه گفت: در درگیری‌های این منطقه، نیرو‌های دفاع ملی اتیوپی، جبهه آزادی مردم تیگرای، نیرو‌های مسلح اریتره و نیرو‌های منطقه‌ای و شبه نظامیان بعنوان عاملان احتمالی نابسامانی اوضاع شناسایی شده اند.

باچله با ابراز نگرانی از ادامه نقض حقوق بشر در این منطقه اظهار کرد: قربانیان و بازماندگان این درگیری‌ها نباید از حق و حقوق خود و عدالت محروم شوند.

 او همچنین از بازداشت روزنامه نگاران و مترجمان شاغل در رسانه‌های محلی و بین المللی  در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

درگیری میان دولت مرکزی اتیوپی و نیرو‌های شورشی استان تیگرای پس از آن آغاز شد که در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۹۹) مقامات تیگرای برخلاف تمایل ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی انتخابات محلی برگزار کردند. از دیدگاه ابی احمد دولت تیگرای هم اکنون غیرقانونی است و تلاش می‌کند کنترل منطقه را با زور به دست بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان حقوق بشر میشل باچله بحران تیگرای سازمان ملل متحد سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش در منطقه فلاح تهران
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران 
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان
  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد