Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «فالح الخزعلی» نماینده پارلمان عراق بر اهمیت رویارویی با تهدیداتی که ائتلاف آمریکا در این کشور ایجاد می کند تاکید کرد.

وی افزود: حضور ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق هیچ تأثیر قانونی ندارد. الخزعلی بیان کرد: ما در برابر جنایات ائتلاف آمریکا علیه نیروهای حشد شعبی در عراق ساکت نخواهیم ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده عراقی گفت: حضور این ائتلاف بین المللی در عراق تهدید مشخصی علیه امنیت و صلح جامعه ما به شمار می رود.

وی اضافه کرد: ما نمی پذیریم که ائتلاف آمریکا علیه ملت و نیروهای حشد شعبی ما وارد عمل شود. تصمیم ما در دفاع از حاکمیت کشورمان مشخص است.

الخزعلی تاکید کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که دولت در برابر تجاوزات آمریکایی ها علیه حاکمیت عراق ساکت و بی تفاوت است. وزارت خارجه باید اقدام فوری در شورای امنیت برای بیرون راندن ائتلاف آمریکا انجام دهد.

ائتلاف فتح نیز روز گذشته نسبت به تلاش های ناتو برای پیدا کردن جای پایی در عراق هشدار داده بود.

کد خبر 5161831 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق حشد شعبی ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی سوریه ایران رژیم صهیونیستی روسیه جو بایدن محمد بن سلمان برجام افغانستان جمال خاشقجی تحريم اقتصادي روسيه حشد شعبی ائتلاف آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند