Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@21:33:45 GMT

استقرار سامانه پدافند هوایی «‌Avenger» در عراق و سوریه

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۷۶۱

استقرار سامانه پدافند هوایی «‌Avenger» در عراق و سوریه

یک نشریه آمریکایی از قصد واشنگتن برای استقرار یک سامانه پدافند هوایی جدید در عراق و سوریه برای مقابله با تهدیدهای پهپادی خبر داد.

به گزارش مشرق؛ یک نشریه آمریکایی از قصد واشنگتن مبنی بر استقرار یک سامانه پدافند هوایی متحرک در سوریه و عراق خبر داد.

نشریه «فوربس» در گزارشی که دیروز (چهارشنبه - سوم مارس) منتشر شد، نوشت: احتمال می‌رود که ایالات متحده آمریکا، سیستم پدافند هوایی از نوع «Avenger»  را در سوریه عراق برای مقابله با تهدیدهای پهپادی مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش که ترجمه آن در «روسیا الیوم» و پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: پیش‌بینی می‌شود که واشنگتن از این سامانه پدافندی کوتاه برد برای حمایت از نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق در مقابل تهدیدهای فزاینده هواپیماهای بدون سرنشین در سایع تشدید تنش‌ها در منطقه، استفاده کند.

در اواخر فوریه گذشته، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آنها ادعا می‌شد، سامانه Avenger  در حال انتقال از طریق بزرگراهی از عراق به سوریه است و احتمالا این سامانه در حال انتقال به  منطقه دیرالزور در شرق سوریه بوده است.

در ادامه این گزارش آمده‌است: «این سیستم پدافندی متحرک با پرتابگرهای موشک «FIM-92 Stinger» برای حفاظت از عابران پیاده در برابر هواپیماهایی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند، موشک‌های کروز، بالگردها و پهپادها طراحی شده است. »

در این گزارش با استناد به این که آمریکا در سالهای اخیر، شاهدافزایش تصاعدی هواپیماهای بدون سرنشین مرگ‌بار و پیشرفته‌تر از سوی بازیگران قدرتمند غیردولتی در سوریه و عراق  بوده، نوشته شده که این تهدید می‌تواند بسیار خطرناک باشد اگر نیروهای آمریکایی به سامانه‌های پدافندی متحرک کوتاه برد مجهز نباشند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ایالات متحده آمریکا سامانه پدافند هوایی ایالات متحده آمریکا امریکا سوریه سامانه پدافند پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر لحظه فعال‌ شدن پدافند هوایی در بندر اشغالی ایلات + ویدئو

دریافت 501 KB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن سامانه‌های هشدار شلیک موشک در بندر اشغالی ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد خبر 848751 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه جنگنده

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • تصاویر لحظه فعال‌ شدن پدافند هوایی در بندر اشغالی ایلات + ویدئو
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت